annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15633971
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378455
Et andet syn 1987763
Jesu ord 1521480
Åndelig Føde 1505136
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
0 registrerede 108 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Arne:

Citat:


Citat:
Allerhøjeste ikke-erkendelige, som jeg fornemmer ER bag – og i – alle verdenernes mirakuløse væren:
Tak – også for min væren – og for inspiration til altomfattende harmoni og ydmyg, ren kærlighed.


har jeg jo undladt såvel ordet Fader som ordet Gud, fordi jeg opfatter dem som for små og for indskrænkende.
Men jeg må indrømme, at ordet Allerhøjeste - som vist var mit tredje forsøg - heller ikke er godt nok, fordi også det indeholder en begrænsning.



Ja alt hvad du har skrevet igennem årene har indeholdt en begrænsning, hyper dogmatisk har du talt gennem årene og sat grænser, begrænset menneskets religiøse spirituelle liv.

Den største dogmatiske begrænsning du står for er her:

ikke-erkendelige

Ufatteligt et menneske i fuld alvor kan skrive snart 6000 indlæg om en relation (en dimension ved menneskets liv) der er "ikke-erkendelig"

Heldigvis har vi kristendom og Jung og new age og neurovidenskab der fortæller os det stik modsatte, at Gud og Guds Ånd er os nærmere end vi er os selv nær og vores ånd nær.

Noget der er så enkelt smukt og ligetil (menneskets liv med Gud) hvorfor skal det begrænses og ja vanskeliggøres og ligefrem skydes ned gang på gang med videnskabelige astrofysiske betragtninger og nu også med vor tids klimakrise problemstillinger.

I vores syndefald ved at gnaske moralske æbler afskær vi os selv fra naturen og livets træ der står centralt. I KRISTUS (hvor vi ikke længere er under MORAL LOVEN som opdrager) kan vi frit gratis vende os igen imod livets træ, livets ånds love, Guds livgivende Ånd - ja vi vender os imod LIVET - Livets Gud for at få adgang til Livets træ igen, vores oprindelige harmoni i haven med natur og omgivelser.
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Anonym
16/04/2024 01:19
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
LIGHED, INSTINKTIVT LAVERE OG OPSTANDELSEN BEVIDSTHED - GODT OG/E
af ABC
15/04/2024 08:27
Ramadan-måneden
af ABC
14/04/2024 23:00
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
14/04/2024 14:12
Nyheder fra DR
Mette Østergaard stopper på Berlingske..
16/04/2024 09:51
Børsens kobbertag gør brandslukning va..
16/04/2024 09:49
Ministre reagerer på branden: '400 års..
16/04/2024 09:04
Brand i Børsen: Politiet fraråder unø..
16/04/2024 08:55
Arrivederci til Arriva! Togselskab dropp..
16/04/2024 07:23
Nyheder fra Religion.dk