annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Min overbevisning er den rigtige, alle andre overbevisninger er forkerte.


når jeg læser Paulus eller Paul Tillich eller Nicolai Berdyaev eller HansKrist (mig selv igen) så er det indtryk jeg sidder med tilbage da ikke følgende:

"Min overbevisning er den rigtige, alle andre overbevisninger er forkerte."

men jeg sidder og jubler af glæde over at være blevet klogere, over pludselig at have forstået så mange sammenhænge, så mange eksistential ontologiske forhold og vilkår min eksistens beror på som jeg nu kan tilgå på en hel ny og frugtbar måde,,, fordi jeg er blevet klogere,,,

det betyder sgu da ikke at jeg siger at nu er det alene Berdyaev og Tillich og HansKrist og Paulus der har ret, og at der intet interessant kan være at finde også i andre menneskers forståelse tingene,,,,

virkelig en skør ide du der har fået Arne, at bare fordi noget er sagt og skrevet i et klart og tydeligt sprog, flot struktureret og er sandt og virkelighedstro, som fx Paulus og HansKrist gør det, som fx Tillich og Jung og Berdyaev gør det, at så betyder dette:

"Min overbevisning er den rigtige, alle andre overbevisninger er forkerte".

nej det betyder blot at her er der nogen vi kan lære af og blive klogere af at lytte til,,,,


også du kunne blive klogere, hvis du læste hvad andre skrev,,, men det gør du ikke,

du har aldrig læst Paulus, du har aldrig læst HansKrist, du har aldrig læst Paul Tillich eller Nicolai Berdyaev,,,

og noget tyder på at du ikke er istand til at lære nyt, blive oplyst og klogere på livet og den menneskelige eksistens,,,

at opdage de dybe sandheder hos Freud og Jung betyder jo ikke at så er al anden psykologisk viden vi kan hente hos andre usandt,, fordi der nu kun er Freud og Jung vi kan lære noget om psykologi hos,, nej nej nej, og på samme måde, fordi Paulus og HansKrist og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev lærer os helt vildt meget, så betyder dette da ej heller at så findes der ikke andre steder og hos andre, noget at lære


du virker som et skinsygt barn der slet ikke tåler at HansKrist også gør sig gældende her på debatten, og det nok fordi jeg taler så meget, så meget, ja så meget, anderledes om tingene end du gør Arne,,, og måske har lidt mere styr på tingene end du har, når du vil fortælle os om Paulus og kristendom, som du iøvrigt aldrig har studeret (så lidt ydmyghed ville klæ dig)

eneste måde du kan gøre fremskridt er om du havde nosser nok til at erkende dine aversioner imod mig og hvorfor du føler jeg udgør en trussel imod dig,, for det gør du uden tvivl, som simon i sin tid har følt mine ideer var en trussel imod hvad han forsøgte at fremme og udbrede og stå for, repræsentere i verden


jeg har sagt nu i over femten år at jeg ikke finder principielt nogen forskel mellem Arne, Simon og Bjørn (til trods de to sidste afviser Arne's pseudo religiøse astrofysiske betragtninger, hvor de føler at der bag Arnes verdens væren lurer noget/nogen guddommeligt spøgelse) ---- men til trods for, så tænker I alle tre ret ens,,, og det skyldes igen politiken og information avislæsning i rigtig mange mange år,,, og det kulturradikale gud er død mærkværdige paradigme i der har arvet såvidt den religiøse spirituelle diskurs som I alle tre har så svært ved at frigøre jer fra igen, og se med friske nye øjne på hvad er substansen i menneskets religiøse spirituelle engagement her i livet

Gud er hverken i forbindelse bibelen eller i forbindelse astrofysik,,, I har simpelthen ikke forstået tingene, det religiøse spirituelle et menneskeliv er omfattet af,,, og igen det skyldes hvordan I er blevet præget af den tidsånd I er opvokset i,, I formår ikke såvidt det religiøse spirituelle at tænke ud af boksen, den opdragelse og dannelse I har tilegnet jer som tro læser af politiken og information,,, det har I taget for gode varer uden at I har formået at tænke kritisk over hvad I her har mødt som blot tidsåndens gængse paradigme
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk