annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15661551
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380435
Et andet syn 1989790
Jesu ord 1522523
Åndelig Føde 1515861
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 394 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Samtaler omkring bålet...

Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Jan.
Du fortæller at du i dine unge dage, mens du boede hos din mor, gjorde hende bekymret om dig og fik dig til læge samt til en psykiatrisk afdeling, hvor du frivilligt lod dig indlægge og efterfølgende oplevede, at de - trods løfter om det modsatte - ikke ville lukke dig ud igen.
Det gjorde jo ikke just situationen bedre - snarere tværtimod.
Det må jo så være her, du fik diagnosen: paranoid skizofreni, og jeg læser, at du anerkender denne diagnose.
Du skriver også:
Citat:
Jeg har ikke noget problem med at erkende, at jeg har haft vrangforestillinger, så der er da hold i diagnosen. At jeg klarer mig godt skyldes, at jeg lærer af mine psykoser (hvad gik galt?), og gerne vil bevare jordforbindelsen. Det er ikke lige til at sige, hvad der plager mig mest, men nok mine dumheder gennem tiden. Er træt af at dumme mig = ødelægge mig selv.
Alt dette får mig til at tænke:
1. Jeg kender kun til hash fra mine unge dage, som jeg havde megen glæde af, men jeg ved godt, at hash og andre stoffer kan give psykiske problemer.
2. Der må jo have været noget ved din opførsel, der skræmte din mor til at få dig i behandling. Hvad var det?
3. Du skriver, at du har tendens til "vrangforestillinger", som gør at du mister "jordforbindelsen" og begår "dumheder". Det er vel dét, der er dit centrale problem? Orker du at beskrive det nærmere?
4. Psykiatrien har flere forskellige muligheder for at hjælpe, dels med medicin, men også med samtaler, der kan finde nye muligheder for at du, selv kan styre. Benytter du dig af det? Forstår jo godt, at det kan være svært - efter dine dårlige indlæggelses-erfaringer.
5. Det er dybt imponerende, at det lykkes dig selv at styre dine "vrangforestillinger" og at bevare "jordforbindelsen", så du undgår for mange "dumheder". Håber, at samfundet støtter dig bedst muligt.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart

P.S.: Håber ikke du synes, jeg er for nærgående. Mit håb er jo, at det kan gavne blinker

1. Jeg begyndte at ryge hash som 13 årig, og stoppede først med det, da jeg var 24 år. Havde fået nok af den sløve tilstand. Har dog prøvet det 3-4 gange sidenhen = på 26 år.

2. Jeg kan ikke huske tingene, men jeg tænker, at jeg har givet udtryk for nogle fremmede tanker, og at jeg har været meget opsat på at vi skulle ændre vores måde at leve på.

3. Det er ikke lige til at sige, hvad der får mig til at miste jordforbindelsen og skrue virkeligheden forkert sammen. Men det hjælper ihvertfald ikke på sagen, at jeg begår dumheder, som jeg så kan have det dårligt med. Kan desuden fortælle, at jeg - i 2001 - mistede jordforbindelsen da min eks. søgte fuld forældremyndighed over vores datter (hun var 3 år). Så mange ting kan udløse en psykose.

4. Jeg har en samtalepatner i psykriatrien, som jeg vender tingene med, og det har været godt for mig. På nuværende tidspunkt får jeg noget medicin som skulle "dæmpe" tankerne og give mig en god nattesøvn. Det har dog ikke hjulpet på mine tanker, men jeg tager medicinen, fordi jeg tror, at det hjælper på min nattesøvn. Som sådan er det meget vigtigt for mig, at jeg får sovet igennem.

5. Lad os sige, at jeg er blevet lidt bedre til det efterhånden. Jeg er meget glad for, at jeg kan tale med en om tingene og at samfundet har tilkendt mig flexjob.

Your friend forever

Jan

Ps. Jeg har vist fået lagt de fleste kort på bordet, så lad os tale om noget andet blinker Gerth og hans projekt heart
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
20/04/2024 16:39
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Politiet til stede i Korsør efter anmel..
20/04/2024 16:41
Vinderne i DM i Skills er fundet
20/04/2024 16:29
Politiet kan først melde nyt ud om flya..
20/04/2024 15:30
Pernille Skipper er nu officielt formand..
20/04/2024 15:07
Satser på at åbne Knippelsbro inden my..
20/04/2024 15:02
Nyheder fra Religion.dk