annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 583 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Samtaler omkring bålet...

Hej Arne

Lad os starte med begyndelsen, og så må du ellers bare spørge ind til tingene, hvis der er noget som du ikke forstår.

Ifølge Krishna bevægelsen er vi evige væsner som levede i den åndelige verden, men så var der én, eller flere, som faldt ( = gjorde oprør mod Krishna).

Hvad skete der så?

Her henholder jeg mig til det deres grundlægger sagde her:

https://iskcondesiretree.com/profiles/blogs/brahma-loka-vs-vaikuntha-loka-by-romapada-swami

Citat:
But not all of them go back to Godhead. Even Lord Brahma himself doesn’t always go back to Godhead. In the 9th canto Srila Prabhupada says: “Both the Lord and the living entity, being qualitatively spirit soul, have the tendency for peaceful enjoyment, but when the part of the Supreme Personality of Godhead unfortunately wants to enjoy independently, without Krsna, he is put into the material world, where he begins his life as Brahma and is gradually degraded to the status of an ant or a worm in stool.” (SB 9.24.58 ppt) So it appears we have all been Brahmas, but have fallen down.

Vi skulle altså allesammen begynde som Brahmaer:

http://www.krishna.com/topic-term/brahma

For at gøre det hele nemmere at forstå, så lad os sige, at der kun var 10 faldne sjæle, og så se, hvad det betyder.

Det betyder at der opstår 10 universer, hvor der er 10 Brahmaer...altså 1 Brahma i hvert univers.

Spørgsmålet er nu, hvad disse Brahmaer kan foretage sig, for de har jo brug for faldne sjæle til planter, dyr og mennesker. Men der er ikke andre faldne sjæle til deres forehavende, så hvad kan de skabe? Intet på den baggrund.

Her kommer ham jeg talte med så og siger, at Krishna bare kan udfylde alle de andre roller i de enkelte universer.

Krishna skulle altså lege planter, dyr og mennesker...

Det stiller jeg selvfølgelig spørgsmålstegn ved og har bedt ham om at forklare et sådan forløb for mig.

Håber du bedre kan forstå tingene nu?

Your friend forever

Jan
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA er gået i gang med at bygge midlert..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk