annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Samtaler omkring bålet...

Hej Arne

Det er næsten synd at røre ved din respons...

Citat:
Jo Jalal al-Din Rumi's korte digt holder jeg meget af som et godt udgangspunkt for en livsindstilling.
Nej, jeg har ikke kontaktet sufismen i Danmark, men glæder mig over deres åbenhed overfor andre religioner og vil da ikke på forhånd afvise deres meditationer.

Det var lidt af en hjemmeside - den skal undersøges nærmere heart

Citat:
Angående at spise kød har jeg et sted læst, at det har haft væsentlig betydning for vi menneskers udvikling til, hvad vi er i dag, og uanset hvad, så lever vi jo af af spise dræbte levende væsener, hvad enten de er vegetabilske eller animalske.

For mig handler det om den bedste kost for os = jeg har ikke de store problemer med at slå en reje ihjel, men det er måske bare mig der ikke forstår tingene? Det ene fører til det andet? Eller?

Jeg så et program med Norges lakseopdræt og det var ikke videre opløftende - de har 500.000.000 laks gående i deres dampbrug og de bliver fodret med alt muligt lort som forurener - underbunden - og de smitter vildtgående laks med sygdomme. Hvad skal man gøre ved det? Lade være med at spise sushi?

Citat:
Jeg har reduceret mit kødforbrug til ca. 25% af det tidligere, men spiser stadig fisk, æg og ost.
På sigt mener jeg, vi skal nedbringe mængden af husdyr - og dermed alt det agerbrug, det kræver, men om vi helt skal fjerne det - det er jeg i tvivl om.

Vi skal vel have nogle køer som laver mælk, ost og sådanne produkter?

Citat:
I første omgang er det jo vores affald - til atmosfæren, til havene og til jorden, vi skal ændre til "genbrug".
Ligeledes må det være vigtigt at få fastslået, hvor mange mennesker, vi kan tillade os at være - set i forhold til, hvordan vi opfører os.

Mon ateisterne har noget at sige her blinker

Hvor ville det være dejligt hvis Gerth kunne stoppe sit profetsprog og deltage i samtalen med os andre, som en broder på vejen...

Hvordan få ham ned på jorden ler

https://www.youtube.com/watch?v=ckaIK0SkN94

Måske Thomas vil prøve kræfter med disse mennesker og ikke bare putte sig ned under dynen med Bibelen 🍺

Your friend forever

Jan
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk