annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691170
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382504
Et andet syn 1992087
Åndelig Føde 1526296
Jesu ord 1523702
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 443 gæster og 204 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mening med mit liv?

Sidder og læser følgende som får mig til at tænke på Arne:

Citat:
the Greek philosophical ideas of the unknowable, unmovable, God.

Within the late Hellenistic world, there was an agonized apprehension of the otherness of eternity from time, and of the distance of God from mundane experience.
There was a general crisis of religion in the late Hellenistic world. God was perceived as totally other.


Arne's generel crisis of religion Iøvrigt den samme krise med religion som Tikka, Bjørn og Simon og ja Gerth lider under, hvor det har ført til ateisme og gudsfornægtelse hos disse (hos Gerth kun gudsfornægtelse)





Arne:
Citat:
Jeg har gennem årene seriøst søgt at forstå, hvad du skriver, men må erkende et det ikke er muligt for mig.
Jeg er ikke i tvivl om, at du mener, det er min fejl, hvilket jeg dog ikke er enig med dig i.


Fejlen er din fordi du har nægtet enhver form for samtale, debat og diskussion, hvad jeg skriver. Du har nægtet at forholde dig til hvad jeg skriver.

Det er helt i orden med mig, men så skal du ej heller udtale dig vidt og bredt om at det er svulstig og uforståelig tale.

Når du så dernæst pludselig fremhæver Sikhers spiritualitet som beundringsværdigt i dine øjne og de for en stor del siger nøjagtig det samme som jeg siger, hævder, men som du kalder svulstige tomme og uforståelige ord når det kommer fra mine indlæg, men sørme når det kommer fra dine egne wikipedia studier nøjagtig de samme spirituelle påstande er beundringsværdige.

He he, du er sgu sjov Arne, i dine forsøg på at fylde alt ved bordet (her på trosfrihed). Og dit syn på mig passer jo overhovedet ej med hvad andre debattører på stedet har ment. Det burde da gøre indtryk på dig hvor mange personlige kontakter jeg har fået med de dygtigste debattører vi nogensinde har haft igennem årene, som slet ikke deler dit mærkværdige syn på hvad jeg repræsenterer og præsenterer jer for.

Nå ikke mere om det, det er som jeg skrev, dig Arne der opfør dig skør overfor mig (hvad jeg skriver og står for) så fejlen er alene din Arne.

Noget der morer mig er at du slet ikke endnu har fattet, at jeg gir dig igen. Altså når du kommer med dine utallige nedværdigende udtalelser om hvad jeg skriver, uden at du overhovedet har forsøgt at sætte dig ind i hvad jeg skriver, ja så gir jeg dig igen. Det har du slet ikke opdaget endnu. Og når jeg så pay back, gir dig igen, så synes du jeg er et forfærdeligt menneske som du slet ikke kan se for dig at være go kristen opførsel.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 21:22
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
28-årig røver Rema 1000 med økse og g..
25/04/2024 17:49
Nyheder fra Religion.dk