annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 336 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mening med mit liv?

Du opfør dig bevidst skør overfor mig Arne,,

Når du læser om Sikher's spiritualitet som jo minder ikke så lidt om hvad jeg har sagt gennem årene, finder du det beundringsværdigt, men når jeg siger det samme kalder du det svulstig og uforståelig tale.

Du er gennemført skør overfor mig, og det har du været altid, det er ikke noget nyt.

Og igen, i flere år rev jeg mig i håret over dig, idag ved jeg du gør bevidst eller måske er det ubevidst, alt for ikke at forstå hvad jeg skriver

Du har altid gjort dig klog på kristendommen, men at slå op i Nye Testamente og ovenikøbet få en ekspert til at fortælle dig hvilke par sider du med fordel kan læse, det magter du ikke, men år efter at finde noget lignende på Wikipedia ad omveje, måske over Sikhernes spiritualitet, det har du ikke noget imod. Du kunne jo om du havde lyttet til mig, for rigtig mange år siden have fundet en endnu stærkere spiritualitet hos Paulus end den Sikherne har som jo ikke så lidt minder om hvad vi finder hos Paulus, den største mystiker religionshistorien måske har set og med absolut den største succes med memet vores væren "i KRISTUS"

Som om du kun forstår tingene hvis de kommer fra din egen mund, fra din egen hjerne, som om du ikke kan lære noget af andre, og forstå hvad andre siger, det skal komme fra dig selv

Og sjovt det med Sikhernes spiritualitet pludselig er beundringsværdigt når du selv står for det stik modsatte, at mennesket intet kan vide om gudslivet, ja ifølge dig har mennesket slet intet bevidst gudsliv, på den måde spiritualitet. Men hvorfor du ikke overfalder Sikherne er mig en gåde, de må jo være svulstige og fyldt med påstande der ikke er forklaret.


Du er besat af dig selv Arne, dig selv og dine egne tanker om tingene, ikke så interesseret i en dyb forståelse tingene fra virkelig dygtige folk


Jeg taler ikke i tunger såvidt det kristne trosliv og dets Spiritualitet, tværtimod er jeg den eneste, såvidt jeg er orienteret, der kan tværvidenskabelig forklare og oversætte denne urkristne paulinske spiritualitet til:

1): til eksistentialisme og religionsfilosofi
2): psykoanalytisk og Jungiansk terminologi
3): psykologi
4): hverdagssprogets psykologi eller lægmands måde at tænke og snakke om tingene
5): neurovidenskab

Stort set hele den paulinske spiritualitet kan jeg forklare og oversætte tværvidenskabeligt til de fem områder nævnt ovenfor. Så jeg er modsat dine påstande Arne, ham der af alle kan forklare tingene så det bliver forstået af et menneske med et moderne videnskabeligt syn og dannelse, uddannelse, noget Kræn-p påpegede karakteriserede mine skriverier, at her kommer forståelig tale så vi ikke behøver gå på kompromis med vores intellektuelle integritet, ærlighed og redelighed

Jeg orker ikke grublerier og spekulationer og tvivlsomme gisninger og tro på noget der ikke kan bevises, for netop sådan skal tro ikke forstås, det er en kæmpe misforståelse der har sneget sig ind hos os moderne mennesker (grundet mange år med misforstået bibelfundamentalisme) der slet slet ikke har forstået hvad det kristne trosliv og dets spiritualitet dækker over.

Som jeg siger, Gud går ikke død i Bibelen eller i Jesus, nej Gud virker lige stærkt som altid hos hver enkelt af os. Gud mistede eller tabte ikke pusten (sin ÅND) i Jesus eller i bogstavelige læsninger Bibelen, nej Guds tanker ideer og motiver har vi direkte eller formidlet gennem mange andre tekster end lige Bibelen.

Bibelen må jo ikke tá Gud fra os, så vi tror mere på Bibelen end Gud.
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Træværksted brændt ned i Bramming
19/04/2024 08:16
Nyheder fra Religion.dk