annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mening med mit liv?

Jeg har alle de kristne bag mig stort set, altså de dygtige teologer. Og jeg har alle ateisterne der er naturvidenskabelig skolede og som vil anerkende SPIRITUALITET og spirituel intelligens som et faktum i forbindelse menneskets liv.


Det er dig Arne der ikke forstår tingene og skubber alting ud og væk i astrofysiske tågede okkulte spekulationer. Kom nu hjem til dig selv og det menneskelige min ven, du er alt for langt ude og formår ikke at tale fornuftig og videnskabeligt om de her forhold såvidt vores SPIRITUALITET, spirituelle intelligens.

Måden du driver negativ teologi på er absurd gammeldags dogmatisk og ukristeligt, meget fjernt fra kristendom og de kristnes gudstjenester og bønsliv.

Så godt vi har dine ord for at du ikke er kristen, for det er selverkendelse der vil noget, og jo egentlig klær dig, at du indrømmer dette.


At du kan undvære Gud Arne lyder for mig mere som storhedsvanvid. Alle dine gisninger om hvad vi ikke kan vide om Gud lyder for mig som storhedsvanvid og idioti. Vi andre behøver Gud og Guds Ånd for at lære Gud at kende, hvorimod du tågesnakker og kommer med gisninger om noget stort vi dog intet kan vide noget om.

Vi behøver Gud, da det er Ånden selv der vidner sammen med vor ånd, at vi er Guds børn, at vi har et så nært kendskab til Gud når vi overvinder vores selvhad og selvforkastelse.

"det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os" 1 Kor 2

jeg har sagt det før Arne,, du lever i passive betragtninger, og i anskuelser og spekulation og gisninger. Du mangler fuldstændig SPIRITUALITET, er blottet for SPIRITUALITET. Men til gengæld har du utallige gisninger om hvad vi ikke kan vide noget om, det virker i længden paradoksalt absurd denne din meget dogmatiske gammeldags måde at drive negativ teologi på og er jo lidt trivielt i længden for os andre at høre om alt det mennesket er afskåret fra.


ikke så mærkeligt at du ikke gider læse Paulus, han står, som Jesus, for det stik modsatte af hvad du står for Arne. Længere væk fra Nye Testamentes SPIRITUALITET som du er kommet Arne, skal man lede længe efter. Hvordan kan du være så blottet for bare at forstå lidt af hvad Jesus og Paulus præsenterer os for i Nye Testamente af ægte spiritualitet og entusiasme, i gud væren.

Nå men du er et snakkehoved der aldrig kommer til sagen, men kan hygge sludre med folk, Tikka fx og ja andre, i årevis, uden at I nogensinde får sagt noget af praktisk betydning.

jeg tænkte i sin tid da jeg hørte om din ikon erfaring, YES hurra, nu bliver det interessant, men hurtigt opdagede jeg at du var en blind høne der blot var faldet over et guldkorn, du formåede overhovedet ikke at kontekste din ikonerfaring til noget med KRISTUS. Først tænkte jeg, det er løgn, men som årene gik og din uvidenhed og uforstand såvidt hvad du havde erfaret blev åbenlys klar for enhver, jeg måtte sande at erfaringen var retorisk søgt og fuldstændig tilfældigt, som om du gav dig selv, tilkendte dig selv, autoritet også indenfor kristendom, som du dog ikke vil vide af eller kendes ved. Lidt som Tikka, ej hun/han vil have noget med kristendommen at gøre, men begge vil I hævde at netop I har forstået kristendommen, ja begge disse tilfælde, Arne Tikka, virker sgu lidt grotesk, et par ikke troende der påstår de kender til troen, den har jeg sgu aldrig mødt før, jo det skulle da lige være fra ateisterne, når de får den samme ide at de har forstået det kristne trosliv og dets spiritualitet.

Her tror jeg vi gør klogest i at lytte til folk der erfarer troen gennem Guds Åndens nærværelse i deres liv. Hvorfor skulle vi dog lytte til mennesker der ikke har kendskab til denne virkelighed og ægte spiritualitet.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk