annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Det, som er Michael ;-)

Hey Michael,

jeg har i mange år undret mig overfor hvorfor du michael siger de samme ting om nu'et, tankerne som vores erindringer, og som fortidens reaktion, etc etc,,, denne dogmatiseren uden at inddrage de videnskaber (psykologi og neurovidenskab fx) der ved noget om hvad erindring er og hvad tanker er.

vi er blevet dynget til med påstande som disse her gennem årene:


Citat:
Citat:
Alt hvad jeg har erfaret, læst og oplevet er fortiden, erindringen og af denne erindring fødes det, som kaldes tanken. Tanken er erindringens reaktion


Jeg har spurgt dig michael i flere år nu, hvor har du dine dogmatiske ideer om nu'et, tankerne som erindring og fortidens reaktion etc etc, men han har nægtet at svare mig,,,

du har endda påstået at du tænker selvstændigt og originalt, modsat mig fx, som du for nogen tid siden drillede mig på chatten.

Nå men her har vi altså dine "originale" "tanker" michael (direkte stjålet fra Krishnamurti ), øh tanker, du nægter jo at ville tænke:

http://krishnamurti.dk/se-artikel/articleid/46/tankens-mekaniske-aktivitet.aspx


det har været lidt chokerende læsning af Krishnamurti, her at finde hvordan du michael ordret igen igen har stjålet dine ideer om hvad tanker eller tanken er.

så mere original er du altså ikke michael,

stort set alt du siger michael, også om andre forhold er let genkendelige her fra Krishnamurti's tekster. Hvem har stjålet fra hvem, måske det er Krishnamurti der har sjålet fra michael. Du har virkelig et forklaringsproblem michael.

jeg bryder mig bestemt ikke om at folk ikke opgiver referencer, men michael din samvittighed er åbenbart af en sådan beskaffenhed at du gerne forsøger at snyde os. Forsøger at bilde os alle ind at dine ideer er originale og så finder vi dem værende et plagiat, eller skriven af

jeg har et spørgsmål til dig michael, hvorfor har du i alle de år nægtet at svare mig på hvor du har dine ideer om tankerne fra????

regnede du med at jeg ikke ville finde ud af det en dag, så du kunne få lov at pynte dig med lånte fjer uden at vi andre ville opdage det?

mvh HansKrist

PS:

jeg håber du svarer mig, så vil jeg derefter komme med et udvidet syn på hvad tanker er, og at de ikke kan reduceres til det du og Krishnamurti reducerer tankerne til:

tanken som fortidens reaktion ; tanken som erindringens reaktion
som hvad du har skrevet igen igen:

Citat:
Uanset hvordan du vender og drejer det, så er tanken fortidens reaktion.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk