annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Michael - lommefilosof og egocentriker.


Har du prøvet at tage del i verden, Michael, i stedet for at være stille og blot betragte den?

Du vil ikke lade dig påvirke af buschaufførens dårlige humør, men hvad med at påvirke ham. Det eneste rigtige i din lommefilosofi er, at verden er, hvad vi gør den til.

Din verden består af "ubegavede" mennesker, der ikke forstår dine "dybe sandheder" om livet. Arnes verden består af mennesker, der ikke fatter, at verden er et mystisk mirakel, som hverken han eller andre kan forstå.

Jeg skal fortælle dig, hvad jeg gør, når jeg møder en sur buschauffør. Hvis der er mulighed for det, holder jeg mig indenfor taleafstand af ham, og når der er en pause i trafikken, siger jeg f.eks.: "Det må være et stressende job, du har, med alle de idioter i trafikken, og sure mennesker der brokker sig over, at du kommer to minutter for sent. Jeg er imponeret over,at I overhovedet kan holde jer så tæt til en stram køreplan."

Reaktionen er ofte forbløffende. Man kan få et lille smil, og han siger f.eks.: "Ja, men man vænner sig jo efterhånden." og så er man pludselig inde i en hyggelig samtale. Hans kørsel ændrer sig også. De små hårde opbremsninger og aggressive igangsættelser, han før brugte til at udtrykke sine følelser med, bliver nu bløde og hensynsfulde i stedet. Alt, hvad han ønskede sig, var jo en smule forståelse for sin situation.

Min verden består af mennesker, der for størstedelens vedkommende er positive overfor andre, og de har allesammen værdi for fællesskabet. Vi har ikke kun et ansvar for ikke at lade os påvirke af surhed og negative indstillinger, men også for at bekæmpe dem, der føler sig bedre end andre, og prøver at sprede deres negativitet til andre. bank

Jeg har skabt denne min verden med min indstilling og mine handlinger, ikke ved at "være stille og lytte". Derfor er min verden fyldt med smil og glade ansigter hver dag, og det har jeg det godt med. Selvglade individer med menneskeforagt kan ikke ophidse mig det mindste. Deres liv er lige så sølle, som deres negative indstilling til alle, der ikke deler deres opfattelse af verden.

Og det er så min filosofi i en nøddeskal.

Ole Bjørn :o)

P.S. Jeg fodrer også ænder, og jeg er ikke spor ensom. griner

Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk