annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mystik

Du har åbenlyst svært ved at opføre dig blot det mindste ordentligt og kultiveret, Hanskrist, og jeg synes derfor egentlig ikke, du fortjener noget svar, men af grunde, jeg ikke vil afsløre for dig, gør jeg det alligevel! smiler

Mon det er din "vertikale, pnumatiske, Kristusparticiperende eksistensforvandlende ny natur", der overvælder dig, så du er nødt til både at bande og skrige "idiot" og "løgner" efter mig samt pådutte mig en masse yderligere nedvurderinger? blinker

Dem er jeg nu bedøvende ligeglad med, jeg interesserer mig for "bolden" - ikke for "manden" - og jeg søger, så godt jeg kan, at undgå at komme med "personfnidder".

Dertil kommer at jeg har det godt med de meninger, overbevisninger, erfaringer, idéer og visioner, jeg har.
Jeg ka' li' at fortælle om dem, så ærligt og så enkelkt, som jeg kan - for det tilfælde, at nogen skulle have lyst at læse derom - men jeg ku' da ikke drømme om, at hævde, at det er noget andre skal følge cool

Og når jeg skriver derom, så er det en fryd for mig at opdage, at det ofte udvikler sig, åbner nye perspektiver, ny glæde.

I den situation har jeg overskud til at søge at sætte mig ind i, hvordan verden ser ud for andre mennesker - også for en, der kalder sig Hanskrist blinker

Det har jeg så forsøgt, men når jeg spø'r dig på helt almindeligt dansk, om jeg har forstået dig ret, så svarer du ikke.
Det får mig til at tro, at du ikke er særlig interesseret i at blive forstået - og ja, det er jo så din sag - og det jeg mener at have forstået - fornemmer jeg meget tydeligt - det er ikke lige netop dét, der griber mig blinker

Alligevel ville jeg gerne have sat mig bedre ind i, hvad det er, der begejstrer dig, det er vel egentlig dét, der er den bærende idé med Trosfrihed.dk, men når du ikke kan samle dig sammen til kort og enkel klarhed, så kan du jo fortsætte med at hyle op om, at ingen forstår dig, for det er der er vist for tiden ikke nogen her på Trosfrihed.dk, der gør blinker

Du skrev:
Citat:
den stakkels mand kunne være blevet hos Paulus, for her er opskriften:
og så bragte du to Paulus-citater.

Jeg påpegede, at det ikke var uoverensstemmelse, hvorefter du replicerede:
Citat:
ja netop er det i overensstemmelse, det var sgu da derfor jeg satte det ind mand, kors da i røven arne
Den logik er der vist ikke andre end dig, der kan få øje på blinker

Nu var det jo egentlig det, at bede, som kom i fokus.
Og hvordan du be'r - som jeg spurgte om - det svarer du heller ikke på - med andet end citater, eder og tvivlsomme mere eller mindre hjemmelavede fremmedord.

Så er det jo ikke nemt at fokusere på din tro, dine idéer, overbevisninger, visioner...

Jeg kunne godt begynde at fortælle om, hvordan bøn er for mig, men dels mener du jo åbenbart, at jeg taler om, hvordan det ser ud for mig, hvad jeg åbenbart ikke skulle gøre blinker - og dels tror jeg ikke, det interesserer dig.

Arne.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk