annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mystik

det er simpelthen et spørgsmål om hvor meget du forstår overhovedet af det vi taler om,,,

ja netop er det i overensstemmelse, det var sgu da derfor jeg satte det ind mand, kors da i røven arne


og så uddybede jeg det og sat det i forbindelse med Kristusmystikken, dette at iklæde sig Kristus, vores Kristusparticiperende eksistensforvandlende ny natur, så det ikke blot skulle blive til noget der mimrer i hovedet på fromme mennesker, men at der virkelig kan ses et helt nyt menneske, der ikke er hæmmet af fromhed, men som kan løbe og vandre i ånden etc... det er jo ikke trældoms fromhed hos Paulus, men der er tale om et nyt frit menneske, der bestemt ikke er hæmmet af åndelighed, og åndelig memorering

vågn op mand, og la vær altid at lede alting over på dig selv, læs hvad jeg skriver,, men du gider kun tale om dig selv, desværre det er dybt tragisk at se en mand ikke ville læse eller studere eller høre andre, men hele tiden vil føre alt over på sig selv

jamen arne så lad os kun tale om dig, og der er kun at sige du er ganske ordinær, der er intet nyt at hente hos dig


uvenlige hilsner HansKrist griner


Citat:
Jeg har ikke hørt noget om, hvordan du beder uden ophør.


ha ha idiot, tror du jeg skal til det en gang til med dig, jeg penslede og slog det ud i granit, hvordan vores Kristusparticiperende eksistensforvandlende ny natur skulle forstås, vores iklædning Kristus, så godt og grundigt gjorde jeg det at du blødte og den dag i dag er ved at forbløde, og alligevel påstod du at du ikke forstod et kvæk, men når man ellers læser dig, så ser man hvor såret du blev, og hvor meget du er påvirket af det jeg skrev der og senere hen har skrevet,, tydeligt er det at du ihvertfald har opdaget at her er en mand der taler meget anderledes end du gør,,, og at du har fået respekt, stor respekt,

men det afholder dig ikke fra at lyve igen og igen om at du ikke forstår hvad jeg skriver (hvad tror du jeg gør når du påstår jeg ikke kan forklare noget på almindelig dansk, ja jeg er ved at død af grin af dig),,, ja du erklærer først at forstå den dag jeg skriver nøjagtig som du skriver og mener om de her forhold, og der kommer jeg aldrig, det er slet ikke den retning, tradition, skole af den kristne spiritualitet jeg står i,,,

men som jmp, så korrigerer du for mig nu, kan man se,

du er begyndt at ane konturerne af det jeg præsenterer og repræsenterer, og ja som jmp, så er du styret af dette og forsøger at indbygge det, forsøger at få det med, så det ikke skal se ud som om det er HansKrist, der har påvirket dig, men det skal se ud som om du selv fandt frem dertil ved egen kraft og forstand,,, men sådan leger vi ikke, kan jeg fortælle både dig arne og jmp

åh hvor jeg elsker at leve op til det forhold at du mener jeg ophøjer mig selv,,, så den får ikke for lidt, det er en del af retorikken at lege med på denne din ide/mening om mig og uvilje imod mig
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk