annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15660759
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380389
Et andet syn 1989730
Jesu ord 1522508
Åndelig Føde 1515606
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 379 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: søndagstanker om illusioner

Hej Jan,

Et knus til dig også - det skal du have!

"Hvem er det som øver uret? Hvem er det som ikke er værdig til at blive budt velkommen og inviteret indenfor med glæde og kærlighed? Jeg gør ikke altid min Faders Vilje, men betyder det at jeg så ikke er værdig til at blive trøstet, så jeg kan finde ro og se hvad det i sandheden er jeg ønsker? Jeg øver uret, fordømmer og hader, men vil Jesus så ikke se at jeg blot er bange og ber` ham om hjælp så jeg endelig kan finde fred?"

- Jesus siger, at der findes tilgivelse for alt ...undtagen bespottelse mod Helligånden. Dog må vi gøre os fortjent til tilgivelsen ved at efterleve hans bud. Et af de klareste eksempler er ordet om, at hvis vi tilgiver, så vil vi selv blive tilgivet. Men tilgiver vi ikke, så vil vi heller ikke selv blive tilgivet.

- Min kamp er ikke kampen mod syndere, men mod synden. Kampen er ikke mod syndere, men mod de mennesker, der siger, at det er pisse ligegyldigt, om vi synder. For de cementerer ondskaben i mennesket. Tænk engang, at nogle siger, at Jesus slet ingen bud gav... eller at det ikke er væsentligt at efterleve dem... eller at budene nærmest holder sig selv, hvis blot vi "tror". Troen, ja!! Men troen på Jesus er at tro ham på hans ord - også de ord der stiller krav til vores udholdenhed og vores handling og vores efterlevelse! De religiøses "tro vs. gerninger" er et retorisk nummer for at si kravet fra frelsen.

- Tænk engang, at nogle mener, at det ville være en ond Gud, hvis Gud stillede krav til dem om at være god mod deres medmennesker. Det er jo perverst! Det perverterede består i, at "det gode" kun erkendes, hvis det gøres mod dem selv. Kravet om at være god mod andre ses slet ikke som godhed af nogle mennesker, men som en ulidelig byrde! Hvor perverst!! De klynker: "Åh, en ond lov - den siger, jeg ikke må gøre gøre ondt" eller: "Åh, loven gør mig fortræd ved at sige, at jeg ikke må gøre fortræd, men skal vende om og blive uselvisk af hjerte". Hvor perverst at opfatte ondskab i de bud og i den lov, der netop stiller krav om det gode. Men så snæversynede er der desværre nogle, der er. Hvis de skal øve det gode, så finder de det ondt, og hvis deres ondskab får frie tøjler, så finder de det godt. - De vender alt på hovedet. Hverken hjerte eller logik kan fungerer ordentligt for de mennesker, der afskyr Guds lov - kravet om godhed, kærlighed, uselviskhed.

- Forestil dig at du herskede over et land, hvor du elskede alt liv dér. Ja, du elskede livet, og du så det i dit folk. Ville du ikke, at alle skulle være gode ved hinanden - både for at gøre hinanden godt, og også for at de måtte lære selve godheden at kende i deres hjerte? Ville det ikke være nogle gode bud og en god lov, de bud og den lov der hjalp folket til den ypperste godhed mod hinanden? Se så det perverse i at mange mennesker i folket - de rige, de mætte, de magtfulde - kom og sagde til dig, at det var en ond lov, fordi den stillede krav til dem om at dele med de nødlidende! Sandelig, disse oprørere mod loven ville jo slet ikke kende dit hjerte, din godhed mod dit folk. Således kender mange mennesker heller ikke Gud!

- Min kamp er ikke mod syndere... men mod digtere fra vissenskoven, der skriver et plat digt om, at fordi de uden skyld er født ind i verden (de skulle bare vide!), så kan moral og uselviskhed rage dem en skid.
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 13:31
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk