annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: søndagstanker om illusioner

"Eller hvis vi bruger begrebet Kristus, så så Jesus alle hans brødre og søstre som værende Kristus."

- Men ikke alle er hans brødre eller søstre - kun de der gør hans faders vilje! Ved flere lejligheder skilte han således kødet fra ånden.

Jesu mor og brødre kom til ham, men de kunne ikke nå hen til ham for folkeskaren, og der gik bud ind til ham: "Din mor og dine brødre står udenfor og vil se dig." Men han svarede dem: "Min mor og mine brødre, det er dem, der hører Guds ord og handler efter det."
(Lukas 8, 19-21)

Mens han sagde det, var der en kvinde i skaren, der råbte: "Saligt er det moderliv, som bar dig, og de bryster, du diede!" Men han svarede: "Javist! Salige er de, som hører Guds ord og bevarer det!"
(Lukas 11, 27-28)


"Mange har forsøgt at praktisere det Jesus talte om, og mange er blevet enormt frustreret fordi det ikke har virket for dem."

- 'Virket' for dem?! Det er ikke en pille! Det er OMVENDELSE. Og ja, ingen har sagt, at det er let:

"Kæmp for at komme ind gennem den snævre port; for jeg siger jer: Mange skal stræbe efter at komme ind, men de vil ikke kunne. Når husets herre først har rejst sig og lukket døren, og I stiller jer udenfor og banker på døren og råber: Herre, luk os ind! – så vil han svare jer: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Når I så siger: Vi har spist og drukket sammen med dig, og du har undervist i vore gader, vil han svare: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Bort fra mig, alle I, som øver uret!"
(Lukas 13, 24-28)



"Slår en dig på den ene kind og du bliver rasende i dit indre men dog vender den anden kind til fordi det er noget du har læst, så går der ikke ret lang tid før du flår hovedet af en eller anden."

- Jesus bruger et smukt og enkelt billede med 'kinden'. I et tilfælde siger han den 'højre' kind. Men det betyder jo ikke, at det kun gælder den højre kind - eller for den sags skyld udelukkende kinderne! Men gør nogen dig fortræd, så gengæld det ikke. Gør godt mod dem der hader dig. Disse ord er ikke handleforskrifter løsrevet hjertet, ligeså lidt som hjertet er løsrevet den åndelige forståelse.

...hvis du derfor forstår kærlighedens ord, og forstår at Gud er kærlighed - den kærlighed som Jesus vidner om - så bliver de åndelige frø sået i et godt og udholdende hjerte.

Og til dette er der brug for Jesu ord, Guds ord!, ikke psykoanalytisk lommepsykologi.
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk