0
registrerede
47
gæster og
195
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Gerth
Emne: Re: Gerth Drost
|
Dette emne blev oprindeligt skrevet den 7 oktober 2018.
DEN EKSTRA Ã…BENBARING
Mit frie løfte.
Hvor frivilligt eller bevidst tror religiøse mennesker på en religion i dag? Hvorfor har alle mine fyrre år føltes som en prøvelse at udholde?
Jeg genfortæller ikke historien om alle mine pinsler, lidelser og ekstraordinære oplevelser, men nævner blot, at jeg har oplevet to tegn fra det guddommelige, som var en båd ( skib ) og vand.
En helliggørelse til et rent hjerte. I cirka fyrre dage har jeg stort set ingen samtaler med nogen med fortsat mere modgang fra mennesker og af ting. Hvilken følelse af længere isolation væk fra social kontakt med mennesker. Jeg så alene kan derfor således ikke flygte fra mit sind af ekstrem kamp mod instinkter, egoistisk mørke, plager og slemme fristelser. I løbet af denne tid i nogle af de dage er det så svært med denne konflikt af krig i mig selv, at jeg kun spiser et måltid mad hver dag og ikke meget væske heller med et øget behov for hvile. Det accelererer som noget intenst ligesom et svingende pendul fra den ene side til den anden. Mit liv er arbejde, pligter, praktiske ting og andet fysisk uden alkohol, andre berusende stoffer og seksuelle nydelser. Ingen aftener af berusede mennesker med smukke unge kvinder og jeg er ikke-ryger. Min åndelige tro uden religion skal redde mig fra det onde, dumme handlinger og farligt begær. Men det må heller ikke være kedeligt at være god. Jeg tilgiver oprigtigt hele mit liv og accepterer nu min skæbne.
Efter flere samtaler en gang om måneden med en psykiater og en sygeplejerske, siger de pludseligt i modsætning til før: " Du har ikke brug for medicin mod skizofreni. Du har fået det bedre. Du styrer dit liv. Du har gode planer med dit liv. Du taler med et samlet sind." Det lyder indirekte som at være erklæret symptomfri, dvs. selvhelbredt og derfor ikke sindssyg? Nu, i en alder af fyrre, bemærker jeg, at jeg for første gang i mit liv har været igennem et helt år uden sygdom og ikke engang en forkølelse?
Et samlet sind er et udtryk fra psykiatri og psykologi som at have et klart sind. Et helligt sind som den åndeligt oplyste er også samlet i sig selv med fred som en og dermed også forenet med det guddommelige. Denne fred kan oplyse verden med omsorg og kærlighed og det vil jeg.
|
|
|
|