annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689441
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382369
Et andet syn 1991953
Åndelig Føde 1525882
Jesu ord 1523571
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
0 registrerede 425 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: serotonin
Emne: Re: Ny oversættelse af BHAGAVADGITA

Hej igen Hanskrist.

Tak for din undervisning. smiler

Jeg synes at opleve du har en enorm passion for det du skriver her på debatten, Hanskrist. Og hvis det er korrekt - og at denne passion fylder dig med livsglæde og energi - så tror jeg på du gøre det dit hjerte ønsker for dig, eller hvad du nu vil kaldet det.

I forhold til begrebet Gud, så tillægger vi jo dette begreb forskellig betydning og mening ligesom vi gør med alle andre begreber vi bruger. Det vigtigste tror jeg bare er, at vi lytter til vores intuition eller hvad man nu vil kalde det. Altså lade sig inspirere af det man virkelig ønsker i ens liv, og lade sig fylde af det man oplever giver mening.

Det Guds begreb eller ide som giver mest mening for mig, er et begreb/ide som ikke indeholder dualitet og derfor ikke kan føre til et paradóks eller en selvmodsigelse.

Det gør det meget enkelt at forholde sig til, og rent logisk giver det også mening.

Og tager jeg begrebet sandhed, så er dette begreb også meget enkelt for mig at forholde mig til. Det som er sandt er sandt, og kun det er sandt. Det som er sandt kan per defination ikke ændre sig eller indeholde modsætninger. Det er meget meget enkelt, men det er også meget meget abstrakt. Og tænker man meget konkret er det ikke helt nemt at acceptere. Men jeg tror det er et spørgsmål om virkelig at sætte spørgsmålstegn ved alt hvad man tror på, og så ærligt erkende hvad der logisk giver mening og ikke gør. Eller også blot lytte med oprigtighed til ens hjerte eller intuition, så vil sandheden selv åbenbare sig for en.

Men har man ofte en følelse af lethed og fred i ens sind, og føler sig forbundet med andre mennesker på et dybere plan, så tror jeg man går den vej som Gud ønsker man skal gå. smiler

Også mange kærlige hilsner til dig, Hanskrist.





Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Nyheder fra Religion.dk