annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703106
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383522
Et andet syn 1992819
Åndelig Føde 1529116
Jesu ord 1524604
Galleri
Brand i 10kV transformerstation
Hvem er online?
0 registrerede 428 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: Kvinder og religion

Prøv ikke at snakke åndelig kærlighed med en kvinde. Kvinder er helt i deres behovs vold. De ubevidste instinkter martrer dem mens de ubevidst søger deres mage.

Har han den rette alder, brede skuldre, kan han forsørge familien?

Næh, du. Kvinden aner intet om kærlighed bundet som hun er af sine dyriske behov.

Vi mænd derimod. Vi kan søge det åndelige og samtidig beundre kvinden som vi beundrer et smukt digt.

Vi kan også søge Gud. Jeg synes nu ikke at Han har så meget at være stolt af men jeg gav Ham engang et blad på grund af en kvinde, som jeg ikke længere kan genkende. Hvad siger Gud om tro og kærlighed:

“Ethvert menneskes Tro stemmer med dets Natur, Arjuna; Mennesket her består af Tro, og hvad Tro det har, saaledes er det.” (Bhagavad Gita, 17,3)

“Til Guderne kommer de, som tjener Guderne; til Forfædrene de, som tjener forfædrene; til de onde Aander de, som ofrer til de onde Aander; men de, der ofrer til mig, kommer til mig.

Naar en selvbehersket Mand med Kærlighed giver mig et Blad, en Blomst, en Frugt eller Vand, saa nyder jeg det, hvis det gives i Kærlighed.

Hvad Du handler, hvad Du spiser, hvad Du ofrer, hvad Du giver, hvad Bod Du øver, Arjuna, det skal Du gøre som noget, Du overdrager mig.

Paa den Maade vil du blive frelst fra dine Gerningers Baand, Frugten af gode og onde Handlinger, og frelst vil Du komme til mig, hvad enten Du forsager eller udøver Gerninger.

Jeg er den samme over for alle Væsener; jeg hader ingen og har ingen kær; men de som elsker mig i Hengivenhed, de er i mig, og jeg også i dem."

smiler

Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ne..
27/04/2024 09:41
Grøn-billetter udsolgt på rekordtid
27/04/2024 09:29
Københavnske skoler skal have hjælp ti..
27/04/2024 09:13
Israel og Hamas er stadig langt fra hina..
27/04/2024 09:06
Nyheder fra Religion.dk