annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: SAI BABA

Simon.

Du "snakker udenom":

- du påstår, at jeg er tilhænger af " religioners selvbedrag" uanset at jeg igen og igen har orienteret dig om, at jeg ikke har tilsluttet mig nogen religion,
- du snakker videre om "efter døden" - det gør jeg ikke
- du ignorerer eksistensen for i stedet at koncentrere dig om ikke-eksistensen,
- du påstår, at jeg gør glæden over at eksistere og den deraf spontant fødte kærlighed til en religion - det har du ikke fra mig.

Du højtstående pattedyr (i hvert fald i visse henseender), som os andre, du bilder dig ind, at du kan magte verden med din fornuft - samtidig med at du udtrykker nok det mest misantropiske eller pessimistiske menneskesyn, jeg længe har set (og som jeg nylig citerede dig for).

Det er lige før, jeg kunne ønske dig at forblive i den situation, selvom så ondskabsfuld vil jeg trods alt ikke være blinker

Imidlertid synes jeg, du fuldt tilstrækkeligt har præsenteret, hvor du står - samt at du ikke er modtagelig for ikke-rationelle inspirationer - og at det for enhver pris skal fortsætte sådan for dit vedkommende - uanset alt - det står vist nu klart for enhver, der har fulgt denne tråd.

Jeg kunne ønske dig et gladere og mere inspireret liv - og jeg mener, det ligger lige for næsen af dig, men det ønsker du helt klart ikke selv.

Dine holdninger kender jeg - og jeg kan stort set tilslutte mig dem, men dét alene som livsgrundlag, det er for mig "det højtudviklede pattedyrs overmod" - og dermed gi'r det for mig ingen mening at fortsætte vores dialog.

Dialogen har dog været nyttig for mig på den måde, at den har hjulpet mig til yderligere afklaring smiler

Slut herfra.

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk