annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15673058
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381128
Et andet syn 1990845
Jesu ord 1522884
Åndelig Føde 1520648
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 79 gæster og 150 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Tilfældet tilfældet..

Hej Treram.

Jeg glæder mig over de lidt mildere toner fra dig angående de forskellige religioner (at du ikke benægter muligheden af kvaliteter), men jeg vil fortsat hævde, at din påstand om, at jeg skulle være "fanget i et net af religiøse begejstringer" er en tilsnigelse, som forsøger at gøre mig indespærret, hvor jeg tværtimod synes, jeg oplever åndelig frihed.

Du synes stadig ude af stand til at forklare, hvad det er, der gør, at du ikke vil slå mennesker ihjel, selvom du formodentlig gerne vil slå rotter ihjel (der er jo for mange af begge arter), men jeg glæder mig da over, at du på en aller anden måde har fundet frem til at respektere dine medmenneskers liv.
(Er det mon sådanne situationer, der føder noget religiøst - hér at medmennesket er helligt - eller i hvert fald ikke må slås ihjel?)

Den mandlige skaber, du skriver om, vil jeg se bort fra, eftersom du jo ikke selv tror på, at der en sådan, men jeg forstår, at du anerkender mennesket Jesus - eller i hvert fald myten om ham - som én, der fødte næstekærlighed i menneskers sind, mens du kasserer myten om Moses.

Om ordet "Gud", siger du, at du hader det, og at det er "et tegn på stupiditet".
Det er jo ikke just en naturvidenskabelig tilgang, men dine stærke følelser må vel have en årsag.
Her gætter jeg, at det er religionernes kriminelle sider, der fremkalder dit had.
Det er jo meget forståeligt - og jeg er jo enig med dig i, at sådanne forbrydelser er afskyelige - men er det ikke at "ramme ved siden af", når du lader din vrede gå ud over begrebet "Gud" (som du åbenbart ikke rigtig forbinder noget med) i stedet for at sigte direkte på de kriminelle religiøse ledere, der jo er forbrydelsernes egentlige årsag?

Når jeg skrev, hvad jeg forbinder med ordet Gud (Universets væren - og hvad der måtte ligge bag), og når du som ateist hævder, at "Gud" ikke eksisterer, så fører det vel logisk til at min "Gud" - universet - påstås ikke at eksistere? - eller er denne gudsopfattelse undtaget fra dit had? smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
23/04/2024 04:57
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
22/04/2024 22:41
Vigtige præciseringer
af Anonym
22/04/2024 16:51
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Arne Thomsen
21/04/2024 22:10
Nyheder fra DR
Forældre i Nyborg kræver undersøgelse..
23/04/2024 07:46
Beredskab er vendt tilbage til Børsen: ..
23/04/2024 07:06
43 medarbejdere har nedlagt arbejdet på..
23/04/2024 06:56
Malaysiske helikoptere kolliderede under..
23/04/2024 06:52
Myndighederne i Gaza melder om fund af m..
23/04/2024 02:45
Nyheder fra Religion.dk