annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 330 gæster og 29 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Fornyet Evangelisk Teologi for Folkekirken

Citat:
Gerth:

Jeg skrev ´hej mig selv´, fordi mit emne var ikke til dig!


Ja det er fuldstændig korrekt - du misbruger Trosfrihed som kladder papir - ikke som debat.

Du bruger trosfrihed til dine sex annoncer.

Det er jo ren spam af trosfrihed det du laver indimellem - oftest - når du er pisse ligeglad med os andre og bare klistrer siden til med fx dine sex annoncer eller når du kun skriver for dig selv = for din facebook gruppe.

Hvis du absolut i din fuldskab - hvor din forstand pga alkohol er fuldstændig ukritisk med din opførsel og dine indlæg er vrøvlet - så ikke oprette dine egne emner.

Du er tydeligvis narcissistisk selvoptaget - du kan ikke relatere til andre - og holde fast i et emne - fx Helligånden eller hvad vi debatterer - du laver bare en roman om hvordan du i narcissistiske autisme ser på verden. Så det er fuldstændig korrekt du skriver til dig selv og for dig selv - altså bruger trosfrihed som kladder papir.

Hverken du eller Arne har fattet noget som helst af hvad Nyhimmel hjemmesiden går ud på som er hvad denne tråd/emne egentlig er oprettet for at drøfte, debattere - fordi det er noget af det vigtigste der sker og er sket - indenfor kristendommen i dagens Danmark - det er høj aktuelt.

Det drøftes i landets aviser - nyheds medier og i radioen. Men ikke en af jer forstår noget. Og Tikka der altid skal belærende undervise os (og tugte os) i kristendom - reagerer heller ikke.



Citat:
Gerth: Jeg har fattet, at her er det´ skænderi mellem álle´ spild af min livstid selv om, her sker lidt spirituel stimuli, så snart tager jeg i mit liv det store spring, hvor jeg møder folket om OPLYSTHED pr. handling.


Det har du skrevet i flere år

Som du har sagt farvel i flere år (smækket med døren)

Men sandheden er at du selvfølgelig godt har opdaget at vi er et par stykker her med god forstand på tingene også bedre end din - og derfor kan du ikke slippe stedet.

Du ved jo udmærket godt at jeg forstår det med Helligånden bedre end du nogensinde har forstået det.

Forstår godt at selvet dk smed dig ud og ham underviseren sagde da han så dig komme ind: "nej ikke ham".

Hvad er problemet Gerth? Din tankegang er privat - et privat vrøvlesprog du har udviklet.

Hvis et menneske er interesseret i Helligånden fx eller et andet emne - så studerer man dette fænomen eller emne. Hvorfor? For at lære noget - for at udfordre ens kun private tanker om tingene. Det er udmærket på selvstændigt vis at kunne beherske et emne - men det kræver at man sætter sig ind i hvad andre har sagt om tingene.

Fx når du snakker Helligånd er det udelukkende dine private ideer om Helligånden som er så fyldt med misforståelser om Helligånden. Så din private Helligånd er slet ikke hende Helligånden resten af verden drøfter og har drøftet i 2000 år.

Din Helligånd virker fx overhovedet ikke OPBYGGELIG og KONSTRUKTIV fyldt med HEALING POWER som HELLIGÅNDEN ellers virker både indenfor det sociale (i mellemmenneskelige affærer) og indenfor personligheds livets sfære. Ligeledes virker Helligånden skabende kreativ indenfor kultursfæren og videnskabelig erkendelse. Ud over dette er der også Helligåndens mange Frugter og Åndelige Velsignelser nemlig at åbenbare KRISTUS eller KRISTUS HEMMELIGHEDEN for os - de nye skabninger vi er i KRISTUS (som dog selvfølgelig har at gøre også med det OPBYGGELIGE KONSTRUKTIVE). Du bliver simpelthen nødt til at forstå de mest basale forhold ved et fænomen hvis du vil skrive om det.

Også derfor du nøjes med i årevis at true med at forlade trosfrihed - men du aldrig får dig taget sammen til det fordi du jo godt ved at undertegnede HansKrist her ved mere om Helligånden end du nogensinde har været i nærheden af at fatte.


Afsluttende vis må siges om Gud Helligånden - at det er så vigtigt at vi kommer i proces med Helligånden - at vi lader Helligånden arbejde i os - at vi beder vores ånd om at holde kæft så Gud Helligånden kan begynde at arbejde i os - virke i os - så alle HELLIGÅNDENS FRUGTER og GAVER ret kan blive os skænket.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Tre ældre kvinder stukket ned i Sverige..
19/04/2024 16:44
Norges nye ministre er blevet præsenter..
19/04/2024 16:19
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
35-årig mand idømmes 13 års fængsel ..
19/04/2024 15:16
Jarlov vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Nyheder fra Religion.dk