annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11849753
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2164550
Et andet syn 1858940
Jesu ord 1430006
Den Evige Filosofi 1226344
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
0 registrerede 141 gæster og 148 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Gerth
Emne: Re: Fornyet Evangelisk Teologi for Folkekirken

Hej mig selv
om denne tråds citater:

DET VIRKELIGE VIDNES EKSEMPEL SOM ET BEVIS

Hvor Jesus drak rødvin, så var Apostlen Paulus imod alkohol? Altså, menneskeheden strides stadig idag imod hinanden om reglerne og loven ligesom i dem selv angående ondt og godt.

"Gud er entydig god, ophav til alt som er, ikke en ’ting’ i sig selv, men magten til at være til i alt som er til; Gud skaber retfærdighed og fællesskab ved hjælp af sin godhed og kærlighed."
Det guddommelige er ikke i tingene, dyr og naturen men som skaber i planens proces dog alligevel selv bevidst ´med´ hele skabelsen. Som medskaber i Riget har jeg også en indlevelseevne.

"Mennesket er skabt i Guds billede og er derfor også entydigt godt, men menneskets godhed er mangelfuld, fordi mennesket eksisterer på afstand fra Gud. Synd er mangel på godhed, mangel på guddommelighed, men ikke totalt fravær af godhed og guddommelighed. Ingen er udelukket fra denne frelsesproces. Alle er på vej. Alle frelses."
Nej og ja, Min fornyende pagt har i forvejen tilgivet alle for al synd, men en moden kvinde siger til mig, at en psykopat kender ikke sig selv som værende kærlighed inklusiv etik/moral, sympati og empati, så vedkommende er ond sådan ligesom en skurk. Den person ved dog ikke selvbevidst, at han/hun opfører sig som et dårligt menneske, hvilket på den måde ikke er sin egen skyld ligesom ved psykisk sygdom og hjerneskader. En psykopats eller sociopats liv handler ikke om en spirituel vej/rejse, men mirakler kan helbrede de værste typer. Vedrørende alle er dette altså ikke sket endnu eller måske aldrig? Frelsen sker om det, at en selv gerne sammen er bevidst i handlinger, tanker og følelser som guddommelighed. Så, fordi verden har uretfærdighed p.g.a. egoismen, synd, kriminalitet og krig er det stadig nødvendigt med folk, som på forskellige måder kæmper imod dette. Jeg er ikke aggressivt voldelig, men jeg fordømmer ikke dem, som med våben desperat ønsker menneskerettigheder. Vi kender jo Mahatma Ghandhi i Indien, som fredeligt med folket befriede dette land fra et imperiums invasion?

Gud rækker ud efter det skabte. Guds kærlighed strømmer over og skaber noget andet end Gud selv. I sin kontinuerlige skaben bevæger den treenige Gud sig ud over sig selv og opretter et kærlighedens fællesskab med det skabte. Kirken er som de helliges fællesskab gudsrige på jorden. Skaberværket er resultatet af den treenige Guds kærlige bevægelse ud af sig selv. Mennesket og det
øvrige skaberværk er således fra begyndelsen inkluderet i Guds kærligheds fællesskab. Det udtrykkes i den bibelske tradition ved at Gud ordner alt det skabte, så der blev kosmos og ikke kaos (jf. 1 Mos. kap. 1), og ved at Gud skaber mennesket i sit eget billede (1. Mos. 1,26-27). Fra kristendommens begyndelse er Kristus blevet forstået som det billede, i hvilket mennesket er skabt. Kristus, Ordet som Johannesevangeliet kalder Kristus, er selve Guds billede, og mennesker er afbilleder af dette forbillede. Mennesker er Kristusformede. Ifølge Origenes har alle rationelle skabninger eksisteret i evighed i Gud. Derfor har de bevæget sig, strømmet ud af Gud og Kristus som selvstændige væsener.
Derfor er det nødvendigt for mennesker, at Gud hele tiden på ny udstrækker sin kærlighed til mennesket i en frelsende og
inkluderende bevægelse, så fællesskabet mellem Gud, andre mennesker og det ikke-menneskelige skaberværk hele tiden på ny genoprettes. Det er kernen i evangeliet om frelsen i Jesus Kristus og om fornyelsen gennem Helligåndens stadige nærvær og virken. Guds frelsende og fornyende handlinger med mennesket sker ikke hen over hovedet på mennesker, men inkluderer det gudbilledlige og Kristusformede menneske i frelsesprocessen, som derfor er et samarbejde mellem Gud, der søger mennesket og mennesket, der søger Gud. Gud er udholdende og søger mennesker indtil han finder dem og fører dem alle til frelse."

Mon dog - Det lyder ligesom Åndsudgydelsen, men om noget/nogen, som altid var,er og bliver til i mennesket som et indhold om meningen med livet. Riget kommer igen, når du er en del af den og Det guddommeliges vilje, hvilket Helligånden sådan handler om. Der er intet udenfor Det guddommelige, som er tidløst uendelig og således er alt i vedkommende. Forskellige trosretninger påstår, at netop deres egne religiøse ting skal ligesom livet spredes ud til hele verden, men jeg har Ordet i mig ligesom et barn. Derfor symbolet Kristus ikke er Ordet, fordi Biblen - Joh: ´Og ordet blev kød og tog bolig iblandt os. Nadveren handler om gudsriget, hvor Det guddommelige med Helligånden er et med menneskets ånd og krop. Det er ´jeg´ om fornuftigt kærlig lighed mellem guddommen og skabningen. Gør ikke Jesus Kristus til afguderi. Mennesket formes ikke af ham og det, fordi istedet er altings skaber ´gud´, Gud ( Det guddommelige). Jeg minder jer om GT og NT vedrørende Ordet - ´bogen´, ´skrift´, ´lov´ og ´evangelium´. Hyklerisk idag kalder Danmarks politiske regering tilmed på kommunernes logo med korset sig for en religion Kristendommen i folkekirken. Dette behøver jeg ikke, men min livstil har godt af oplysende spiritualitet. Jeg er et lys i verden og mennesket. Selvrealisering betyder for mig evigt liv, hvor om fri vilje, at sjælen med krop ikke styres af nogen/noget. Kærlighed er ikke en overmagts lov men naturligt medfødt, der (billedet) synliggør åbenbarende vores uskyldighed. Ligesom gaver ser vi kun lykkeligt den himlens elskede skat, når man kun ønsker det gode.

Mystisk, min lygte hjemme virkede ikke i lang også, da jeg flere gange trykkede på knappen og nu pludseligt helt af ´sig selv´ lyser den igen...
Seneste indlæg
skadelige urenheder
af somo
03/10/2023 16:41
Så er der linet op...
af ABC
03/10/2023 13:18
Skal folkekirken fornyes...
af ABC
03/10/2023 13:17
Hvem lavede Gud...
af Arne Thomsen
03/10/2023 12:25
Kaldet fra det høje...
af ABC
03/10/2023 07:35
Nyheder fra DR
Vindfølsomme køretøjer forbydes på S..
03/10/2023 16:36
Landsret skal fastsætte straf for Field..
03/10/2023 16:30
120 lyserøde floddelfiner fundet døde ..
03/10/2023 16:25
Flere end 1.000 anholdt i Indien i aktio..
03/10/2023 16:13
Arktisk ambassadør skulle være trukket..
03/10/2023 16:09
Nyheder fra Religion.dk