annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 269 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Adam og Eva


Tak for svar.

Jeg reagerede på dit skriv, fordi det gav mig indtryk af, at du kendte alle bibelens profetier, når du skrev, som du gjorde.
Det der fik mig til at tro på Biblen er alle dens profetier den indeholder og som er gået i opfyldelse til punkt og prikke

Citat:
Det er altså Gud der er Bibelens forfatter, ikke dem han fik til at skrive den.

Det der fik mig til at tro på Biblen er alle dens profetier den indeholder og som er gået i opfyldelse til punkt og prikke enda mange år efter at de blevet skrevet, ja enda efter at skribenten er død.


Og fordi du mener, biblen ikke er et menneske skabt fænomen, men har gud som forfatter.

Jeg syntes jo, at tror man gud er biblens forfatter, er det vel nok. Så er han vel garant for bogens indhold, når han åbenbarer sig gennem ord. Ægtheden beror da ikke på, hvor mange profetier der er opfyldt.
Hvorfor få tro på hele biblens indhold grundet opfyldte profetier, det garantere da ikke, at det som ikke er profetier er sandt, og det er vel også guds ønske som sprogets skaber og kærlige far, at alle skal forstå alle hans ord -

men når biblen tolkes forskelligt og er genskrevet gennem årene og nogle trosretninger har deres helt egen bibeloversættelse, hvordan kan man så tro bogens forfatter er gud?

Hvis vi tar den dansk autoriserede bibel – kirkebibelen - er den så sand gengivet i den udgave vi har i dag?

Indre mission er vist ”helt fremme i skoene” når der skal ændres i bogen.

Har Googlet lidt på nedenstående bibelvers som skulle være ændret.

Ordet afkom er blevet ændret fra ordet slægt, som der stod tidligere, derved bliver jødernes hellige skrift kædet sammen med de kristne skrifter og dermed er afkom = Jesus i stedet for menneskeslægten - Evas børn.

Er dette sandt, kan man jo spørge, hvem er så kvinden, hvis ikke det er Eva?

Jeg sætter fjendskab
mellem dig og kvinden,
mellem dit afkom og hendes:
Hendes afkom skal knuse dit hoved,
og du skal bide hendes afkom i hælen.«


.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk