annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvad er kristendom?


Kære Zenia.

Det er sandeligt ikke ydmygt at tro, at man har fundet løsningen på livets store spørgsmål, og at kalde sine værker for "Det Tredie Testamente", som skulle være den endelige "vejleder" til erstatning for det gamle og nye testamente og som Jesus selv (påstod han) havde forudsagt ville komme, er ikke ligefrem et tegn på ydmyghed.

Martinus uddannelse indskrænkede sig til 1800 tallets landsbyskole suppleret med læsning af gamle numre af Familiejournalen, og det er sandsynligvis derfra han har læst om buddhismens reinkarnation, som jo er en væsentlig del af hans lære.

Jeg har studeret sammenlignende religion, Zenia, og jeg kan fortælle dig, at verden vrimler med "martinusser" der alle påstår, at de er blevet udvalgt af deres Gud til at fortælle om Guds tanker og om de kosmiske hemmeligheder. Alle har de fået støtte af nogle mennesker til at udbrede deres tanker, fra Paulus og Muhammed til Sai Baba og Ron Hubbard. Men Gud må være en ualmindelig dårlig menneskekender, for ingen af dem har formået at overbevise den samlede menneskehed. Det skyldes jo nok, at deres forståelse af virkeligheden indskrænker sig til en forståelse af, hvad man kan få mennesker til at tro på. Det er så blevet deres levevej og Martinus Thomsen kunne forlade sit dårligt betalte kontorjob og sole sig i naive menneskers respekt for hans "åndelige indsigt".

Nogle af disse profeter troede selv på deres fantasier, men andre var fuldt bevidste om deres bedrageri. Hvilken kategori Martinus tilhørte skal jeg ikke gøre mig klog på, men nogen "gudsbenådet" profet var han altså ikke. smiler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk