annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15690034
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382409
Et andet syn 1991992
Åndelig Føde 1526074
Jesu ord 1523590
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 449 gæster og 163 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Afrodite
Emne: Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med.

I TROSFRIHEDENS "HELLIGE" NAVN

Som interesseret læser af diverse indlæg i dette debatforum, må jeg med beklagelse erfare, at tonen fra visse skribenters side er blevet tiltagende skinger og grænsende til det perfide.

Forhåbentlig er det et forbigående fænomen, idet niveauet sænkes betydeligt på denne måde, for ikke at tale om troværdigheden.

Og så er vi inde på essensen af trosfriheden.

Naturligvis er der frihed til at tro eller lade være, men mon ikke disse personer mangler en dimension? Deres mere eller mindre uforskammede og nedladende bemærkninger signalerer en vis angst, for hvad mon? For hvad der kommer efter døden? For den drømmeløse søvn, det store sorte ingenting? Selv den mest forhærdede trosfornægter må jo erkende, at vi alle skal dø, så hvorfor ikke vænne sig til tanken og nyde det skønne og mirakuløse liv mens vi har det?

Man fristes til at tænke: Disse to mænd (deres alder kender jeg ikke) må da savne kærlighed i deres liv. I hvert fald virker deres snørklede tankegang og deres frustrerede meninger om andres holdninger som uforløst kærlighed både fysisk og mentalt. Et meget centralt element i vi menneskers tilværelse, og hvor mangelen på samme kan give de mest mærkværdige og uskønne konsekvenser som f.eks. bitterhed og aggressivitet, for ikke at tale om manglende forståelse for andres livsglæde.

Mit råd er derfor:
Elsk hinanden og elsk livet. Størst af alt er kærligheden, den kan overvinde alt! - Også selv om man ikke tror på noget som helst.

Dybest set har jeg lidt ondt af disse personer, der ikke kan se det vidunderlige i at eksistere, men derimod bruger enorme mængder af ord og tid på at nedgøre andres udtalelser, oven i købet uden at benytte sig af almindelig dannelse og pli.

Det er mit håb, at tonen i Trosfrihed må udvikle sig i en bedre retning fremover, således at vi alle kan læse diverse indlæg uden stødende og ubehagelige tilkendegivelser.

Kærlig hilsen
Afrodite smiler

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 19:23
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
28-årig røver Rema 1000 med økse og g..
25/04/2024 17:49
Dampen er gået lidt af den amerikanske ..
25/04/2024 17:35
Overgangsregering er indsat i det uropla..
25/04/2024 17:05
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Nyheder fra Religion.dk