annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15857041
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397197
Et andet syn 2002226
Åndelig Føde 1595153
Jesu ord 1533599
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
0 registrerede 259 gæster og 164 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Folketossekirkens medlemstal nu under 80%

Hej Arne.
Jeg har ikke været under mere pres end de fleste andre rent religionsmæssigt, men for min del var det bare mer end nok, mig skal man sandelig ikke binde noget sludder på ærmet, at flertallet så falder på røven og tror på det, siger måske lidt om deres intelligens
Du tror stadig det bare er mine erfaringer fra en tvungen konfirmation der er årsag til min vrede mod kirken, de er selvfølgelig medvirkende, men også det at jeg hele livet har ment at hele det religiøse cirkus er en skinbarlig løgn, at tro på at et væsen har skabt hele universet er så utroligt latterligt og at se og høre præster, cardinaler og menigheder stå med foldede hænder og be til en vorherre er sku så åndsvagt, men hvad de er jo ikke klogere.

Men medvirkende til min "vrede" er også kirkernes, missionærernes,præsternes, biskoppernes, cardinalernes, og ikke mindst den gamle narrehat pavens, behandling af mennesker der ikke ønskede indblanding i deres liv fra netop kirkelig side, om det så var tvungen omvending til at tro, heksejagt under inkvisitionen, tvungen kirkegang, mishandling af stakkels børn i titusindevis o.s.v.kirkens ansigt har altid været et forvrænget morderisk fjæs, med krav om at blive hørt-ellers- og så selfølgelig også at man er tvungen til at deltage til at betale til narrestregerne.

Og da vi jo har trosfrihed tillader jeg mig at benytte denne og da vi også har ytringsfrihed benytter jeg mig også af denne, kirken har før i tiden benyttet sig af sin extreme magt uden blusel, nu er det på tide at få rettet op og få de "gejstlige" pillet ned fra deres piedestaler.

Hvad angår om hvordan jeg ønsker at blive begravet, så er det ihvertfald ikke på en kirkegård, måske spredt ud over Skåne.

Og her i Sverige har vi jo borgerlige begravelser, og endnu flere tomme kirker end i Danmark og flere af dem er de rene ruiner idag, man har talt om at sprænge dem væk, de er jo meget uøkonomiske at opvarme og har alle dårlige og for små vinduer, placeret forkert, pøblen skulle jo ikke kigge ud under præstens optræden på slap line.





Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 20:41
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Flere byer i Canada bliver evakueret men..
13/05/2024 04:26
Dødstallet stiger i Brasilien, mens hun..
13/05/2024 02:27
Cataloniens separatister har mistet sit ..
13/05/2024 01:15
Putin vil skifte forsvarsministeren ud o..
12/05/2024 20:36
Ny leder i Nordmakedonien brugte landets..
12/05/2024 20:01
Nyheder fra Religion.dk