Mellemrummet 15682031
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381780
Et andet syn 1991457
Åndelig Føde 1523875
Jesu ord 1523274
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret ABC 194 gæster og 167 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: EU-KOMMISSIONEN FORESLÅR AT INDFØRE SHARIA I E

Hej Henrik!

Som du måske har set nævnte jeg i et indlæg i denne tråd, at England længe har anerkendt retspluralismen og tilladt de muslimske parallelsamfund at oprette sharia domstole.

Jeg regner med at din kilde, dagbladet Information, muligvis har oplysninger fra en artikel i Express and Star eller på "Dhimmi Watch", som jeg læste i går og overvejede at oversætte og lægge ind her på debatten.

Her følger den originale tekst, som jeg muligvis senere vil knytte nogle mere overordne kommentarer til, hvis jeg altså må for hr. Pedersen ler

Citat:
September 17, 2008

UK sharia courts not adopting Islamic law in its entirety -- "We're taking a bit of it, which is civil Islamic law"

Welcome to the "one-step-at-a-time" zone. More on this story. "Muslim community uses own tribunals," from Express and Star, September 17:

Islamic tribunals have been set up in the West Midlands to resolve disputes among the Muslim community.
Special hearings, comprising of an Islamic scholar and a lawyer, are hearing arguments before making rulings which are legally binding before proceedings start. A Black Country judge has been appointed to advise the Muslim Arbitration Tribunal (MAT) on how to make their rulings fit in with English law.

Shamim Qureshi, a district judge who lives in Wolverhampton and regularly sits at the city’s magistrates court, said they were not Sharia courts and were legally binding under the Arbitration Act 1996.

He told the Express & Star today: “That suggests it’s a court and that Sharia law is adopted in its entirety. We’re taking a bit of it, which is civil Islamic law.

“MAT is arbitration and that exists in this country. Any two people can agree to it, just like a contract with an insurance company for home insurance.”

He highlighted one case where one man was found by the panel to owe money to another man.

The panel highlighted the fact that the debtor spoke Arabic and ruled that he should teach the language to the son of the man he owed money to.

Mr Qureshi said: “Both sides were happy to deal with it in that way.

And this solution could only have been reached by relying on sharia? A Solomon-like figure arbitrating according to "common sense" -- not Islamic principles -- could come up with the same sort of solutions. But obviously that would never do: what sort of Muslim is willing to abide by judgments pronounced by kuffara living in a state of jahiliyya?

Posted at September 17, 2008 7:21 PM

Hilsen

Ipso Facto pifter

Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 11:49
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ulykke på Hirtshalsmotorvejen: Ét spor..
24/04/2024 12:14
Rute 13 ved Nørre Snede er igen åben e..
24/04/2024 11:50
Russisk viceminister varetægtsfængslet..
24/04/2024 11:39
Populær plante i danskernes have frarå..
24/04/2024 11:35
På trods af kinesisk spionagesag vil ty..
24/04/2024 11:00
Nyheder fra Religion.dk