annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: korrigere misforståelser


Profeten Muhammad

Han var asketisk omkring jordiske anliggender
var han også en ufejlbarlig Profet – erobreren, der erobrede nationer og lande med sit budskab. Han sov på en måtte af strå og en pude fyldt med grove fibre.

‘En jødisk dreng, der tjente Allahs Sendebud , blev syg. Så sagde Profeten : ‘Lad os gå hen og besøge ham.’ Da de kom ind, sad drengens far ved hans hoved, og Allahs Sendebud sagde: ‘Sig, at der er ingen anden gud, der fortjener at blive tilbedt end Allah, og jeg vil gå i forbøn for dig på Dommedag.’ Drengen så på sin far, og faderen sagde: ‘Adlyd Profeten!’ og så sagde drengen: ’Der er ingen anden gud, der fortjener at blive tilbedt end Allah, og Muhammed er Hans Sendebud.’ Allahs Sendebud ﷺ sagde: ‘Al pris tilkommer Allah, som har reddet ham fra Helvedes ild.’


Hvad sagde de om Profeten Muhammad ?
Ikke-muslimer om Profeten Muhammad


Annie Besant skrev i ‘The Life and Teachings of Mohammad’:

‘Det er umuligt for nogen, der studerer Arabiens store Profets liv og karakter, og som kender hans lære og livsførelse, at føle andet end ærbødighed over for den mægtige Profet, et af den Ophøjedes store Sendebud. Og selv om jeg i det, jeg fremlægger for jer, vil fortælle mange ting, som mange er bekendt med, så føler jeg selv, når jeg genlæser dem, en ny beundring, en ny ærbødighed over for den store arabiske lærer.’

Dr. Gustav Weil skrev i ’Geschichte der islamischen Völker’:

‘Muhammed var et lysende eksempel for sit folk. Hans karakter var ren og pletfri. Hans hus, hans tøj, hans mad – alt var præget af en sjælden enkelhed. Så fordringsløs var han, at han ikke ønskede at modtage nogen særlige tegn på ærbødighed fra sine venner, ej heller tog han imod nogen tjeneste fra sin slave, som han selv kunne udføre. Han var til rådighed for alle på alle tidspunkter. Han besøgte de syge og følte med alle. Ubegrænset var hans godgørenhed og gavmildhed, ligesom hans interesse for og engagement i samfundets ve og vel.’

Washington Irving sagde:

‘Hans militære triumfer vakte ingen stolthed eller forfængelig æresfølelse, som de ville have gjort, hvis de havde haft et selvisk formål. Da hans magt var på sit højeste, opretholdt han den samme enkle livsførelse og fremtoning som i modgangstider. Han førte sig så langt fra frem som en kongelig person, at det mishagede ham, hvis nogen, når han kom ind i et rum, viste ham nogen usædvanlige tegn på respekt.’


Marquis de Dufferin sagde:

‘Det er den muslimske videnskab, den muslimske kunst og den muslimske litteratur, som Europa kan takke for, at det blev befriet fra den mørke middelalder.’



George Bernard Shaw: ‘Jeg har altid agtet Muhammeds religion højt på grund af dens vidunderlige vitalitet. Det er den eneste religion, der ser ud til at have evnen til at tilpasse sig livets skiftende faser, hvorved den appellerer til alle aldre. Jeg har forudsagt om Muhammeds tro, at den ville blive acceptabel i morgen, eftersom den begynder at være acceptabel for Europa i dag. De gejstlige i middelalderen malede, enten af uvidenhed eller fordomme, muhamedanismen i de mørkeste farver. De havde faktisk lært at hade både mennesket Muhammed og hans religion.

og efter min mening er han langtfra en anti-Krist, men må snarere kaldes menneskehedens frelser.’

Hvor meget ved ikke-muslimer i DK om Islam? - MUNIDA Konference

https://www.youtube.com/watch?v=ksuSIfxAITo&feature=emb_title



Dit forsvar på dommensdag |
https://www.youtube.com/watch?v=VB0_YOYX9vI
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk