annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
4 registrerede ABC, somo, Diana, Arne Thomsen 322 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta

Åh nej Somo 🙈🙉🙊

Det er som at trykke på en knap - og alle dine fordomme vælter ud. Men du skal vide at hvad du skriver er der også en del kristne der mener og især de nyreligiøse halvkristne der flirter med Jesus som de pga evangeliernes Jesus historier kan projicere alt over i, selv Buddha - de opfatter på mange måder Paulus som du gør, det er dog ikke i overensstemmelse med den nyeste forskning omkring Paulus.


Nu skal jeg fortælle dig noget, som jeg også har fortalt de kristne fundamentalister, der er en verden til forskel fra hvad du/I forbinder det religiøse spirituelle med og hvordan den urkristne paulinske SPIRITUALITET opfatter det religiøse spirituelle --- den forskel kender vi alle.

Og lad os glæde os over den forskel, lad os glæde os på menneskehedens vegne at der er et alternativ til religiøs fundamentalisme, nemlig Paulus evangelium:

Begivenheden KRISTUS: den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne menigheder og samfund og KIRKEN i verden.


Selv du Somo burde glæde dig over at der er et alternativ til hvad du/I står for, at der er dette alternativ til autoritær religiøs fundamentalisme som jo blot er at give afkald på kritisk selvstændig tænkning, give afkald på ægte SPIRITUALITET.

Det burde glæde selv dig Somo at de mennesker der ønsker liv i kærlighed og frihed og i udfoldelse og udvikling og reformer, som virkelig har brug for SKABENDE SPIRITUALITET og VÆKST at de har et sted at være, at leve, at gå hen.

Men jeg nægter at tro du er repræsentativ for islam Somo? Der må findes andre udgaver, mindre autoritære og fundamentalistiske. Også kristendommen kender til autoritære bibelfundamentalistisk retninger, men disse kætterier er ikke repræsentative og udgør et mindretal, til trods de fylder meget fordi de råber højest. Noget lignende må også gøre sig gældende for islam går jeg ud fra, som umuligt kan være en homogen entydig størrelse.

-0-0-0-0-

Lad os glæde os over at du/I islamiske fundamentalister ikke bryder jer om Paulus og vælter jer rundt i uvidenhed om hvordan Paulus bliver forstået.

Jeg er så glad, så glad, for at du/I ikke bryder jer om Paulus - fordi han netop også er 100% radikal forskelligt fra hvad I repræsenterer og præsenterer os for. Den "Jesus Kristus" religiøsitet og SPIRITUALITET vi finder hos Paulus er så fuldstændig anderledes, også i forhold til bibelfundamentalistisk kristendom, og det fordi det er levende kristendom:

Citat:
I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.






mvh HansKrist

PS:

kunne du ikke fortælle mig om forskellige retninger indenfor islam?

Der må være mange udgaver af islam du ikke billiger, kunne du ikke give mig en oversigt over forskellige udgaver af islam?
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Skandaleramt stutteri endte på tvangsau..
19/04/2024 13:04
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Nyheder fra Religion.dk