annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta


Den 27. dag i den Rajab ihukommer muslimer verden over en særlig begivenhed, kaldet isra og miraj. , rejste Profeten Muhammed fra Mekka til Jerusalem og videre til de syv himle.

Muhammed Ibn Abdallah (ca. 570-632) blev født i år 570 e.v.t. i Mekka i det nuværende Saudi-Arabien. Da han var i en alder af 40 år, begyndte han at modtage en række guddommelige åbenbaringer. Det var Guds engel, Jibril (Gabriel) der viste sig for ham.


Omkring 10 år efter den første åbenbaring, og midt i den blomstrende forkyndelsesvirksomhed, blev Muhammed opsøgt af englen Jibril (Gabriel) og rejste med englen fra Mekka til Jerusalem, hvorfra han foretog en himmelfart.

Flere historier fortæller, at Profeten Muhammed red på et vinget dyr, en Buraq, som er et lille ridedyr, lidt større end et æsel, men med vinger.

På sin færd igennem syv himle mødte han en række profeter, blandt andet: Adam, Noah, Jesus og Abraham. Og da Muhammed endelig nåede frem til Gud, fik han besked på, at alle muslimer skal bede 50 gange om dagen. Det havde Muhammed naturligvis i sinde at overholde, men han blev på vejen tilbage til Jorden mødt af Moses, som opfordrede ham til at spørge Gud om et mindre antal.


Han vendte derefter tilbage til Gud for at gøre det nemmere for sin menighed at overholde antallet af bønner. Men på vejen tilbage mødte han igen Moses, der bad ham reducere antallet af bønner. Sådan gentog forløbet sig, indtil der kun var fem bønner tilbage om dagen:

"Da jeg så igen kom forbi Moses, og han rådede mig til igen at bede om en formindskelse, sagde jeg til ham: Jeg er så mange gange vendt tilbage til min Herre, at jeg nu skammer mig og ikke vil gøre det igen."

Sine tilhørende lovede han imidlertid: "For enhver af jer, der trofast og hengivent udfører disse 5 bønner, vil de gælde for 50 bønner"

Sådan lyder det fra den muslimske historiker Ibn Ishaqs (704-767) samling af de mundtlige fortællinger, der beretter om Profeten Muhammeds himmelfærd.

Det var i forbindelse med himmelfarten, at bønner blev en fast del i den islamiske trospraksis. Derfor beder de fleste muslimer mindst 5 gange dagligt.


I Klippemoskeen i Jerusalem står den sten, som Profeten Muhammed efter sigende stod på, da han rejste til himmels. Klippemoskeen er af samme grund et af Islams vigtigste helligdomme - den tredje største efter Mekka og Medina. Og himmelfarten er blevet ikonisk, også som en spirituel rejse, hvor mennesker kan lære at åbne deres hjerter for verdens dimensioner.


For verdens muslimer har dagen en særlig betydning som et minde om profeten Muhammeds himmelfærd fra kabaen i Mekka til klippemoskeen i Jerusalem og videre igennem de syv himle.
Profetens Natlige Rejse

https://www.youtube.com/watch?v=hhk3mLsvec8
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk