annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 319 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Lyser på vej

Hvad berømte ikke-muslimer sagde om islam og profeten Muhammad PBUH
Napoleon Bonaparte
Jeg håber, at tiden ikke er langt væk, hvor jeg vil være i stand til at forene alle de kloge og uddannede mænd i alle landene og etablere et ensartet regime baseret på principperne i Koranen, som alene er sande, og som alene kan føre mænd til lykke.

Sir George Bernard Shaw
Jeg har altid holdt Muhammeds religion i høj skøn på grund af dens vidunderlige vitalitet. Det er den eneste religion, der forekommer mig at besidde den assimilerende kapacitet til den skiftende eksistensfase, der kan få sig til at appellere til enhver alder. Jeg har studeret ham - den vidunderlige mand og efter min mening langt fra at være en antikrist, må han kaldes menneskehedens frelser.
Jeg tror, ​​at hvis en mand som ham skulle overtage diktaturet for den moderne verden, ville han lykkes med at løse dens problemer på en måde, der ville bringe den den meget tiltrængte fred og lykke: Jeg har profeteret om Muhammeds tro på, at det ville være acceptabel for morgendagens Europa, da det begynder at være acceptabelt for dagens Europa.

H. G. Wells
Den islamiske lære har efterladt store traditioner for retfærdig og blid omgang og opførsel og inspirerer mennesker med adel og tolerance. Dette er menneskelig lære af højeste orden og på samme tid gennemførligt. Disse læresetninger tilvejebragte et samfund, hvor hårdhjertethed og kollektiv undertrykkelse og uretfærdighed var mindst sammenlignet med alle andre samfund der gik forud for det ... Islam er fyldt med mildhed, høflighed og broderskab.

Phillip Hitti
I løbet af hele den første del af middelalderen gav ingen andre mennesker et så vigtigt bidrag til menneskelig fremgang som araberne, hvis vi tager dette udtryk for at betyde alle dem, hvis modersmål var arabisk, og ikke kun dem, der boede i arabisk halvø. I århundreder var arabisk sproget for læring, kultur og intellektuel fremgang for hele den civiliserede verden med undtagelse af Fjernøsten. Fra det 9. til det 12. århundrede var der mere filosofiske, medicinske, historiske, religiøse, astronomiske og geografiske værker skrevet på arabisk end på nogen anden menneskelig tunge.



Sarojini Naidu
Det var den første religion, der prædikede og praktiserede demokrati; for i moskeen, når opfordringen til bøn høres og tilbedere samles, legemliggøres islamens demokrati fem gange om dagen, når bonden og kongen knæer side om side og erklærer: 'Gud alene er stor'

KONVERTERET TIL ISLAM
https://www.youtube.com/watch?v=Mu6xqnW_Tl0
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Droner gjorde ingen skade, siger Iran
19/04/2024 18:35
Bryggerigigant lukker med deres største..
19/04/2024 17:49
Nato lover flere luftforsvarssystemer ti..
19/04/2024 17:22
Nyheder fra Religion.dk