annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15683326
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381878
Et andet syn 1991532
Åndelig Føde 1524207
Jesu ord 1523324
Galleri
Jorden
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 223 gæster og 147 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyser på vej

Hej Arne da jeg læste hvordan Simon gav en karakteristik af dig og hvad du står for, præsenterer os andre for, måtte jeg faktisk give Simon ret for en gangs skyld.

Så jeg tror du skal tage kritikken til dig.

"intet menneske vil nogensinde vide noget om min gud, ej heller om universet"

-0-0-0-0-0-

Nu skal du ikke fortvivle Arne, for det er ikke mange år siden at Simon skrev at HansKrist overhovedet ikke sagde noget som helst der gav mening og at jeg var totalt uinteressant, hvorimod så dog dyrlægen Arne Thomsen var noget mere interessant og der var mere mening og substans i hvad han skrev.

Simon er virkelig ikke den skarpeste kniv i skuffen til at forstå sig på religion, den religiøse spirituelle dagsorden i verden.


-0-0-0-0-0-

Nå men tilbage til Simons kritik af dig intet menneske vil nogensinde vide noget om min gud, ej heller om universet som jeg mener falder i tråd med at jeg sagde du bedriver dogmatisk "negativ teologi" ud i det absurde, så for langt ud at det ingen mening giver og selv den pointe der er i negativ teologi går tabt.


I naturvidenskab må vi gerne se bort fra mennesket, men netop kristendommen og det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET kunne aldrig finde på at fjerne mennesket eller svække mennesket, al tale om Gud er en tale om Gud og mennesket, de to kan aldrig adskilles, og således eksisterer Gud ikke uafhængig af mennesket, dette er en umulighed og Peter Dass: "Gud er Gud, om alle mand var døde" er simpelthen intetsigende vrøvl fra a - z som ihvertfald Bibelen ikke vil godkende, der er ikke en eneste side i bibelen noget om Gud der ikke også på samme tid er om mennesket, så en menneskeløs objektiv Gud er meningsløs snak og i samme omgang nogen antog som Peter Dass sådan noget nonsens snak er vi ude i ateisme, ja det er den værst tænkelige form for ateisme ("non - spiritualitet"). Således er Tikka og Peter Dass på den ene side og dig Arne på den anden side, lige tåbelige i jeres udmeldinger om at mennesket kan tænkes væk for der er noget andet i objektiv forstand vigtigere.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 17:18
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Genopdaget Klimt-maleri solgt for næste..
24/04/2024 18:08
SF er ude forhandlinger om ny handicapaf..
24/04/2024 18:07
Mand varetægtsfængslet efter dødsulyk..
24/04/2024 18:03
Folketinget undskylder for at have søgt..
24/04/2024 17:29
Joe Biden har underskrevet loven om hjæ..
24/04/2024 17:18
Nyheder fra Religion.dk