0
registrerede
358
gæster og
37
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: somo
Emne: Re: ni videnskabelige kendsgerninger
|
Orientalisterne hævder, at profeten Muhammed , sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) , var genstand for den jødisk-kristne indflydelse af sin tid, og at Koranen reflekterer denne indflydelse. Det blev foreslået, at profeten Muhammed , sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) , havde stået to store problemer, hvis han skulle omfavne jødedommen eller kristendommen. Hvis han blev kristen , ville han være at bringe i den kristne byzantinske regime til Mekka , som ikke ville være
tolereres af befolkningen i Mekka. Det andet problem var, at han ikke kunne foregive, at han vidste mere end de ældre medlemmer og præster i de to religioner - jødedom og kristendom. Således i begge tilfælde , kunne han ikke erhverve lederskab. Derfor Orientalisterne tyder på, at profeten sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) , besluttet at gengive den rolle Moosaa (Moses ), eller ' Eesaa ( Jesus) , må Allah ophøje deres omtale , fordi han så , at" de var mænd , og han kunne gøre, hvad de havde gjort. "
Orientalister påstår, at den monoteistiske indflydelse på islam skyldtes tilstedeværelsen af kristne og jøder i Mekka . De foreslog også , at der var en monoteistiske informant fra en af disse religioner. Men på et andet stadium , har de også foreslået, at det, som profeten , sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) , modtaget fra sin informant " ville være faktuel viden ", men " indholdet og fortolkningen af de faktiske omstændigheder " kom til ham "af den sædvanlige proces åbenbaring ."
De foreslog, at den gradvise stigning i nøjagtigheden af Koranens fortælling relevante for bibelske historier er dokumenteret, at profeten Muhammed , sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) , fik disse historier fra en informant . De påstod, at Koranen replikeres nutidige fejl , der oprindeligt findes i den jødisk-kristne skrifter. tilbagevisninger
Profeten sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) var kun 12 år gammel, da han mødte Baheera ( en kristen munk ) for en meget kort periode på vej til Syrien. Et sådant kort møde ville ikke have været tilstrækkeligt til at diskutere religiøse doktriner . Det er ulogisk at antage, at en ung dreng kunne diskutere religiøse doktriner og skriften profeti om den kommende af Messenger , etc, på dette tilbud alder . Orientalisterne erkendte en del af dette møde , men de undlader at erkende de andre aspekter , som taler om :
Baheera viden om profetien i Skriften om den kommende af den nye profet Baheera anerkendelse af tegnet af profet i Muhammad sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) Baheera råd til Abu Talib at tage drengen hjem.
Når konfronteret med ovenstående oplysninger , William Muir ( en skotsk orientalist , 1819-1905 CE) selv forsøgt at forklare det som en fejl eller som en forfalskning af en designe munk. For at nedtone betydningen af Baheera erkendelse af tegn på prophethood , Muir skrev en fodnote sige, at betænkningen er fuld af absurditeter , men senere realisere sin hensynsløshed , han udeladt fodnoten i efterfølgende udgaver uden at ændre hovedteksten. Det er almindeligt kendt, at en handel campingvogn rejser i den barske ørken ville koncentrere deres handel i befolkede områder kun vejledende, og undgå at vandre ind i øde Boliger og ødelagte townships eller tomme kirke forsamlinger , bare for sight seeing fornøjelsen af en ung dreng . Alligevel Muir tyder på, at campingvognen
passerede tæt forbi Petra, Jerash , Ammon og andre ødelagte byer , og at disse seværdigheder påvirket den unge Muhammed sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) . I Makkah var der kun nogle få kristne ydmyg sociale og intellektuelle status , enten slaver eller smålige detailhandlere og det meste indvandrere. Kun én eller to originale indbyggere i Makkah såsom ` Uthmân bin Al- Huwayrith og Waraqah bin Nawfal var blevet kristne, den tidligere ud af personlige eller politiske overvejelser , og sidstnævnte som følge af sin søgen efter en bedre tro. Den Makkah samfund havde nogle anden hånd viden om disse to religioner i jødedom og kristendom .
Spørgsmålet er, ville en person af statur , viden og intelligens profeten Muhammed , sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) går som formidler en ny religion og udfordre troværdigheden af både de fremherskende systemer jødedommen og kristendommen kun på grundlag af rygter og overfladisk kendskab til dem , foreslås som ved orientalister ? Orientalisterne er ikke ens i deres påstand om, at :
Profeten sallâ ` alaihi wa sallam ( må Allah ophøje hans omtale ) var ambitiøst , og derfor forsigtig nok til at undgå de politiske konsekvenser af at omfavne enten jødedom eller kristendom Han var uforsigtig nok til at indføre en ny religion baseret på oplysninger hentet fra basar sladrer og jødiske fortællere ved vinbutikker .
http://www.youtube.com/watch?v=RMZMnZwKbCo
|
|
|
|