annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11777 - 14/12/2011 08:40 trosfrihed.dk - nu på flere sprog
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Kære Alle

Måske nogen af jer allerede har bemærket det, men jeg har implementeret en google-oversætter nederst på alle sider. Vælg hvilket sprog du ønsker oversat til, og google oversætter alt til det valgte sprog, med forbehold for fejloversættelser blinker

Go' fornøjelse.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#11778 - 14/12/2011 09:25 Re: trosfrihed.dk - nu på flere sprog [Re: Admin]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Tak for initiativet, Peter. Jeg har forsøgsvis oversat et stykke engelsk/dansk fra et indlæg af Hanskrist til klart sprog, og det gør det faktisk mere forståeligt, hvorfor han tolker Einstein og undertegnede, som han gør.

Einstein og Ole Bjørn ifølge Hanskrist:

"Einstein Make SIG endda umage with that it is Almen Tilgængelig (Det var den oplevelse af mystik,,, Et kendskab til eksistensen af noget, vi kan ikke trænge ind,, som kun er tilgængelige for vores grund i deres mest elementære former) So What du hendes writes is directly incorrect.nPlease and the Einstein has said Make skinke vred: . like fysikere forstår, because de know the nature of de kosmologiske problems that Einstein and Bohr tumlede with, and that Ingen religiøs Mystik can sammenlignes with dermed Make du that eksklusivt de few, Stik against What Einstein himself in the afsnit vi drøfter. JEG is not bange i SiGe that the running of with grave Bjørn, du mister enhver form for balance and natural foretaget på debattere that hendes with Einstein and religion. You are en afskyelig type til en Mand which Einstein, which he himself has written, da skriv which grave, du Make skinke skade, vred. Og ihvertfald ved ekskludere that Mysterium to the few, is in the Grad against Einsteins gemyt and what he writes herom i afsnittet above , der fejllæser du Netop afsnittet and Indlæser spise own gisninger, which du endda is not is KED AF ved afsløre ved du GOR. Tag this roligt Bjørn, just like ROLIG, it is possible to discuss de hende compared Uden DIN angst, DIN videnskabsneurose and DIN Einsteins . mindreværdskompleks."

Godt at Google kan forklare Hansemands tankevirksomhed, når han nu ikke selv magter det.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#11780 - 14/12/2011 11:53 Re: trosfrihed.dk - nu på flere sprog [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
ret sjovt at læse visse passager

nå det var sådan de nattegale fandt frem til the julekalender


bjørn du går meget op i sundhed og folks muligheder for at blive raske igen,,, derfor forstår jeg ej heller at du er så hysterisk bange for alt hvad der har at gøre med menneskets spiritualitet, mystiske ekstatiske forhold, mennesket der er entusiastisk passioneret og grebet og besat eller engageret positivt, altså alt det omkring humør og livlighed (neurovidenskab, psykiatri, psykoanalyse og teologi og religiøsitet er fagene),,, det kan jo sagtens gøres sober så det ikke går ud over vores intellektuelle integritet, fornuft og forstandighed

jeg tror faktisk du kunne få et skønt liv (endnu skønnere liv end du har), hvis du droppede dit naturvidenskabelige kompleks, og ja jeg tror faktisk din forstandighed og naturvidenskabelige forståelse blot ville fremmes herved

du kunne blive endnu mere fri og kreativ bjørn end du er, du er gået i stå i din kreativitet og udvikling og det skyldes at dine tanker er slaver af dit naturvidenskabelige kompleks. Det er også det naturvidenskabelige kompleks der hærger dit liv der gør at du er ret ordinær og triviel og aldrig siger noget der vækker opsigt, ligesom du ej heller er god til at præsentere os andre for hvad du står, hvem er du, har du noget nyt og interessant at byde på,, kan du smitte vi andre, frem for at hæmme alt og alle i din nærhed? Og dum er du jo ikke, du har jo tidligere vist at du har evner er kreativ,, du må fri af dit naturvidenskabelige kompleks der hæmmer dig,,


du skal til at være openminded igen som einstein og HansKrist, 2 usædvanlige kreative personer, begge nytænkende så det vil noget, jeg siger det igen, om 100 år husker alle HansKrist og I andre er gået i historiens glemmebog, og om I huskes så er det kun i forbindelse med mig I bliver nævnt, blinker smiler smiler

hvis du gerne vil gå over i historien, udødeliggøres, så skal du myrde mig efter at jeg har produceret mine hovedværker, hvor første bind udkommer når jeg blir 80 år og så udkommer der en lang række bøger i årene herefter. Når jeg så har afblomstret og sat det sidste punktum, så skal du slå til og du vil blive berømt som ham der dræbte HansKrist

men du kan selvfølgelig også myrde mig før 2036, så er der ingen af os der går over i historiebøgerne og vi kan fare i helvede sammen og hygge os med simon og treram der

mvh Hanskrist

PS:

du siger hele tiden mine tanker er uinteressante, men der ligger mange kommende nobelprisvinder gemt i mine tanker,,

som den her:

jeg er interesseret i det kosmiske menneske, mennesket i universet og universet i mennesket, såvidt dette giver mening, da hjernen er opstået i naturen over millioner af år, så har vi også fået noget i hjernen der gensvarer naturen, organismens reaktion på omgivelserne, Her kan vi sige at transcendentale apriori rum og tid nøje høre sammen med hippocampus, uden tvivl; hvorfor alzheimer og demens og skizofreni netop er mennesker uden tid, der er hjælpeløst prisgivet omstændighederne, da de ikke har struktur på tiden, nogen tidsorden (tidsordentligt logisk følge i deres liv, ingen god historie længere) i deres liv (Bergson og Minkowski er her interessante)

ved demens og alzheimer og nogle former for skizofreni der degenerer især hippocampus som den også gør ved stres, og symptomerne er her blandt andet at patienterne mister forholdet til tiden og deres historie (en historie er altid fortid, nutid og fremtid) og de ender med at psykoser den i nuet som en ø uden fortid og fremtid (som vi desværre ser også hos michael), og i den sammenhæng er jeg bekymret for at folkereligiøsiteten new age buddhismen vil medføre om føje år en bølge, epidemi, af demens og alzheimer,, bare vent og se, mine profetier går ofte i opfyldelse



jeg kunne selvfølgelig uddybe det jeg der peger på som vil være en hel ny videnskabsdisciplin indenfor neurovidenskab om føje år
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#11784 - 14/12/2011 15:20 Re: trosfrihed.dk - nu på flere sprog [Re: Admin]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Admin.
Tak for meddelelsen - og den ekstra mulighed!
Normalt vil jeg ikke have brug for den, da jeg foretrækker almindelig dansk - så vidt muligt uden fremmedord - og normalt ikke selv har brug for oversættelseshjælp til andres indlæg, men jeg vil da prøve at se, hvordan den oversætter Einstein-citater, som jeg ikke har oversat til dansk, fordi jeg så straks anklages for fejlbehæftet oversættelse af visse debattører blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#11792 - 15/12/2011 16:14 Re: trosfrihed.dk - nu på flere sprog [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Admin.
Jeg har et problem med at deaktivere oversætter-funktionen, så jeg kan komme tilbage til den oprindelige tekst.
Det gik fint nok med et oversætte en citeret engelsk tekst til dansk, men derefter kunne hele indlægget kun læses enten på engelsk eller på dansk, selv om indlægget var på dansk og kun citatet på engelsk.
M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk