annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8611 - 31/12/2009 11:21 Det var så 2009.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære venner på Trosfrihed.dk.

Så står vi atter ved udløbet af et år, et år der bragte mange udfordringer til vort land, den finansielle krise har berørt mange mennesker, mange har mistet deres arbejde som de troede skulle vare næsten evigt. Mange har mistet der kære i ulykker sygdom og værst er det nok for de mange unge mænd der er faldet på Afghanistansk jord, hvor de prøvede at beskytte befolkningen fra talibans styre.
Vi hører mere og mere at vi burde trække vores soldater hjem fra Afghanistan, men når de selv bliver spurgt, ser de ingen grund til det, de ser sig selv som redningsmænd for den undertrykte befolkning.
De fleste soldater der deltager der, har et andet syn på deres arbejde der, end mange andre har, en ny ansvarsbevidst ungdom vokser frem.

Vi ser alle frem til statsminister Lars Løkkes nytårstale og måske i mindre grad til Dronningens tale, som vi næsten kender på forhånd, men Lars Løkke må stå frem og vise hvad han står for, vi mangler meget fra ham.

COP 15 er afsluttet, men arbejdet er endnu ikke begyndt med udførelsen af de mange tiltag nogle lande indvilgede at fremkomme med, Brasilien har dog besluttet at sænke deres CO udslip med 37%, noget mange ser som en umulighed, men de vil ihvertfald prøve.

Lige nu ser det ud til vi er på vej mod en ny istid, men nok kun midlertidig.

Trosfrihed. dk kører videre selvom der i perioder var meget stile herinde, men hos vores" konkurrent" Religion.dk var der også stille, desuden kører man rundt i samme spor hele tiden, der sker ikke megen forandring på hvad man debatterer.

Heldigvis ser det ud til at vi har fået flere deltagere på Trosfrihed.dk, som måske føler sig mere fri til at debattere her, hvor censuren er en by i Rusland.

Jeg ønsker alle et

Godt Lykkebringende Nytår.

Og husk så sikkerhedsbriller, hvis I skal skyde nytåret ind.



Redigeret af treram (31/12/2009 11:25)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8612 - 31/12/2009 13:26 Re: Det var så 2009. [Re: treram]
arentzen Offline
godt igang
Registeret: 03/01/2007
Indlæg: 53
Kære Treram

Udmærket indlæg selvom du mangler nytårsløfterne blinker Mine nytårsløfter skal være, at jeg holder mig fra at spille på sækkepibe samt afholder mig fra at spise tunge i gelé griner

Et forsigtigt bud på dronningens nytårstale vil være at den kommer til at handle om bla. klimaet og bandekrigen. Statsministeren vil nok mest tale om klimaet og finanskrisen og hvordan vi kommer videre. Men det er kun mit bud.

Jeg vil gerne takke for alles bidrag med indlæg her på trosfrihed.dk Jeg har fortsat tiltro til at det giver mening at opretholde denne portal med fuld ytringsfrihed, da ytringsfriheden til tider har det trangt i det danske medielandskab.

Godt Nytår.

_________________________
Med venlig hilsen
Peter Arentzen smiler
Top Svar Citer
#8614 - 31/12/2009 13:50 Re: Det var så 2009. [Re: arentzen]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland


Kære Treram, Arentzen og alle debatkolleger.

Min nytårsløfter går ud på, at jeg ikke vil ryge cigaretter, men holde mig til én af mine femten shagpiber og til cigarerne. Endvidere vil jeg, hvis der måtte blive udskrevet valg, stemme på det samme borgerlige parti, som jeg har været medlem af i syvogfyrre år.

Jeg ønsker jer alle et godt nytår, samt et 2010, der måtte give fred i sindet og klarhed i tvivlspørgsmål. Endvidere ønsker jeg fremgang for Trosfrihed.dk, der gerne skulle udkonkurrere det censurerende debatforum.


Med de bedste nytårshilsner

Kristian

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#8616 - 31/12/2009 15:09 Re: Det var så 2009. [Re: Kræn-P]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej debatkolleger.

Mit nytårsløfte skal være at passe bedre på min 76 år gamle krop.

Og mit nytårsønske til Trosfrihed: At vi får mange flere forskellige, synspunkter, idéer, overbevisninger og former for tro og ikke-tro på banen - i en gensidigt fordragelig ånd - der kan kreere inspiration smiler
Inspiration er, hvad jeg har nydt godt af, i dette debatforum yeah

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (31/12/2009 15:10)
Top Svar Citer
#8620 - 01/01/2010 14:07 Re: Det var så 2009. [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Kære debatkollegaer.

Alder, Sundhed og nytårsforsætter. Jeg vil gerne gøre Paulus nærværende og nutidigt for jer som kun ganske få andre i verden formår dette.


Kræn-p skriver:

Min nytårsløfter går ud på, at jeg ikke vil ryge cigaretter, men holde mig til én af mine femten shagpiber og til cigarerne.

Jeg tar for givet at Kristian vil opgive cigaretterne ud fra en sundhedsmæssig betragtning og ikke økonomisk fx.


Arne du skriver:

Mit nytårsløfte skal være at passe bedre på min 76 år gamle krop.


Mit store nytårsforsæt bliver at tage det bedste fra 2009 med ind i 2010. Og det er min meditationspraksis.

Noget af det første jeg mødte da jeg begyndte at meditere i 2009 var mit Kropselv eller Kropselvet. Meditationen bragte mig i kontakt med min krop, dets behov og ikke behov.

Jeg ændrede straks på en lang række forhold der er relateret til kroppen og min fysiske sundhed ud fra min bedre kontakt til Kropselvet. Det være: Kost, sex, søvn og motion (fysisk arbejde og gøremål (rengøring fx mm)).

Kroppen og dens organer har en iboende visdom om hvad der er dens behov. Og dersom Kræn-p begyndte at meditere autentisk (og ikke på en formening om Selvet og en projektion af selvet ud i det abstrakte), altså gik dybere i sine meditationer, da ville han også komme i kontakt med Kropselvet og han ville helt stoppe med at ryge.

En ting er sikkert, og det er at Kræn-p's Kropselv ikke ønsker at ryge. Men Kræn er i den samme tilstand som Paulus beskriver i slutningen af Rom 7 (nemlig ikke i kontakt med sit KropSelv eller det hele menneske):


Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke. For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg. Men når jeg gør det, jeg ikke vil, er det ikke længere mig, der handler, men synden, som bor i mig. Rom 7, 18 - 19.

Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke.

Dette er problemstillingen i alle nytårsforsætter og menneskets forsætter og gode ønske og vilje i det hele taget.

Hvis Kræn-p nu var i kontakt med Kropselvet, altså også de 90% under de 10% af isbjerget over havoverfladen, bevidsthedstærsklen, da ville han kunne stoppe med at ryge. Men et forsæt oppe i de 10% har et så forkert tyngdepunkt i forhold til hele isbjerget at det ikke vælter noget, kan ændre på noget. Derfor vil Kræn-p ikke kunne stoppe sin rygning førend han kommer i kontakt med sit KropSelv, altså også de 90% under den overfladiskhed han befinder sig i.

Både Paulus og Freud siger at det er overjeget der har gjort mennesket fremmed for sig selv og skubbet det op i de 10% og afskåret det fra resten, de 90%.

Hvordan Paulus fortæller fra Rom 7 - 8 at mennesket bliver befriet for overjeget's (Lovens) uheldige indflydelse og opnår kontakt til det hele menneske i Kristus (de resterende 90%), til livets ånds love er et stærkt vidnesbyrd om hvad der i dag svarer til et vellykket psykoanalytisk forløb.


Utroligt er det at jeg kun har mediteret ½ år og jeg allerede er i bedre kontakt til mit Kropselv end Kræn-p er, der stadig roder rundt i idealoverjeget (de overfladiske 10%) og ikke kan få forbindelse til de 90% som idealoverjeget har fortrængt.

Noget tyder på at Kræn-p's meditationer er abstrakte og at han stadig lever under uheldig overjegsdominans, hvilket også hans fascination Gîtâen og så det parti han stemmer på, kunne tyde på er tilfældet. Ligesom rygning er tegn på et faderkompleks (hvilket jeg skrev og talte meget om, mange år før jeg mødte Kristian, så han må ikke føle jeg går efter ham, det er for mig videnskabelighed og jagt på sandheden).

I samme øjeblik et menneske fik kontakt med sit Kropselv da ville han/hun stoppe med at ryge, da lungerne ville sige nej til denne handling. Dersom et menneske via meditation fik kontakt til Kropselvet, da ville ens kontakt til lungerne (især sædet for følelser) også blive så god at man aldrig kunne finde på at ryge, sviner sine lunger til. Glemmer aldrig fra mit medicinstudium i dissektion, da jeg stod med rygelunger i den ene hånd og friske lunger i den anden hånd.

Så et nytårsønske til Kristian må lyde fra mig: held og lykke med dine meditationer Kristian, håber du formår som mig at gå dybere og også få fat på Kropselvet eller det hele menneske i Kristus der lever ud fra livets ånds love og som ikke lever konfliktramt, splittet og neurotisk på overfladen (syndigt) som Paulus her så præcist beskriver det:

Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke. For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg. Men når jeg gør det, jeg
ikke vil, er det ikke længere mig, der handler, men synden, som bor i mig. Rom 7, 18 - 19.


--------------------0000000000000--------------------------


Derfor er mine nytårsønsker for jer alle, at I begynder at meditere og kommer i kontakt med KropSelvet. På den måde bliver det meget nemmere for dig Arne at passe godt på din 76 år gamle krop, fordi du via meditation skaber kontakt med de 90% overjeget og kulturen har afskåret dig fra eller forvirret for dig at lære at kende.

Det er nok ikke Kræn-p eller Andrew Cohen I skal have til at guide jer i meditation, da de forholder sig abstrakt til tingene, men I skulle hellere vælge mig HansKrist der er skolet ud fra Paulus, Marx og Freud og Jung. Både Andrew Cohen og Kræn-p mener de er kommet meget videre end Jung og Freud, derved gør de sig selv til grin, og det eneste der er at sige er at de er havnet i noget abstrakt og ikke konkret. De afslører at de ikke har forstået den kontinental europæiske teologiske og filosofiske diskurs. Hvorfor de havner i monisme og monofysitisme og det konkrete menneske i tiden er svækket eller udvisket i noget diffust udifferentieret noget. Alt det kristendommen har identitetsmarkeret så stærkt imod.


----------------------00000000000000000-----------------


Det sidste her kun for sportsidioter eller løbefreaks som Anne fx:

En søndag på vej hjem fra meditation kom jeg forbi "Limfjords Maraton Løbet". Og jeg tænkte, nu med mit nye KropSelv fra meditation, kunne det være sjovt at begynde at løbe regelmæssigt. Hvilket jeg så er begyndt på.

I går den 31 december løb jeg her fra Nørresundby og til Vadum rundkørsel og tilbage igen:


1:06:36 var min tid.

Jeg oprettede en profil på www.iform.dk.

Og den har regnet det hele ud for mig efter at jeg indtegnede min rute på google kortet, så jeg fik følgende data for i dag:

Distance 14.43 km
Kcal forbrug 1126 kcal
Hastighed pr. km 13 km/t
Tid pr. km 4:36 min./km
Underlag Mest asfalt


DIT KONDITAL (KUN VED LØB) 57 ml O2/kg/min

57 ml O2/kg/min

OBS! Kræver du har løbet så hurtigt du kunne. Tjek dit kondital i oversigten og find frem til din form. Jo hurtigere du løber - jo bedre kondital.

Indskudt bemærkning: Jeg kunne have løbet hurtigere, jeg løb med overskud hele vejen, og jeg løb 1:30 time i går den 30 dec og var vel ikke helt restitueret, og har de sidste 17 dage haft en stor træningsmængde, ikke været under en 1 times løb i disse 17 dage, ja jeg har løbet 22 timer de sidste 17 dage. Haft flere ture på ca 20 km (en tur på 24 km). Jeg har nu løbet 88 dage i træk, altså hver dag.
Jeg løb vel i dag omkring 95 % af min kapacitet/kondition som den var lige i dag (så mit kondital 57 ml O2/kg/min kunne have været bedre). Men indrømmet jeg havde gode ben, og blev noget skuffet da jeg så min kilometertid 4:36 min./km. Mit mål er at løbe en ½ marathon på 4 min/km, vel ca. 1:24:24. Men jeg tror lige jeg satser på 10 km på 40 minutter først, som delmål.

Min alder er 53 år og med 57 ml O2/kg/min ville jeg endda befinde mig i de 20 - 29 år's bedste kategori for kondition. Se skemaet nedenfor. Selv med kun en 44 ml O2/kg/min ville jeg være i den bedste kategori for min alder. Så det er som en af mine venner altid sagde: "det er hovedet der er noget galt med, dine ben og (kropsmaskinen og din kondition) fejler ikke noget".

Kondital – mænd
Alder Lavt Under middel Middel Godt Meget godt


20-29 under 39 39-43 44-51 52-56 57 eller mere
30-39 under 35 35-39 40-47 48-51 52 eller mere
40-49 under 31 31-35 36-43 44-47 48 eller mere
50-65 under 26 26-31 32-39 40-43 44 eller mere


Mange kærlige hilsner Hanskrist

der ønsker for jer alle at I vil meditere og læse og forstå kapitel 7 og 8 i Romerbrevet. Hvilket dog kræver mange års teologiske studier at kunne forstå disse 2 kapitler.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk