annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 97 1 2 3 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30625 - 12/09/2020 13:49 Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Spirit

Jeg vil gerne arbejde videre på et forum for spirituelle mennesker.

Hvad kunne man kalde det...


Spirit - et forum for spirituelle mennesker

Oasen - et forum for spirituelle mennesker

Lyset - et forum for spirituelle mennesker

.......


Jeg har dette symbol...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/27909/Symbol.html

Altså...f.eks...


Lyset

(symbol)

et forum for spirituelle mennesker


Måske det er bedst, at jeg laver en hjemmeside om tingene, og så linker til forummer...

https://www.selvet.dk/

http://www.trosfrihed.dk/

https://debatingchristianity.com/forum/index.php?sid=63c8526e6edb1f6c87c2c9aaf995477f

http://hindudharmaforums.com/showthread.php?15347-New-questions

http://www.religionforums.org/

Så må andre med forstand på at lave forummer tage den derfra.


Hvad skal forummet indeholde af katagorier/overskrifter/emner...

I det følgende kommer jeg med en brainstorm...


------------------------------

Spiritualitet - samvittigheden - projekter - væresteder - lederskab - visioner - forbilleder - musik - folkeskolen - bevidstheden - kærlighed, barmhjertighed og retfærdighed - videnskab - filosofi - religion - samfund - reinkarnation - skaberen - kvinder og mænd - identitet - børneopdragelse - vegetarkost - mennesket - kloden - problemer og løsninger - klimaet - politik - bevægelser - gode nyheder -udvikling - naturen - kaos/orden - universet/kosmos - meningen med det hele - intuition/inspiration - logik - uvidenhed - visdom - lys/mørke - sygdom og helbredelse - bøger - forebyggelse - rusmidler - kreativitet - kend dig selv - sindet - dogmer - sandheden - verden - spørgsmål og svar - konstruktiv kritik - meditation - kultur - himlen/paradis - livet/døden - frelse - hjerne og hjerte - citater - struktur - støt og hjælp - forummer - indsigt - uddannelse - positivitet/negativitet - arbejde - praksisser - chakraer - verdenshistorie - samarbejde - lov og orden - opvågning - egenskaber - moderatorer - velkomsthilsen - værksteder - folkekirken - initiativer - det gode menneske - film - forklaringer - humor - verden rundt - feminin/maskulin - tanken og viljen - begreber - mentorer - focusområder - skuespil - muligheder - holisme - ideologier - en fredelig verden - leveregler - kernen - atomkraftværker - vær dig selv - kvantefysik for begyndere - den gode historie - dåbens betydning - gamle tanker - vejledning - det guddommelige - helheden - begyndelsen - tiden - rummet - sanserne - oplevelser - anger/tilgivelse - bønner - forsoning - karma - brainstorm - tro - håb - angst - følelser - virkeligheden - økologi - drømme og tydning - budskaber - næstekærlighed - empati - medfølelse - planlægning - digte - ansvarlighed - sange - astrologi - medier - healing - en bedre verden - energier - respekt - overbefolkning - kunst - oasen - nuet - psykologi - selvrealisering - åndens kraft - Jesus - jordforbindelse - hvad beder du om - undervisning - opsang - prædikener - de højere luftlag - fornyelse - diktatorer - demokrati - fest og ballade - selverkendelse - historiens gang - kan det nu passe - filosofer - barn/voksen - fristeder - åndehuller - ferie - motion - gåturer - Sokrates - den videnskabelige metode - forhold - relationer - familie - evolution - intellektet - processer - teknologi - mødesteder - venlighed - holdninger - meninger - på gensyn - hvordan komme gennem livet uden en puls - den højeste - symboler - på glat is - det ukendte - opløftende ord - hvem er du - elsk dig selv - forskning - forstå dig selv - løgn og bedrag - ordet - bjergbestining - blokeringer - kvaliteter - handling - dualitet - drifter og instinkter - hvad kan vi gøre - kærlighedens sprog - flygtninge - manden med leen - kan vi finde ud af at samarbejde - rollespil - de gamle civilisationer - søg sandheden - grundlaget for vores eksistens - lad os lytte - bare vær til i 5 minuter - kom videre - den bedste musik i verden - lev dig rask - dyr eller menneske - venner/fjender - beskriv mennesket - grænser - glæde - værdier - barndom/ungdom/alderdom - life of brian - engle/dæmoner - vegetarianer eller veganer - kødspiser - sund livsstil - erkendelser - vejen, sandheden og livet - væren - hvad er et spirituelt menneske - tarotkort - tilfældigheder - tryk på de rigtige knapper - puslespil - engagement - tidsfordriv - det vigstigeste i livet - hvordan læse de gamle skrifter - bibelen - koranen - bhagavad gita - undersøgelser - vandrer mod lyset - tal med en filosof - videnskab for begyndere - nøglen - skraldespanden - hold en prædiken - på sporet af noget godt - en ny begyndelse - de gamle filosofer - gør os klogere - hellige skrifter - åbenbaringer - ikoner - lyset i et menneskes hjerte - har vi et ansvar - klarsyn - et eksempel til efterfølgelse - tænk ud af boksen - kloden drejer stadigvæk rundt - opdagelser - er livet et eventyr - leg og læring - hvad skal børnene lære i skolerne - den anden verden - nærdødsoplevelser - fup eller fakta - fremtidens mennesker - genialitet - seksualitet - reformation - samfundsopbygning - lær af dine fejl - vi har alle været børn - sundhed og sygdom - årsager og virkning - bevidstgørelse - metoder - kan alle være rige - frivilligt arbejde - hvordan skaber vi arbejdspladser til alle - hvor mange mennesker skal vi være på planeten - ansvar og pligter - koncepter - religionsundervisning - guruer - hvordan bliver du en læremester - uret tikker og klokken slår - dynamisk - en oplyst verden - mirakler - hvordan får vi Putin ud på dansegulvet - udadvendt/indadvendt - det indre og det ydre - skriv et eventyr - manuskripter - de højere magter - er vi fuldkomne mennesker - åndelige sange - de faldne - op på den hvide hest - kærlighedens flamme - når enden er god, så er alting godt - nye impulser - flyv med fuglene - mytologi - beretninger - læreren og eleven - sameksistens - spejlet - forbliv ung - sangskatte - har du fejlet - hellig ånde - hvad er sandheden - frygtløshed - helte og kujoner - begravelser - principper - den menneskelige verden - er vi guder - alt med måde - dyder - dyrk det gode - væksthuset - vokseværk - er du en leder - velfærd - Sadhguru - du skal ikke slå ihjel - falske budbringere - er det nu vi skal gøre noget - hvad skal vi med Jerusalem - gud, konge og fædreland - tidsaldre - hammer og mejsel - sport og fritid - faldgruber - det muliges kunst - lev i nuet - lidelse - helbred din næste - skal vi lade være med at sætte børn i verden - adopter et barn/familie - godgørenhed -- profeter - arketyper - har du en plan - fødsel og død - i medgang og modgang - forsvar/angreb - Hitler og Stalin - mod fjerne kyster - kriser - isolation - begrebsafklaring - markedskræfterne - penge er ikke alt - hvordan lave et godt forum - platforme - reklamer - hvorfor skal jeg betale for at skrive - har du noget at bidrage med - eksperimenter - etik/moral - hvad ønsker dit barn - evighed/midlertidighed - lægen - hemmeligheder - det skjulte - synligt/usynligt - er der liv på andre planeter - den forunderlige verden - brødre/søstre - drik dig en tanke på - de store spørgsmål - kan vi se i mørke - vismænd/kvinder - dagens citat - er du udvalgt - forløsning - kærlighedens magt - elsk dit barn - herre/tjener - havearbejde - Adam og Eva - fantasi og virkelighed - du er elsket - kan vi danse på et ben - magtesløshed - ateisme/teisme - Guds plan - udtryk - opråb - ærlighed - har du en drøm...

------------------------------


Jeg tænker, at det er en god måde, at blive mere afklaret omkring et forum for spirituelle mennesker, og vil derfor lave nogle flere brainstorms...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30641 - 15/09/2020 22:05 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jeg undrer mig egentlig lidt over dette dit initiativ.
Er det egentlig ikke overflødigt - nu vi har Trosfrihed.dk?
Hvad om du selv kom frem med dine egne åndelige inspirationer her i dette forum, som du jo selv har oprettet?
Her tænker jeg ikke blot på en lang række links, men på dine egne synspunkter og holdninger - og med dine egne ord.
Hvor står du egentlig selv spirituelt?
Dine links peger jo i mange forskellige retninger.

M.v.h. Arne smiler Harmoni, kærlighed og lykke heart
Top Svar Citer
#30644 - 16/09/2020 20:14 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
Hej Jan

Citat:
Spiritualitet - samvittigheden - projekter - væresteder - lederskab - visioner - forbilleder - musik - folkeskolen - bevidstheden - kærlighed, barmhjertighed og retfærdighed - videnskab - filosofi - religion - samfund - reinkarnation - skaberen - kvinder og mænd - identitet - børneopdragelse - vegetarkost - mennesket - kloden - problemer og løsninger - klimaet - politik - bevægelser - gode nyheder -udvikling - naturen - kaos/orden - universet/kosmos - meningen med det hele - intuition/inspiration - logik - uvidenhed - visdom - lys/mørke - sygdom og helbredelse - bøger - forebyggelse - rusmidler - kreativitet - kend dig selv - sindet - dogmer - sandheden - verden - spørgsmål og svar - konstruktiv kritik - meditation - kultur - himlen/paradis - livet/døden - frelse - hjerne og hjerte - citater - struktur - støt og hjælp - forummer - indsigt - uddannelse - positivitet/negativitet - arbejde - praksisser - chakraer - verdenshistorie - samarbejde - lov og orden - opvågning - egenskaber - moderatorer - velkomsthilsen - værksteder - folkekirken - initiativer - det gode menneske - film - forklaringer - humor - verden rundt - feminin/maskulin - tanken og viljen - begreber - mentorer - focusområder - skuespil - muligheder - holisme - ideologier - en fredelig verden - leveregler - kernen - atomkraftværker - vær dig selv - kvantefysik for begyndere - den gode historie - dåbens betydning - gamle tanker - vejledning - det guddommelige - helheden - begyndelsen - tiden - rummet - sanserne - oplevelser - anger/tilgivelse - bønner - forsoning - karma - brainstorm - tro - håb - angst - følelser - virkeligheden - økologi - drømme og tydning - budskaber - næstekærlighed - empati - medfølelse - planlægning - digte - ansvarlighed - sange - astrologi - medier - healing - en bedre verden - energier - respekt - overbefolkning - kunst - oasen - nuet - psykologi - selvrealisering - åndens kraft - Jesus - jordforbindelse - hvad beder du om - undervisning - opsang - prædikener - de højere luftlag - fornyelse - diktatorer - demokrati - fest og ballade - selverkendelse - historiens gang - kan det nu passe - filosofer - barn/voksen - fristeder - åndehuller - ferie - motion - gåturer - Sokrates - den videnskabelige metode - forhold - relationer - familie - evolution - intellektet - processer - teknologi - mødesteder - venlighed - holdninger - meninger - på gensyn - hvordan komme gennem livet uden en puls - den højeste - symboler - på glat is - det ukendte - opløftende ord - hvem er du - elsk dig selv - forskning - forstå dig selv - løgn og bedrag - ordet - bjergbestining - blokeringer - kvaliteter - handling - dualitet - drifter og instinkter - hvad kan vi gøre - kærlighedens sprog - flygtninge - manden med leen - kan vi finde ud af at samarbejde - rollespil - de gamle civilisationer - søg sandheden - grundlaget for vores eksistens - lad os lytte - bare vær til i 5 minuter - kom videre - den bedste musik i verden - lev dig rask - dyr eller menneske - venner/fjender - beskriv mennesket - grænser - glæde - værdier - barndom/ungdom/alderdom - life of brian - engle/dæmoner - vegetarianer eller veganer - kødspiser - sund livsstil - erkendelser - vejen, sandheden og livet - væren - hvad er et spirituelt menneske - tarotkort - tilfældigheder - tryk på de rigtige knapper - puslespil - engagement - tidsfordriv - det vigstigeste i livet - hvordan læse de gamle skrifter - bibelen - koranen - bhagavad gita - undersøgelser - vandrer mod lyset - tal med en filosof - videnskab for begyndere - nøglen - skraldespanden - hold en prædiken - på sporet af noget godt - en ny begyndelse - de gamle filosofer - gør os klogere - hellige skrifter - åbenbaringer - ikoner - lyset i et menneskes hjerte - har vi et ansvar - klarsyn - et eksempel til efterfølgelse - tænk ud af boksen - kloden drejer stadigvæk rundt - opdagelser - er livet et eventyr - leg og læring - hvad skal børnene lære i skolerne - den anden verden - nærdødsoplevelser - fup eller fakta - fremtidens mennesker - genialitet - seksualitet - reformation - samfundsopbygning - lær af dine fejl - vi har alle været børn - sundhed og sygdom - årsager og virkning - bevidstgørelse - metoder - kan alle være rige - frivilligt arbejde - hvordan skaber vi arbejdspladser til alle - hvor mange mennesker skal vi være på planeten - ansvar og pligter - koncepter - religionsundervisning - guruer - hvordan bliver du en læremester - uret tikker og klokken slår - dynamisk - en oplyst verden - mirakler - hvordan får vi Putin ud på dansegulvet - udadvendt/indadvendt - det indre og det ydre - skriv et eventyr - manuskripter - de højere magter - er vi fuldkomne mennesker - åndelige sange - de faldne - op på den hvide hest - kærlighedens flamme - når enden er god, så er alting godt - nye impulser - flyv med fuglene - mytologi - beretninger - læreren og eleven - sameksistens - spejlet - forbliv ung - sangskatte - har du fejlet - hellig ånde - hvad er sandheden - frygtløshed - helte og kujoner - begravelser - principper - den menneskelige verden - er vi guder - alt med måde - dyder - dyrk det gode - væksthuset - vokseværk - er du en leder - velfærd - Sadhguru - du skal ikke slå ihjel - falske budbringere - er det nu vi skal gøre noget - hvad skal vi med Jerusalem - gud, konge og fædreland - tidsaldre - hammer og mejsel - sport og fritid - faldgruber - det muliges kunst - lev i nuet - lidelse - helbred din næste - skal vi lade være med at sætte børn i verden - adopter et barn/familie - godgørenhed -- profeter - arketyper - har du en plan - fødsel og død - i medgang og modgang - forsvar/angreb - Hitler og Stalin - mod fjerne kyster - kriser - isolation - begrebsafklaring - markedskræfterne - penge er ikke alt - hvordan lave et godt forum - platforme - reklamer - hvorfor skal jeg betale for at skrive - har du noget at bidrage med - eksperimenter - etik/moral - hvad ønsker dit barn - evighed/midlertidighed - lægen - hemmeligheder - det skjulte - synligt/usynligt - er der liv på andre planeter - den forunderlige verden - brødre/søstre - drik dig en tanke på - de store spørgsmål - kan vi se i mørke - vismænd/kvinder - dagens citat - er du udvalgt - forløsning - kærlighedens magt - elsk dit barn - herre/tjener - havearbejde - Adam og Eva - fantasi og virkelighed - du er elsket - kan vi danse på et ben - magtesløshed - ateisme/teisme - Guds plan - udtryk - opråb - ærlighed - har du en drøm...


Jeg er vild med din brainstorm, som rummer næsten alt mellem himmel og jord, der kan være med til at gi' mening og indhold for en bredt favnende mangfoldighed af mennesker og menneskeliv.

Mere brainstorm ... også blot et enkelt ord eller to-tre-fire-fem-seks-syv-otte-ni-ti-cykelister som tilføjelse til hjerne-/hjertelisten ler

- Morgensang på DR1 - med vinger i bevægelse og lyd - ...

https://www.dr.dk/drtv/se/morgensang_-o-at-vaere-en-hoene-og-duerne-flyver_210338


Sensommerligst
RoseMarie


Redigeret af RoseMarie (16/09/2020 20:50)
Top Svar Citer
#30648 - 18/09/2020 18:30 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Det kunne måske være rimeligt at opfatte dette forum, som et sted, hvor man fortæller om, hvor man står åndeligt.

For mig ser det nogenlunde sådan her ud:
Jeg opfatter verden, så meget jeg nu kan, og jeg er bevidst om, at jeg gør det.
At forstå, hvad bevidsthed egentlig er, det magter jeg ikke, og jeg har mistanke om, at nok ingen heller rigtig magter dét.
Og når det kommer til at opfatte - og at forstå - verden, står det mindst lige så fattigt til.

Jeg kan fornemme mig selv og mine nærmeste omgivelser, og menneskelig intelligens/videnskab - har informeret mig mere eller mindre godt om mine nære omgivelser, og de fjernere, landet jeg bor i, verdensdelen, kloden, solsystemet, galaksen, galaksehobene, dette univers og det mulige multivers.
Og vistnok intet er konstant. Solen brænder kun, så længe der er brint tilbage i den, og alt andet ændrer sig vist også.
Men jeg oplever, at jeg ER - og også at verden ER - og at det er intet mindre end et mirakel!

Det er derfor jeg er så glad for sufismens digter Jalal al-Din Rumi's lille 800 år gamle digt, hvor første linje siger:
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel.
Flygtig? Ja - verden forandrer sig hele tiden.
Et tegn? Ja - det er så lidt af den - sandhedens mirakel - vi magter at opfatte.
Den anden og sidste linje siger:
Citat:
Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.

Mange har hævdet at kende "de evige sandheder" - Abraham, Moses, Jesus, Muhammed, hinduismens religionsstiftere, Siddhartha Gautama (Buddha) og mange mange andre - helt tilbage til shamanismens stiftere.
Men hvor meget har de egentlig set "bag sløret"?
Jeg ved det ikke, men aner dog visdom i kristendommens kærlighed, i islams ydmyghed og i buddhismens indre harmoni og sikkert også meget andet.

Jeg ender så dér, hvor jeg ikke afviser visdom og kvalitet i de forskellige religioner, som jeg efter evne tager til mig, men finder dem alle ufuldkomne - og jo desværre også ofte krigeriske.

Hvad jeg især beundrer er inspirationerne til harmoni, ydmyghed og kærlighed heart

M.v.h. Arne smiler Harmoni, ydmyghed, kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30649 - 21/09/2020 15:57 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Som så ofte før sker der dét, at når jeg anstrenger mig for at udtrykke mig klart og ægte, så åbner der sig nye perspektiver.
Og mon ikke vi er mange, der oplever dét? smiler

Denne gang er det begrebet: harmoni - ro, balance, fred - der åbner sig lidt mere.

Man kan jo være i den lykkelige situation at opleve harmoni omkring sig, men der er jo også den indre harmoni.
Og her går det jo lystigt til.
Googler man på indre harmoni kommer der en enorm masse tilbud.

Alligevel lever begrebet en skyggetilværelse - i hvert fald her i den vestlige verden.
I jødedom og kristendom - og vist nok heller ikke i islam - ser man jo ikke meget til det, mens det er centralt i buddhisme - og på sufismens danske hjemmeside er de første ord, man møder Jalal al-Din Rumi's:
Citat:
”Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.”
Vi har ikke alle lige gode betingelser for det, men det har nok ikke en høj prioritet i vore vestlige samfund - og alligevel er der en hel "underskov" af psykologer og healere, der mere eller mindre godt kunne hjælpe os - og man kan jo også prøve selv, at slappe af, være lysvågen, lade tankerne fare - og bare være blinker

Min overbevisning er, at indre harmoni er af stor værdi for at leve et sandt og et godt liv.

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke. heart
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 97 1 2 3 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk