annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15660759
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380389
Et andet syn 1989730
Jesu ord 1522508
Åndelig Føde 1515606
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 379 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16273 - 25/10/2013 03:09 Den nye bøn
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Her i evigheden har vi funderet over tingenes tilstand. Vi har jo et vist ansvar for at fremtræde til en vis grad levende og vitale. "Den levende Gud" og alt det der, du ved. Her er der selvfølgelig lys, fyrværkeri, evig bevægelig ubevægelighed, højere abstraktionsniveauer, evig lykke, åndelighed og hvad ved jeg men vi bliver nødt til at følge med tiden, forandre os, udvikle os - kort sagt - komme videre.

Som alle kristne ved, så findes der kun 1bøn, nemlig Fadervor, allehånde andre bønner er nytteløse. Men! ..er den ikke efterhånden udslidt og ude af kontekst med det 21. århundrede? Jo, så sandelig.

Vi har derfor ved kongeligt dekret besluttet, at erstatte Fadervor med en ny og meget mere tidssvarende bøn, som vi hørte fornyligt.

"Kære Gud, så hjælp mig dog, for Fanden." Den synes, at være mere relevant, så det være hermed gjort.

Ikke at jeg selv nogensinde ville bede Gud om hjælp, jeg har jo min egen bøn, som jeg fremsiger hver morgen når jeg vågner. Det er en takkebøn.

"Tak, kære Vorherre, at jeg ikke er ligesom de andre." Det er dybfølt. smiler

Jeg er forøvrigt blevet gode venner med kyletterne, de er ikke bange for mig mere. De klukker lystigt når jeg lukker lemmen til hønsegården og guffer lystigt det Van Hauen brød jeg serverer for dem i sig i mørket.

Carlos spankulerer også lystigt rundt udenfor hønsegården og galer i tide og utide. Han er vel som mænd er flest og han har helt styr på killingerne som kredser rundt om hans kylletter med skumle hensigter.

Forleden lagde den mindste killing an til at gå til angreb på Carlos, men vupti kom hans førstekyllette farende og hakkede killingen i hovedet, så den måtte flygte.

Det morede mig usigeligt.

Hvordan var det nu den var? Nå ja:

www.youtube.com/watch?v=zxSTzSEiZ2c

smiler
Top Svar Citer
#16287 - 28/10/2013 10:55 Re: Den nye bøn [Re: Michael]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ohøj Mich..

”Vi har jo et vist ansvar for at fremtræde til en vis grad levende og vitale. "Den levende Gud" og alt det der, du ved. Her er der selvfølgelig lys, fyrværkeri, evig bevægelig ubevægelighed, højere abstraktionsniveauer, evig lykke, åndelighed og hvad ved jeg men vi bliver nødt til at følge med tiden, forandre os, udvikle os - kort sagt - komme videre.

- Ja, det ville måske være rigtig smart at vikle sig ud af oldtiden verdensbillede, ikke mindst påtage sig ansvaret for mulige lykkestunder, det er netop vor egen opgave ;)

"Tak, kære Vorherre, at jeg ikke er ligesom de andre." Det er dybfølt..”.

- Og her gik man og troede, at alle var lige for gud ;)

”Jeg er forøvrigt blevet gode venner med kyletterne, de er ikke bange for mig mere. De klukker lystigt når jeg lukker lemmen til hønsegården og guffer lystigt det Van Hauen brød jeg serverer for dem i sig i mørket”.

- Mons tro venskabet varer ved, når de engang ska’ i ovnen? – omvendt er det jo godt at ha’ venner når ræven kommer, sagde hanen..

”Carlos spankulerer også lystigt rundt udenfor hønsegården og galer i tide og utide. Han er vel som mænd er flest og han har helt styr på killingerne som kredser rundt om hans kylletter med skumle hensigter”.

- Carlos er et flot navn (selv havde jeg parodisk valgt ”hønsemand”), det vidner lidt om en argentinsk Don Johannes og passer jo storartet på så stolt en herre, målt i hvor mange fjer hønsebasserne har på rygstykket

mvh & tillykke med idylen..
Simon

Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 13:31
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk