annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8534 - 21/12/2009 11:48 Lad de små børn komme til mig.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
En ny pædofilskandale har nu ramt den norske kirke.
En indremissions medarbejder har afsløret at omkring 300 kirkemedarbejdere-primært præster i de sidste 30 år har udnyttet børn i deres varetægt seksuelt.

Kun et fåtal af præsterne er blevet dømt, delvis grundet de er døde, eller grundet manglende beviser og forældelsesfristen. mm.

Børnene er blevet voldtaget og har desuden fået at vide i stærke vendinger at de skulle holde mund med overgrebene.

Og atter må vi tænke om det hele nu er kommet til overfladen, mange er sikkert sky og skamfulde over det skete, desuden har det garanteret påvirket deres liv i en yderst negativ retning.
Så atter må vi se i øjnene at det kun er toppen af isbjerget vi har set.

Man kan undre sig over at det gang på gang er i religiøse miljøer, man ser disse monstere forgribe sig på børnene, de tager åbenbart: lad de små børn komme til mig, meget bogstaveligt.

Nej - jeg ved godt at præsterne ikke er kristne, kun de gode er kristne, de andre er ateister.

Og KD har ikke skrevet om det, de er trætte af afsløringerne, ligesom paven er træt af at høre mediernes udlægninger af afsløringerne.



Redigeret af treram (21/12/2009 11:52)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8535 - 21/12/2009 12:24 Re: Lad de små børn komme til mig. [Re: treram]
Thomas
Uregistreret

Kære Treram,

Det overrasker mig ikke, hvis vi kun har set toppen af isbjerget.

Det overrasker mig ikke, at mennesker, der - i stedet for at efterleve Jesu lære i al sin renhed - gør noget religiøst ud af Jesu ord og eksempel, også kan være åbne for at gøre disse skrækkelige ting.

Men det har aldrig været meningen at erstatte en indre omvendelse i hjertet med en ydre ritualisering og en genfødsel af sjælen med lange gevanter og anden ydre udsmykning, og det får desværre almindelige mennesker som dig til at spotte ALT, hvad der har med Jesus at gøre - selv de Guddommelige ord, som han gav sit liv for at tale til dig og mig.

Jeg kan godt forstå, at det vender sig i dig, når dette modbydelige hykleri i kirkerne kommer op til overfladen. Men jeg håber, at du en dag vil indse, at det INTET har med Jesus at gøre.

"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad tak fortjener I for det? Også syndere elsker jo dem, de selv bliver elsket af. Hvis I kun gør godt mod dem, der gør godt mod jer, hvad tak fortjener I for det? Sådan gør jo også syndere. Og hvis I kun låner ud til dem, som I håber at få lånet tilbage fra, hvad tak fortjener I for det? Også syndere låner ud til syndere for at få lige så meget igen. Men elsk jeres fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen. Så bliver jeres løn stor, og I bliver den Højestes børn, for han er god mod de utaknemlige og onde. Vær barmhjertige, som jeres fader er barmhjertig."
(Lukas 6, 27-36)


Venlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8536 - 21/12/2009 14:04 Re: Lad de små børn komme til mig. [Re: ]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Thomas.

Elsk jeres fjender, det tror jeg næppe disse børn gør.

Bed for dem der mishandler jer, det tror jeg næppe disse børn gør.

Giv enhver, der beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage, det tror jeg næppe disse børn ønsker.

Men hvis I elsker og gør godt mod disse monstre, så bliver jeres løn stor, og I bliver den højestes børn, for han er god mod de onde (kristne præster).

Jo jeg forstår ordlyden af Jesu påståede udsagn.

Gu ved om han var i ungdomsfængsel de mange år han var forsvundet fra offentligheden.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8537 - 21/12/2009 17:14 Re: Lad de små børn komme til mig. [Re: treram]
Thomas
Uregistreret

Kære Treram,

Jeg forstår godt din harme mod disse præster, der har påstået at følge Jesus, mens de i virkeligheden - bag dette fåreskind af et navn som 'kristne' - har gjort rædsomme gerninger.

Men du bør under ingen omstændigheder associere deres gerninger med Jesus. Ingen følger en mand og holder sig til hans lære ved blot at påstå det. Vær derfor ikke urimelig. Lad derfor være med at forbinde disse mænds grufulde handlinger med en mand, der står for det stik modsatte.

Ordet, jeg gav dig, oplyser et rede hjerte med uselviskhed. Det er ord, som vi kan give til andre i håb om, at de bliver inspireret. Først og fremmest skal vi sikre os - og bede om styrke til - at følge ordene selv, så vi kan blive ét med den ånd, de er gjort af. (Dette gjorde disse præster vist ikke!).

...Skarerne satte sig, og Jesus forkyndte dem Guds ord - han lærte dem om hjertet og sjælen og Guds Rige. Og nogle kunne udbryde med fryd i hjertet: Jeg tror ham!...

Lad dig ikke rive med af andres uretfærdighed på en måde, så din vrede koster dig dit klare syn, og du selv begår uretfærdighed.

Hold hjertet varmt og hovedet koldt.

Venlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8538 - 21/12/2009 18:17 Re: Lad de små børn komme til mig. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du vender disse Jesus-ord:
Citat:
Men elsk jeres fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen.

mod de mishandlede børn.

Du kunne være blevet en fortrinlig forsvarer for de pædofile præster - omend det nok ikke lige er dét, der er din hensigt blinker

Det må vel så være op til de lærde teologer at finde ud af, hvorfor dette budskab om, at også de lemlæstede børn skal elske deres pædofile forbrydere, ikke er indeholdt i Jesus-ordene - eller er det?

Og inden vi retter hele fordømmelsen mod de pædofile præster, må det også være på sin plads, synes jeg, at fokusere på den største af de kristne kirker, den romersk katolske (langt over 50 % af alle kristne tilslutter sig den), der pålægger sine præster en seksualmoral, som de igen og igen kommer galt af sted med.

Hvis der fandtes en verdensdomstol for børns menneskerettigheder, ville den romersk katolske kirke, være hjemfalden til en yderst hård straf - og til omgående at ophæve cølibatet, vil jeg mene.

Hverken de ortodoks kristne kirker, de protestantiske kirker - og vist heller ikke den anglikanske kirke har præsternes cølibat "på repertoiret".

Utroligt, at så mange millioner romersk katolske kristne alligevel fortsat tilslutter sig præsternes cølibat.

Det er lige til at blive ateist af!

Men det er så her, at i hvert fald jeg har en skarp skillelinje mellem ærlig religiøsitet og mere eller mindre forrådnede etablerede religioner (der er jo også megen anden råddenskab dér).

"De ægte varer" indenfor det religiøse har for mig mindst lige så store kvaliteter som stor kunst - hvis ikke større smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (21/12/2009 18:21)
Top Svar Citer
Array
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk