annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16490 - 28/12/2013 12:24 Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Allah says (Ye who believe intoxicants and gambling, (dedication of) stones, and (divination by) arrows, are an abomination, of Satan's handiwork: eschew such (abomination), that ye may prosper.

- Satan's plan is (but) to excite enmity and hatred between you, with intoxicants and gambling, and hinder you from the remembrance of God, and from prayer: will ye not then abstain?) 90-91].

Allah
forbød drikke vin

profeten Muhammed , fred være med ham forbød drikke vin
selv små mængder , bekræftes dette af de vers og hadith af en tusind og 400 år

Men nogle læger påstod , at en lille vin kan være en kur, og helbrede, og nogle har hævdet, at en smule af det animerer Fouad , hvad siger den nyeste undersøgelse om emnet vin ?

I en undersøgelse foretaget af Dr. Sarah Lewis af Institut for Social Medicin , University of Bristol fundet en stærk sammenhæng mellem alkoholforbrug og mellem højt blodtryk, og sagde, at drikke alkohol påvirker blodtrykket meget mere, end vi troede tidligere. Har gennemført en undersøgelse af et specifikt segment af mennesker, der lider af deres krop ' s manglende evne til at fjerne virkningerne af alkohol efter at have spist . Men det betyder ikke, at skaden er begrænset til disse, men hver dag afslører en ny videnskabsfolk om skaden alkohol.

Antallet af forskere bekræftede, at en mand, selv hvis man spiser en lille mængde vin det ville indvirke negativt på sundheden og gradvist føre til en stigning i blodtrykket , der forårsager pludselige død af sin ejer, hvis ikke slippe af med den endelige alkoholmisbrug .

Dr. Sarah siger:

Denne undersøgelse viser, at forbruget af alkohol kan øge blodtrykket til en meget stor grænse mere , end vi troede , og selv hvis en person drikker alkohol i små mængder.

Og bekræfter forskerne, at
hvis en person drikke vin , selv en lille mængde af det og derefter lade det forblive i hans krop , er mængden af ​​alkohol ikke forsvinder først efter snesevis af dage , ikke angav forskerne nøjagtigt, hvor meget rester af alkohol i menneskelige celler efter at have spist , og der er ingen præcise undersøgelser om det , men profeten ham og fortalte os, at den, der drikker ikke acceptere hans bøn Gud 40 dage ! ! ! Ære være Gud ! Hvis den Hellige Profet vil have os til at være hver eneste celle i vores krop ren , ren ,

forskning har vist medicinsk gennemført på søvn , er hjernen udstedt bølger langsom under søvn rettigheder, og disse bølger bidrage til produktionen og frigivelsen af ​​væksthormon er vigtigt for mennesker , har forskere fundet noget overraskende er, at et menneske har spist beløb , selv om et par stykker molekyler af vin, vinen rejser gennem blod til hjernen og forblive i lange perioder af tid og arbejde for at forvirre hjernen ikke er i stand til at lancere elektromagnetiske bølger under søvn og dermed produktionen af ​​væksthormon afhænger ikke i stand til at få til at sove naturligt.

Forskerne kommer i dag til den samme tale og med tillid : Selv lille mængde skade på mennesker og helst permanent tilbage! ! ! Det er videnskaben altid kommer til at bære vidnesbyrd om sandheden af ​​denne sande religion , og at profeten Muhammed , fred være med ham, da han forbød drikke vin eller noget berusende

Vi siger til dem, der misbruger til

profeten Muhammed , fred være med ham
hvad ikke-muslimer sige læse og tænke over det, hvis du følger den videnskabelige metode for tænkning er , at få dette resultat ....

Du har måske hørt om bogen, skrev en forsker fra Vesten om " hundrede mest indflydelsesrige mennesker i historien ," The 100: en rangordning af de mest indflydelsesrige personer i historie , og hvad jeg har bemærket er, at denne klassifikation selv overraskede forfatter , før alle andre !

Denne forfatter har at holde sig væk stor indsats fra denne klassificering , lavet , og især , fordi billedet af islam er blevet fordrejet i Vesten dårligt, og fordi det kunne skade bogen, men han var i stand til at undslippe denne sandhed, at Muhammad " fred og velsignelser af Allah på ham var den mest indflydelsesrige mand "i menneskehedens historie er !

Michael H. Hart, forfatter af bogen siger:

Kære læsere , kan de spekulerer på, hvorfor jeg har navnet " Muhammed " er placeret på toppen af ​​listen i denne bog, men der er tvingende argumenter for, at Muhammed er den eneste mand, der lykkedes på begge niveauer , religiøse og verdslige er . Indflydelsen af ​​Muhammads stadig som strak trods passage af 14 århundreder , og Muhammed er den eneste politiske leder, som har formået at skabe en suveræn , som var meget religiøs og videnskabelig succes, så han fortjener den mest indflydelsesrige person i historien til at være:

Det er denne enestående kombination af verdslig og religiøs indflydelse, som jeg føler giver Muhammad skal betragtes som den mest indflydelsesrige eneste figur i menneskehedens historie.
og sige til mine brødre og søstre i Gud være med dig ! Denne profet værd os at offentliggøre hans mirakel at kende hele verden er vores profet , og hvad der er vores religion ? ! Derfor beder jeg dig om at offentliggøre de mirakler af Den Hellige Profet

http://www.youtube.com/watch?v=RE9Oj_UQQuI
Top Svar Citer
#16496 - 31/12/2013 09:54 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

I Australien , et land med en befolkning på omkring 20 millioner, omkring 3000 mennesker dør hvert år af alkoholmisbrug , mens 65.000 andre er indlagt. Undersøgelser har konsekvent vist en sammenhæng mellem druk og hjerneskader og omkring 2500 australiere behandles årligt for alkoholrelaterede hjerneskader . Forskning i Det Forenede Kongerige viser, at 6% af kræftdødsfald er relateret til alkoholmisbrug og Harvard Center for Cancer Prevention siger, at drikke øger risikoen for mange kræftformer. Alkohol anses for meget kræftfremkaldende, hvilket øger risikoen for mund , svælg , spiserør , lever og brystkræft. Indtagelse af alkohol under graviditeten kan føre til Føtalt Alkohol Syndrom , forårsager barnet til at være lille ved fødslen, har nogle facial misdannelser , små øjne åbninger, svømmehud eller endda manglende fingre eller tæer , orgel deformiteter , indlæringsvanskeligheder , mental retardering og meget mere.

Forskere i Australien har også skønnet, at 47% af alle dem, der begår voldelige forbrydelser , og 43% af alle ofre for disse forbrydelser blev drukket forud for hændelsen . Alkohol er ansvarlig for 44% af brand skader , 34% for fald og drukneulykker , 30% af bilulykker , 16% af børnemisbrug tilfælde og 7% af arbejdsulykker. Selvom det er klart, at alkohol er ansvarlig for en lang række onder er det lovligt , og endda opmuntret i de fleste samfund . I muslimske lande, hvor alkohol er forbudt mange mennesker stadig finde det svært at modstå fristelsen og blive offer for den sygdom, der er alkoholisme. Forbløffende selv i lyset af en sådan opsigtsvækkende beviser mod alkohol , mennesker over hele kloden fortsætter med at indtage alkohol i stadigt stigende mængder


http://www.youtube.com/watch?v=uPTkBX3AhGs

http://www.youtube.com/watch?v=Nls4YC5OpTE

Top Svar Citer
#16499 - 04/01/2014 11:19 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Præ-islamiske arabere havde barske liv og følte, at alkohol var en uundværlig måde at håndtere deres problemer. Blandt de problemer, som de arabiske folk havde før Islam var: stammekrige , overdreven stolthed og konkurrence , prostitution , usikkerhed, brudte hjem , og pigebørn . Kvinder blev behandlet som slaver , og børn blev frataget hengivenhed , mens mændene var forventet at være hård og konkurrencedygtige. Disse var alle faktorer, der tvunget folk til at drikke .

Salg af alkohol var så almindelige, at navnet på handelsskibe , tajir , blev synonym med sælgeren af ​​khamr . Khamr butikker og barer var åbne 24 timer i døgnet .

Den første Koran- vers ( kronologisk ) at beskæftige sig med alkohol blev afsløret i Mekka før hijra :

"And from the fruit of the date-palm and the vine ye get out wholesome drink and food: behold in this also is a Sign for those who are wise." (16:67)

Efter dette vers , nogle muslimer begyndte at undre sig over rigtigheden af ​​at tage khamr.Revealed i Madinah et par år senere , var dette vers :


"They ask thee concerning wine and gambling, say: "In them is great sin, and some profit, for men; but the sin is greater than the profit..."(2:219)
De fleste muslimer fortsatte med at drikke, men nogle begyndte at afholde eller reducere deres indtag . Visse muslimer var afholdende selv i de præ -islamiske dage , især, Uthman Ibn Affan , som senere var den tredje Khalifa . Uthman sagde, " Al- khamr ' fratager ' sindet helt , ! Og jeg har endnu ikke set noget , der når helt " røvet " eller afkortes vil komme tilbage i sin oprindelige intakt form"

Nylige undersøgelser har vist , at drikke alkohol kan faktisk forårsage permanent skade på hukommelsen og indlæringsevnen .

Den tredje omtale af alkohol af Allah ( swt) i Koranen skete som følger:

"O ye who believe! Approach not prayers with a mind befogged, until ye can understand all that ye say, ..." (4:43)

Nu var der en stor vanskelighed i at være beruset , da en muslim skal bede fem gange om dagen. Profeten (SAW) er rapporteret at have sagt: " Bøn er den søjle af religionen. Den, der udfører det har rejst religion og den, der opgiver det har ødelagt (hans ) religion. " Da bønnerne er fordelt over hele dagen , er det vanskeligt , hvis ikke umuligt, for en god muslim at nogensinde få drukket.

Hvis en muslim udeblevet i moskeen i disse dage, ville hans venner tror, ​​at han var syg . Han ville så føle sig skyldig, at virkelig, det var bare hans fuldskab , der forhindrede ham i at komme . Den religiøse broderskab af muslimer hjalp fremme afholdenhed fra alkohol i disse dage. Det er stadig sandt i dag , at muslimer hjælper hinanden være stærk til at modstå sådanne fristelser. Den muslim, der falder væk fra resten af ​​samfundet bliver som en tabte får blandt ulve , og risikerer at blive opslugt af syndige måder.

Da der var ingen stoffer i disse dage for at hjælpe med at lette smerten for abstinenssymptomer , begyndte alkoholiske muslimer langsomt at reducere deres indtag. Honning blev givet til disse alkoholikere til at hjælpe dem med at genoprette vitaminer til deres krop og lette afgiftning proces . Disse to teknikker ( langsom tilbagetrækning og honning ) er blevet vist i den seneste tid for at være effektiv og nyttig i behandling af alkoholikere.

I denne periode af afvænning fra alkohol , khamr sælgere også begyndte at lede efter et nyt middel til levebrød.

"...The devil wants only to cast among you enmity and hatred by means of strong drink and games of chance and to turn you from remembering Allah and from prayer. Will you then desist." (5:90-91)

Disse vers er dem, der er erklæret totalt forbud mod alkohol til muslimerne. Efter dette vers blev åbenbaret, de muslimske borgere i Madinah begyndte straks at spilde deres lagre af vin i sandet og gader , så vinen løb gennem gaderne i Medina . Personer, der indtil dette tidspunkt var nyder guiltlessly et glas vin , hurtigt tømt deres kopper på jorden og spytte alkohol fra munden. De skyndte sig at gøre afvaskninger for at rense sig selv.
Alkohol skadelige virkninger

Alkohol er et centralt nervesystem depressivt , men i mindre mængder , kan det synes at have en mild stimulerende effekt . Den vigtigste psykoaktive ingrediens i alkoholholdige drikkevarer er ethanol , produceret ved gæring af sukker gær . Alkoholiske drikkevarer varierer i styrke, fx øl og alkoholholdige sodavand ( 1-9 % alkohol) , vine ( 10-15 %) og spiritus ( 35-55 %).
http://www.youtube.com/watch?v=PA-0FfiKds0
http://www.youtube.com/watch?v=-4b7vUWNibY
Top Svar Citer
#16502 - 07/01/2014 11:41 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Skader inkluderer alkohol øger risikoen for mavesår , osteoporose, leversygdom , mave og halsbrand , fedme og kræft.

Når Menneske sipping vin de absorbere meget hurtigt fra mave-tarmkanalen i maven og tyndtarmen, hvor de går med blod og gå omkring 95% af det til leveren,
Det resterende beløb går til hjertet og derefter til lunge, nyre , hud, hvor han dimitterede fra kroppen
Med ånde og urin og sved .. Og en del af det går direkte til hjernen ...


Akutte symptomer omfatter midlertidig drikker alkohol:

1 - tilstand af trance og diastole er
Når en person forekommer i form af ikke - anstændigt.

2 - ændre sproget og måde at tale og udtale ord og bogstaver , der

Tale synes farce .

3 -
Til en følelse af overbelastning plus løbere pludseligt og uden rimelig grund
Den brister i gråd uden grund .

4 - uforeneligheden af bevægelsen af at gå .. Visser fordrukken
Indflydelse lillehjernen , som er ansvarlig for den balance.

5 - visuelle hallucinationer og en defekt i vision -enhed

6 - svær opkastning

\ \ \ \ \ \ \ \ \ \


Han gjorde distriktet hospital ( Cook) i ( Chicago) fremsatte følgende erklæring:
Opsummeres andelen af ​​dødsfald blandt alle dødsfald i 3422 af lungebetændelse som følge af skaden .
78,49 % af dem er mellem overdreven drikkeri .
40,34 % af dem er mellemliggende mellem alkoholforbrug .
45.22% af dem er blandt dem, der aldrig drikker, eller drikke lidt .
Og svarer til disse numre og denne procentdel anden tilladelse til hospital ( Bellevue ) i staten (New York) .
« I et tusind tilfælde af lungebetændelse var fem hundrede af dem er afhængige af alkohol , mens 24 % af dem, der drikker »
http://www.youtube.com/watch?v=YJf6k7dXE64
Top Svar Citer
#16511 - 11/01/2014 09:17 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Nogen fortalte mig,


alkohol , min bedstefar døde af kræft forårsaget af at drikke, og min yngste bror blev dræbt af et hit og køre chauffør (de fleste hit and run drivere er beruset ) . Min bedste ven fra high school brugt 150,000 dollars om kreditkort på heroin. Jeg kan ikke tænke på nogen mennesker , der ikke kender nogen meget negativt påvirket af alkohol og / eller stofmisbrug.

Alkohol og stofmisbrug er særdeles stærkt corrolated med kriminalitet, mord , vold, voldtægt , børnemishandling samt socialt destruktive adfærd som seksuel promiskuitet .

De er en pest.

Fordi alkohol fungerer ligesom andre lægemidler, der påvirker dom , bevidsthed , glæden centre i hjernen , afhængighed osv.

Desværre vil en stor minoritet (måske 20-30% ?) Har betydelige problemer på grund af alkohol-og stofmisbrug , og en mindre del (5% ?) Vil forårsage umådelige sorg og hjertesorg for utallige andre.

Jeg står ved min kommentar : alkohol og narkotika er en pest for samfundet.


60% af amerikanske voksne indtaget alkohol i det sidste år . Multiplikation at ved fraktionen jeg nævnt af mennesker, for hvem drikke er et problem , ville jeg være behageligt at sige 12-18% af amerikanske voksne har mindst en vis grad af problemer drikke ( eksempler : druk fører til seksuelle møder , som senere fortrød , manglende arbejde på grund af tømmermænd , penge problemer på grund af penge brugt på barer, ægteskabelige slagsmål næres af alkohol , frarådes samtaler på et kontor fest, hvor en alt for mange drikkevarer var bundet på , kørsel under påvirkning (men ikke fanget ) , etc.)

Og selvfølgelig 5 % eller deromkring , for hvem alkohol er et meget alvorligt problem (3% af amerikanske voksne , da 40% ikke drikker ) gå derefter på at gøre ting som at slagte min bror fra bag rattet , dø af leversvigt , seksuelt misbruger deres stepdaughters , mister deres job, og ellers skabe ravage på samfundsstrukturen .

Selvfølgelig blandt nogle undergrupper såsom indfødte amerikanere, disse procentsatser er langt, langt højere.
Sure . Men folk gør dumme ting på egen hånd uden at røre en dråbe hele tiden. Jeg er bare ligeglad , hvis folk ønsker at drikke . De er voksne, og de ​​gør en beslutning om at gøre noget .
Jeg var et barn og et offer for en voksen drikke.

http://www.youtube.com/watch?v=5PHb8MILVng

http://www.youtube.com/watch?v=QVyYjSvEVAU
Top Svar Citer
Array
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk