annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653852
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379799
Et andet syn 1989220
Jesu ord 1522313
Åndelig Føde 1513197
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
3 registrerede somo, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 328 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7399 - 24/08/2009 13:55 Ejendomsret på muslimsk
Bogger Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 47
Ejendomsret på muslimsk


Af Alamgir Hussain

Den lærde egyptiskfødte Mufti Taj al-Hilali havde fuldstændig ret, da han hævdede, at muslimer har større ret til Australien end de hvide australiere, der er efterkommere af kriminelle.

Sheikh Taj al-Din al-Hilali blev berømt på sin berygtede ramadan-prædiken i september 2006, i hvilken han kaldte utildækkede australske kvinder ”utildækket kød”.
Med henvisning til omkring 20 tilfælde af voldtægt begået af unge muslimer i en Sydney-forstad i 2000 gav han de voldtagne kvinder skylden for, at de var blevet voldtaget, idet han påstod, at de selv tiltrak voldtægtsmændene ved at bruge deres utildækkede kød som lokkemad. [The Australian, 26. oktober 2006]http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,20867,20646437-601,00.html

Den kløgtige imam afstedkom endnu engang furore i Australien ved at hævde, at de muslimske indvandrere har større ret til Australien end de hvide ‘aussier’, der nedstammede fra kriminelle forfædre – altså med henvisning til de 162.000, der som dømte kriminelle blev deporteret fra England i tidsrummet 1788 til 1850.

“Vi (muslimer) kom som frie mennesker. Vi købte selv vores billetter. Vi har mere krav på Australien, end de har,” sagde han på arabisk i et egyptisk TV-interview. [Reuter, 12. januar 2007]
http://www.google.dk/search?hl=da&q=We+%28Musl...3%B8g&meta=

Muftien uddelte ligeledes drøje hug til australierne for at have skabt en konspiratorisk furore over hans “utildækket kød prædiken” i oktober og påstod, at kontroversen var en konspiration med det formål at “tvinge det muslimske samfund i knæ”, og desuden kaldte han ‘aussierne’ de “værste løgnere”.

Med baggrund i “utildækket kød”-kontroversen demonstrerede redaktøren af islam-watch.org med al tydelighed, ’hvor præcist, muftien henholdt sig til islams guddommelige forskrifter, da han hævdede, at almindeligt klædte australske kvinder var som utildækket kød, der selv inviterer til voldtægt’.

[Læs: Fordømmelse af en ærlig, uskyldig gejstlig]
http://www.islam-watch.org/MA_Khan/UncoveredMeat.htm

Abul Kasem, en anden tidligere muslim, påviste endegyldigt, at ifølge Koranen var australske kvinder ”intet andet end ludere”.

[Læs: Kødimamen og Koranen]
http://www.islam-watch.org/AbulKasem/MeatImam.htm

[Se også denne online-mufti og jævnfør "vores egen" mufti Mehdi]
http://www.islam.tc/ask-imam/view.php?q=2805
http://www.lige.dk/Default.asp?Id=134&AjrNws=480

Opfattelsen af, at “almindeligt klædte kvinder i Vesten er ludere”, er universel tankegang i de fromme muslimske samfund i Vesten, hvilket de oven i købet drister sig at hævde i offentlige slagord og sågar for rullende TV-kameraer.

Ikke desto mindre fordømte ved den lejlighed de uvidende vesterlændinge og de uvidende eller bedrageriske få muslimer Muftien for hans oprørende udtalelser.
Men der hersker ingen tvivl om Stormuftiens indgående kendskab til islams teologiske doktriner.

Dette blev understøttet, da den overvældende majoritet af de australske muslimer gav deres uforbeholdne opbakning til den trængte Mufti.

Muslimer sendte ham tonsvis af blomster som lykønskning, og et uhørt antal på 5000 stormede til hans moské i Sydney for at overvære hans næste fredagsbøn, hvor de hilste ham ’som en rock-stjerne’.

Dette blev efterfulgt af 34 større muslimske organisationers underskriftindsamling til støtte for den ærværdige Mufti. [Herald Sun, 3. nov, 2006].
http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,,20690632-5006029,00.html

Til trods for kontroverserne er det klart, at Australiens Stormufti har indgående kendskab til islam, og han siger intet, der falder uden for islams rammer.
Derfor kræver hans seneste påstand om, at muslimerne i Australien har større ret end deres hvide modparter en grundig undersøgelse, før man fordømmer ham.

Eftersom profet Muhammads gerninger og handlinger var de mest perfekte og tjener som model for muslimer at følge til evig tid, er Profetens udvandring (hijra eller hijrat) fra Mekka til Medina i 622 e.Kr. det perfekte sammenligningsgrundlag med henblik på en præcis vurdering af den foreliggende kontrovers.

Profet Muhammad og hans nystartede samfund på omkring 100 konvertitter i Mekka var kørt fast med hensyn til at prædike religionen islam. Hans 12 år lange mission i Mekka førte ingen steder.

Indbyggerne i Mekka afviste stædigt hans religion.

Mekkanerne, der var voldsomt irriterede over Profetens prædikener, der indeholdt fornærmelser mod deres religion, kultur og forfædre, straffede sågar ham og hans samfund med social udelukkelse i to år (617-19 e.Kr.)

Hans samfund, der bestod af de laveste på ranglisten i byen – heriblandt nogle få slaver – stod over for økonomisk hårde tider på grund af de sanktioner og social udelukkelse, de blev udsat for fra de utilfredse, men indflydelsesrige mænd i byen.

Udsat for sådan nød og for at undgå forfølgelse søgte Profeten tilflugt i Medina, hvilket hurtigt blev tilstået af Medinas indbyggere. De garanterede ligeledes sikkerhed for hans samfund, og derfor udvandrede han dertil fra Mekka i 622.
Et andet forhold, der spiller ind, er, at hans religion hurtigt tiltrak konvertitter i Medina, hvilket tydede i retning af en større chance for succes end hans ellers dødsdømte profet-mission i Mekka.

På samme vis er mange muslimer i dag truet eller forfulgt af deres landsmænd og regeringer på grund af deres opfordringer til had, vold eller kriminelle handlinger. De søger ofte asyl i vestlige lande, og i lighed med indbyggerne i Medina er de vestlige regeringer hurtige til at give asyl til sådanne mennesker, der altså også omfatter kriminelle.

Som en konsekvens har mange dødsensfarlige kriminelle fra den muslimske verden fundet et tilflugtssted i byer som London og Toronto.
Den væsentligste årsag til, at muslimer så desperat ønsker at emigrere til Vesten, er imidlertid de bedre forhold, som de vantro lande tilbyder dem.

Muslimske lande er skrækkeligt korrupte og fattige og giver intet håb om et behageligt liv for deres indbyggere.

Så de fleste muslimer forsøger at emigrere til Vesten for enhver pris. Og de er klar til at udnytte enhver mulighed, uanset hvor korrupte, umoralske og bedrageriske midler, der skal anvendes for at slippe inden for i de vestlige landes klart bedre samfund.

Så der er perfekt overensstemmelse mellem Profeten Muhammads udvandring til Medina i 622 og den muslimske indvandring i Vesten i de seneste årtier. Muslimers desperate anstrengelser for at udvandre til Vesten er i fuldkommen overensstemmelse med det eksempel, Profeten angav under lignende omstændigheder.

Med andre ord: Den muslimske indvandring i Vesten efterligner fuldstændig Profetens gerninger og handlinger, som det foreskrives for muslimer.

Lad os dernæst se på Profetens handlinger i Medina og afgøre, om muslimers handlinger i Vesten stemmer overens med Profetens, hvilket i så fald vil betyde, at de lever det mest perfekte liv i henhold til islam. Jeg vil undersøge dette i relation til Mufti Hilalis tilsyneladende oprørende udtalelse om, at muslimer har større ret end hvide australiere.

Hvad sagde islams Profet om sit samfunds rettigheder i Medina?


Bukhari, Bind. 9, Bog 85, nr. 77:

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement...ri/085.sbt.html

Abu Huraira berettede:

“Da vi befandt os i moskeen, kom Allahs Apostel frem og sagde: ”Lad os opsøge jøderne.”

Så vi tog af sted med ham, indtil vi nåede Bait-al-Midras (et sted, hvor Toraen normalt blev reciteret og alle byens jøder plejede at forsamles).
Profeten tog ordet og henvendte sig til dem: “Hør her, forsamlede jøder! Slut jer til islam, og I vil være i sikkerhed!”

Jøderne svarede: “Åh, Muhammad! Du HAR overbragt os Allahs budskab.”

Profeten sagde: “Det er det, jeg vil have, at I skal gøre.”

Derpå gentog han sin første udtalelse, og de sagde: “Du HAR overbragt os Allahs budskab, åh Muhammad.”

Så sagde han det for tredje gang og tilføjede: “I skal vide, at jorden tilhører Allah og Hans Apostel, og det er min agt at landsforvise jer fra dette land, så enhver af jer, der ejer noget, kan sælge det – ellers skal I vide, at jorden tilhører Allah og Hans Apostel.”



Ovenstående hadith refererer til hændelsen, hvor Profeten landsforviste det jødiske samfund Banu Nadir i 626. Få dage efter denne advarsel beskyldte profeten det jødiske samfund for at have til hensigt at dræbe ham.

Derpå angreb han den jødiske stamme og efter at have overvundet dem, landsforviste han dem og beslaglagde deres værdier, hjem og våben.

Det skal nævnes her, at Profeten havde angrebet den jødiske stamme Banu Qainuqa tidligt i 624, ca. 18 måneder efter sin ankomst til Medina.

Efter erobringen af det jødiske samfund ønskede Profeten at slagte dem en masse.
Men på grund af heftig modstand fra Abdullah Ibn Obayi – en indflydelsesrig lokal leder og muslimsk konvertit – følte han sig nødsaget til at nøjes med at landsforvise dem til Syrien inden for tre dage.

Det sidste tilbageværende jødiske samfund Banu Qurayza blev angrebet i 628 på et spinkelt og udokumenteret grundlag, nemlig et påskud om, at jøderne havde brudt en eksisterende traktat. Stammens 700-900 voksne mænd blev massenedslagtet, og kvinder og børn blev taget som slaver og senere solgt til Nedj i bytte for våben og heste.

Det væsentlige i denne historie er, at Profeten i lighed med de muslimske indvandrere i Vesten var ankommet som flygtning til Medina sammen med sine muslimske konvertitter, og alligevel blev Medinas land omgående hans og hans gud Allahs ejendom.

De indfødte jøder i Medina, der bare et par år tidligere havde ladet Profeten slå sig ned i deres samfund, var nu nødt til enten at konvertere til islam for fortsat at kunne leve i deres eget land, der nu tilfældigvis havde skiftet ejermand til profeten og hans Gud, eller forlade det. Ellers ville de blive udsat for aggressive angreb og allerhelst nedslagtet en masse for at afvise at underkaste sig islam.
Når omstændighederne ikke var til det, var Profeten imidlertid tilfreds med bare at landsforvise dem til andre lande.

Og selvfølgelig blev alle Profetens handlinger specifikt godkendt af Allah. Her følger, hvordan universets herre i Koranen sanktionerede nedslagtningen Banu Qurayza-stammen:

“Og Han drev de Bogens Folk ud af deres tilholdssteder og plantede rædsel i deres hjerter. Nogle slog I ihjel, og andre tog I til fange. Og Han var årsagen til, at I arvede deres land og deres huse og deres værdier – og land, som I endnu ikke har betrådt. Allah har til enhver tid magt til at gøre alt. [Koran 33: 26-27]
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/033.qmt.html

Jorden og i sandhed hele universet tilhører Allah, der er skaberen af alting. I 630’erne og 40’erne påtog det muslimske samfund under ledelse af Allahs Apostel sig byrden med at bringe jorden tilbage på Allahs Vej ved at tvinge ikke-muslimer til at konvertere til islam eller landsforvise eller allerhelst massenedslagte de mest hårdnakkede vantro.

Profeten fuldendte triumferende sin pligt over for Allah ved at etablere en ren islamisk stat i Arabiens hjerte ved at udrydde det utålelige afgudsdyrkeri og ved at slagte eller landsforvise de der bosiddende jøder og kristne.

Profeten præsterede også ene mand at fuldføre det heroiske job at omdanne et nystartet muslimsk samfund til en ukuelig styrke - så kraftfuld, at muslimerne ville have løbet hele verden over ende inden for et århundrede efter Profetens død, hvis det ikke havde været for frankerne under Karl Martels ledelse, der besejrede muslimerne i slaget ved Tours i det centrale Frankrig i 732.

Muslimer har opnået det ubegribelige. Fra at være én eneste Muhammad i 610, udgør de nu en femtedel af verdens befolkning.

Byrden med at gøre arbejdet færdigt og bringe resten af verden ind på Allahs og islams Vej påhviler imidlertid utvetydigt Hans nuværende repræsentanter på jorden.

Muslimer skal -

“Bekæmpe dem (vantro/ikke-muslimer), indtil idoldyrkelse/forfølgelse (Fitnah) ikke mere findes, og Allahs religion hersker overalt.” [Koran 2:193]
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/002.qmt.html


Allahs instrukser til verdens muslimske samfund er klare. Jorden tilhører Ham, og det er muslimers pligt at kæmpe videre, indtil religionen islam er den eneste religion på jorden.

Muslimer bør ned i mindste detalje leve deres liv efter islams forskrifter. Ellers vil Allah i al evighed brænde dem i helvede. Der gives ingen mulighed for muslimer med hensyn til at være selektive, når de læser Allahs ordrer i Koranen. Der findes ingen middelvej eller delvis vej i islam. For dem, der forsøger det, venter der strenge straffe i det næste liv, som Allah siger i Koranen:

“ .. (de der) tragter efter at skelne mellem Allah og Hans Budbringere og siger: Vi tror på noget, og ikke på noget andet, og vi ønsker at finde en mellemvej. Sådanne er de virkelige vantro, og Vi har forberedt en frygtelig straf til de vantro.” [Koran 4:150-51]

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/004.qmt.html

Allah gentager advarslen:

“ … Tror I på en del af Skriftet og ikke på resten? Og hvad er så belønningen for dem, der mener således andet end vanære i dette liv og den frygteligste straf i det næste.” [Koran 2:85]

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/002.qmt.html


Så var Mufti Hilali galt på den?

Absolut ikke! Tværtimod har han fuldstændig ret i henhold til islams forskrifter.

Jorden tilhører Allah og hans samfund. Derfor har muslimer overalt – ikke bare i Australien – større ret end ikke-muslimerne. Og de bør tage magten over jorden gennem endeløs kamp og krig, når de skal følge Profetens eksempler.

Ellers vil Allah smide dem i helvedes flammer.

Muftiens ord om muslimers større ret i Australien er ikke bare oplysning til det muslimske samfund om deres sande ret, men tjener også til at gøre dem opmærksom på deres ansvar for at gennemtrumfe deres ret i henhold til Allahs ordrer. I sin egenskab af Stormufti i Australien har han kun ærligt, på korrekt og ansvarlig vis og helt i overensstemmelse med islam gjort sin pligt.

Og som sædvanlig fremsætter nogle uvidende eller bedrageriske muslimer fordømmelser af Muftiens udtalelser [Muslimske grupper undsiger Hilali, Townsville Bulletin, 15. januar 2007].

Det er et velkendt fænomen.

Når som helst de ærlige, urokkelige og vidende muslimske gejstlige (imamer) i Vesten fremsætter nogle korrekte udtalelser om islam – udtalelser, der tilsyneladende støder de indfødte vantro i værtslandene – så kommer der altid en eller anden såkaldt moderat, men dog uvidende eller charlatan-agtig muslim uden nævneværdige akkreditiver og fordømmer de gejstlige i milde vendinger, hvilket de uvidende og naive medier med stor villighed tager til sig og spreder.

Men ved medierne og vestlige mennesker også, at der i islam findes en bedragerisk strategi kaldet Taqiyya, der stammer fra Profet Muhammads egen tid?
Taqiyya er en bedragerisk strategi beregnet på skadebegrænsning.

Når muslimer er i vanskeligheder på grund af udtalelser eller handlinger, begået af et medlem af deres samfund, griber resten af samfundet til løgne og bedrag ved at skælde ud på synderen, selv om han eller hun udtalte sig helt i overensstemmelse med islam.

Dette sker for at mildne spændinger, at aflede opmærksomhed, at formilde og at overtale den forurettede part til ikke at gribe til barske modforanstaltninger.

Taqiyya anvendes så længe, muslimer befinder sig i en ufordelagtig position, hvilket betyder en position, hvor de ikke kan vinde i tilfælde af en konfrontation.

De såkaldt moderate muslimer i Vesten har forfinet denne kunstart til det næsten perfekte.
Det bør bemærkes, at ’Taqiyya-taktikerne’ først opfører deres skuespil, når de vantro begynder at knurre over krænkende udtalelser.

Aldrig før.


Kommentar:

Det burde nu stå klart for enhver, at selvfølgelig har Allahs og Muhammads muslimer større krav på Australien end de indfødte – ligesom muslimer naturligvis også har mere ret til Danmark end danskerne, mere ret til England end englænderne osv.

Man kan selvfølgelig vælge at håbe på, islam ikke mener det så bogstaveligt - at det nok skal gå alt sammen, når bare vi lukker muslimer ind på arbejdsmarkedet, holder op med at udsætte dem for racisme, bakker op om deres fordømmelse af Amerika, Israel, homoseksuelle, vores luderkvinder og –piger samt støtter muslimer i deres berettigede krav om moskeer, separate ditten og datten, bederum kun for muslimer, flerkoneri, hals- og håndsret over kvindelige familiemedlemmer, Sharia-lovgivning osv osv osv.

Og, ja, jeg kender skam også en afghansk kioskejer, der garanteret hverken tror eller tænker sådan.

Og så har vi jo ikke noget at frygte, vel?
__________________
Top Svar Citer
#7400 - 24/08/2009 17:16 Re: Ejendomsret på muslimsk [Re: Bogger]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Bogger.

Og så har vi intet at frygte, vel?
Ja, vi er virkelig "overbeviste" om at vi intet har at frygte, ihvertfald er nogle herinde og andre steder, div. godtroende danske præster, biskopper og kirkeasyltosser.

Det var et godt men uhyggeligt indlæg som nok viser islams virkelige agenda, som du er god til at finde og beskrive og som du helt sikkert får på puklen af, af folk der er så godmodige at de vil sælge deres egen mor til muslimerne, for slet ikke tale om vort engang så fredelige Danmark.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7405 - 24/08/2009 23:08 Re: Ejendomsret på muslimsk [Re: Bogger]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Bogger skriver herover - blandt meget andet - om Koranens Sura 33, vers 26 og 27, hvor der iflg. Bogger står:
Citat:
Og Han drev de Bogens Folk ud af deres tilholdssteder og plantede rædsel i deres hjerter. Nogle slog I ihjel, og andre tog I til fange. Og Han var årsagen til, at I arvede deres land og deres huse og deres værdier – og land, som I endnu ikke har betrådt. Allah har til enhver tid magt til at gøre alt.[Koran 33: 26-27]

Det ser jo så sådan ud, at muslimer angreb ”Bogens Folk”, og det lyder da lidt mærkeligt, når der i samma Sura vers 7 står:
Citat:
Vi sluttede pagt med profeterne, med dig, med Noah, Abraham, Moses og Jesus, Marias søn! Vi sluttede en stærk pagt med dem.

Nu benytter jeg den nyeste oversættelse til dansk af koranen fra 2006 (Ellen Wulff), og der lyder vers 26 og 27 lidt anderledes:
Citat:
Han fik dem af skriftens folk, der havde bistået dem, til at komme ned fra deres befæstede stillinger og satte dem en skræk i livet, idet I dræbte en del og tog en del til fange.
Han gav jer deres jord og deres ejendom i arv, og desuden jord, som I endnu ikke har betrådt. Gud er i stand til alt.

”Dem af skriftens folk, der havde bistået dem" - osv.
Bistået hvem?
Forklaringen står i vers 24, altså lige før vers 26 og 27:
Citat:
Gud vil gengælde de sandfærdige deres sandfærdighed og straffe hyklerne, hvis Han vil, eller tilgive dem.

Så kommer der jo straks lidt mere mening i ordene.
Men Bogger undlod vers 24 og når derved frem til - ser det ud til - at Islam vil straffe ”Bogens Folk” generelt - og ikke kun dem, der bistod hyklerne.

Nu vil jeg ikke driste mig til at gøre mig klog på, hvordan Koranen skal udlægges, men der er dog noget, der tyder på, at Bogger og hans ligesindede gør Koranen mere krigerisk end den faktisk er.

I spørgsmålet om muslimers forhold til "Bogens Folk", som alle vist er enige om, er jøderne og de kristne, fandt jeg en udtalelse af sunnimuslimske Safia Aoude http://www.religion.dk/artikel/28637:Spoerg-om-islam--Ifoelge-sharia-er-joeder-ikke-vantro
Hun skriver bl.a. her:
Citat:
Mht. jødernes stilling indenfor traditionel sharia (de fire store retsskoler) er jøder ahl el kitab, altså bogens folk, ligesom kristne og muslimer, og er altså ikke vantro.

Har hun ret? - er Bogger enig eller uenig med hende? - og i sidstnævnte fald, hvem skal man da stole på?
Det vil jeg ikke søge at gøre mig klog på, og det må vel være op til hver enkelt, hvem af de to, der er mest troværdig.
Boggers Koran-citat (Sura 33, vers 26 og 27) forekommer mig dog mistænkeligt - og hvordan er troværdigheden da af, hvad Bogger ellers skriver?

Islam er vist godt 1300 år gammel.
Da kristendommen havde den alder gik det "lystigt" til med inkvisitionens tortur mod formodede "kættere" (bl.a. massemord på den afvigende kristne sekt, katharerne, i Frankrig og Italien), heksebrændinger og meget andet "godt".

Kristendommens synder undskylder ikke islam (Islam betyder vist endda fred), men jeg synes, islam skal vurderes ærligt.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (24/08/2009 23:10)
Top Svar Citer
#7408 - 25/08/2009 10:25 Re: Ejendomsret på muslimsk [Re: Arne Thomsen]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Kære Arne.

Jeg synes det er en fornøjelse at se, hvordan du formår at sætte tingene lidt i perspektiv.

Forhastede konklusioner kan vel egentligt ofte for menneskets vedkommende, være et udtryk for fordomme og et snæver-synet sind, eller ja, uvidenhed. Og for mig vidner du om et menneske som formår at række udover dette. Og tak for det, Arne. smiler

Vores måde at fortolke på, vidner oftes om hvad det i sandheden er vi ønsker og tror på. Hvad er det vi ønsker for os selv og vores medmennesker, og hvad er det vi tror på om os selv og vores medmennesker?

Ønsker vi konflikt og splittelse, så vil det også være det vi finder. Ønsker vi fred og samhørighed, så vil det også være det vi finder.

Tror vi på at angreb er vejen til fred, så vil vore fortolkninger også bære præg af denne tro. Men det vi finder vil så kun være vores eget forsøg på at retfærdiggøre vores angreb. Og oftes vil vi også udfra denne tro, antage en offer-rolle, og på den måde kan vi fralægge os ansvaret for det vi tror på.

Jeg synes efterhånden at have lært, at mit eneste sande ansvar ligger i hvad det er jeg tænker om mig selv og andre mennesker. Min sindstilstand er udgangspunktet for enhver bevægelse og enhver oplevelse.

Hver gang jeg oplever uro i mit sind, så stiller jeg mig selv dette spørgsmål: Hvem er jeg og hvem er min broder og min Gud? Svaret kommer altid som en mild og kærlig stemme fra mit hjerte, og så ved jeg, at alt er som det skal være. smiler

Håber du har det godt, kære Arne.

Kærligst Jan.
Top Svar Citer
#7412 - 26/08/2009 09:48 Re: Ejendomsret på muslimsk [Re: serotonin]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Serotonin.

Tak for ordene - jo, jeg har det godt - og regner med, at det er ligeså hos dig.

Du er jo god til "det der med sindet" smiler - noget som vel ikke just præger os i den vestlige verden.

Og jeg hæfter mig ved dine ord:
Citat:
"- mit eneste sande ansvar ligger i hvad det er jeg tænker om mig selv og andre mennesker."

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
Array
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Skandaleramt stutteri endte på tvangsau..
19/04/2024 13:04
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Julian Nagelsmann fortsætter som tysk f..
19/04/2024 11:42
Nyheder fra Religion.dk