annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 51 af 80 < 1 2 ... 49 50 51 52 53 ... 79 80 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9964 - 31/08/2010 21:06 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Det interessante at tilføje denne debat, burde komme fra dig".

- Beklager, det er religiøse mennesker som Arne der sidder her og tilfører univserset omkring os alle guddommeligheder. Derfor ville vi gerne vide noget mere om dem. Dette lader sig netop ikke gøre, idet heller ikke Arne er leveringsdygtig med andre bekendelser end at tror en masse. Også dét vidste vi fra mange tidligere debatter. Dertil har endnu ingen fået en fornuftig forklaring på hvorfor hans tro om et guddommeligt univers skulle være en interessant betragtning, idet denne betragtning netop bare viser os noget om ældre religioners idéindhold. M.a.o. er der intet nyt under solen, og vi står stadig uvidende hen i forklaringen på Arnes tro på et guddommeligt univers, som ifølge ham selv slet ikke er et religiøst livssyn. Mon du er istand til at se komikken, vi andre er ;)

Men hvis du vitterlig ikke forstår, hvorfor dine idéer om dig selv og andre debattører er debatten her uvedkommende, idet det er argumenter for synspunkter vi må forholde os til her, og du tillige bekender slet ikke at have noget interessant at tilføje Arnes forestillinger om det "guddommelige univers", da er jeg ikke istand til at hjælpe dig yderligere på vej - og kan kun sige, at du i såfald må finde en anden at debattere dig selv som tema med. God fornøjelse med det...;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (31/08/2010 21:07)
Top Svar Citer
#9965 - 31/08/2010 21:16 Re: Et andet syn [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

"Beklager, det er religiøse mennesker som Arne der sidder her"

- Jeg har ikke hørt ham tale om 'guddommeligheder'. Det er igen dig, der tilføjer manden en mening, han måske slet ikke har.

"Dertil har endnu ingen fået en fornuftig forklaring på hvorfor hans tro om et guddommeligt univers skulle være en interessant betragtning, idet denne betragtning netop bare viser os noget om ældre religioners idéindhold."

- Hvad mener du, at Arnes tro viser os om ældre religioners idéindhold? Du er alt for flittig til at knytte fællesnævnere til ting frem for at se forskellene. Jeg kan forestille mig, at det er her, du går skævt af folk - fordi du forfladiger, ofte fordrejer til ukendelig, hvad de rent faktisk mener.

"Mon du er istand til at se komikken, vi andre er"

- Gad vide om 'vi andre' er dig og Ole?! I udgør sandelig et team a la Ghostbusters, og det, tror jeg, er vi er mange, der kan se komikken i - I ser spøgelser alle vejne ;)

"Men hvis du vitterlig ikke forstår, hvorfor dine idéer om dig selv og andre debattører er debatten her uvedkommende"

- Der har ikke været tale om 'ideer' om mig, men om lodrette løgne. Og løgne om min person, tja, de bliver ganske enkelt tilbagevist. og hvis du vitterligt ikke kan forstå, at løgne bliver afvist, uden at dette er ensbetydende med, at den personangrebne ønsker at diskutere sig selv, så kan jeg nok ikke hjælpe dig så meget her - det kræver muligvis et større psykologarbejde.

"du i såfald må finde en anden at debattere dig selv som tema med."

- Min person rager ikke dig eller Ole. Ikke desto mindre ynder I at udspyde løgne om den, samt om alle andre I har svært ved at komme på bølgelængde med. Jeg kan godt se, at det må være generende for dig, at jeres løgne, insinueringer og hovne beskyldninger af diverse, bliver afvist smiler
Top Svar Citer
#9966 - 31/08/2010 22:42 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Der har ikke været tale om 'ideer' om mig, men om lodrette løgne. Og løgne om min person, tja, de bliver ganske enkelt tilbagevist. og hvis du vitterligt ikke kan forstå, at løgne bliver afvist, uden at dette er ensbetydende med, at den personangrebne ønsker at diskutere sig selv, så kan jeg nok ikke hjælpe dig så meget her - det kræver muligvis et større psykologarbejde".

- Intet kunne såmænd være mere sigende end denne analogi: debattører der slet ikke ser dig som et interessant tema, burde i følge din terminologi underlægges en psykologisk evaluering. Dermed underbygger du sådan set hvad jeg gennem flere indlæg forsøgte at få dig til at begribe, nemlig, at du er alt for optaget af dig selv til at kunne fastholde et tema der slet ikke omhandler følelser for din person.

Beklageligvis må i hvert fald jeg meddele dig, at dit selvsyn uanset en psykologisk evaluering stadig ikke ville fremstå som et særlig attraktivt alternativ til debatten vedr. Arnes idéer om et guddommeligt univers, der dog stadig vil advisere trosbekendelser fra netop religiøse grundsyn. Og psst!...det er dér du skal anbringe dit fokus, ikke på hullerne i osten...;)

mvh
Simon
P.s.: du skal nok ikke underlægge dig en psyk. evaluering fra Hans, idet hans idéer om psykologi er en religion og ingen videnskabelig redegørelse, hvorfor du bare ville være lige vidt! ;)


Redigeret af Simon (31/08/2010 22:47)
Top Svar Citer
#9967 - 31/08/2010 22:50 Re: Et andet syn [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

"debattører der slet ikke ser dig som et interessant tema, burde i følge din terminologi underlægges en psykologisk evaluering."

- På ingen måde. Men personer, som udspyr løgne om andres person, og som ikke forstår, at når sådanne løgne bliver afvist, så er det ikke ensbetydende med, at den personangrebne ønsker at blive fundet interessant, ja de har sgu da en skrue løs ler

- Og vil du så holde dig til emnet frem for at diskutere mig?! Tsk tsk...

"du er alt for optaget af dig selv til at kunne fastholde et tema der ikke akkurat handler om dine følelser omkring din egen person."

- Der er ikke tale om mine 'følelser' omkring mig selv. Der er snarere tale om løgne udtalt af dig og Ole. Og selvfølgelig afviser jeg da løgne, som siges om mig. Hvem ville ikke afvise løgne, der tales om dem?! Dette gælder både dine og Oles løgne.

- Og hvis du så ellers gider at holde dig til sagen frem for at ævle bævle om mig i ét væk ler

"Arnes idéer om et guddommeligt univers, der stadig adviserer trosbekendelser fra religiøse grundsyn."

- Og her mangler du stadig at forklare, hvilke trosbekendelser fra et religiøst grundsyn, som Arne fremmer.

- Pssssssssssssssst - se så at komme i sving smiler
Top Svar Citer
#9968 - 31/08/2010 23:07 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683

"personer, som udspyr løgne om andres person, og som ikke forstår, at når sådanne løgne bliver afvist, så er det ikke ensbetydende med, at den personangrebne ønsker at blive fundet interessant".

- Det er her du knækker sammen. Dine betragtninger om "sandheden" hvad din pers. angår, er netop uinteressant for debattens tema.

Nu må du vise at du ér en voksen mand, og forstå at du må forholde dig til det tema der debatteres. Og hvis du intet interessant har at tilføje til hvad der allerede ér skrevet, så er det uden mening at du vedvarende sidder og snakker om dig selv!

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 51 af 80 < 1 2 ... 49 50 51 52 53 ... 79 80 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk