annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 26 af 80 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 79 80 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9789 - 11/08/2010 19:01 Re: Et andet syn [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne:

Hyggeligt at du skriver her, og jeg læser dig fortsat med udbytte. Tak for det. smiler

Du har ret i, at indsigt og åndelighed ér store ord. ...

Hvis jeg må møde din nysgerrighed m.h.t., hvad jeg tænker på her, må det blive således:

Dit skelsættende møde med Kristus Ikonen gav dig interesse og følgende indsigt i den åndelige verden. ... Og disse indsigter er for dyrebare til at diskutere med andre ... i hvert fald, hvis man forventer, at andre vil kunne følge med. ... Egentlig finder jeg ... og har erfaret, at indsigter ér dybt personlige... og først kommer, når paratheden er til at tage imod dem. smiler Mon du kan følge mig her? ... Tror egentlig, at vi er meget på bølgelængde her. smiler

Lidt snørklet skrevet, men forhåbentlig forståeligt alligevel.

Alt vel - og m.v.h.

zenia/esther.

Top Svar Citer
#9790 - 12/08/2010 11:16 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia/Esther.

Næh, jeg synes ikke, du skriver snørklet, jeg har let ved at følge dig, er enig og føler mig også "på bølgelængde" smiler

Nu forstår jeg, hvad du mener med "indsigt".
Det er her, jeg plejer at nøjes mit udtrykket "oplevelser", men den slags forskelle tilhører jo "småtingsafdelingen" blinker

Jeg er enig med dig i, at man ikke kan diskutere oplevelser, man har haft eller indsigter, man har fået - altså om det er sandt, at det er sket.
Du har nok ret i, at man heller ikke kan forvente, at andre skal kunne "forstå" dem - jeg vil måske nok her hellere skrive "opfatte" dem.

Men jeg synes alligevel, der er rigtigt, at fortælle om dem på et site, som her, hvor alle opfattelser af - og holdninger til - tilværelsen jo, i hvert fald i princippet, er velkomne.

Jeg synes også, jeg lærer noget af andre debattørers kommentarer, når jeg beretter om mine oplevelser og overvejelser.

Dertil kommer, at andres måder at se tilværelsen på betyder meget for mig - også selv om de er noget helt andet end det, jeg selv ser.

Du forklarede åndelig indsigt ved at bruge mig som eksempel.
Så nu er jeg endnu mere nysgerrig efter, om du vil fortælle noget om din indsigt smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (12/08/2010 11:16)
Top Svar Citer
#9791 - 12/08/2010 11:51 Re: Et andet syn [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne,

Først er jeg enig med dig (igen) i det skrevne omkring rigtigheden af at "bekende kulør" på en side som denne og lignende. ... Dette både for at man kan "komme af med" sine indsigter/oplevelser, men sandelig også for at andre kan opleve, at der eventuelt var/er noget at hente for dem også. (Á pro pos Simons godtepose. :))

Min indsigt, spørger du? Jeg ville ønske, at vi sad overfor hinanden og kunne udveksle synspunkter, men o.k., du har jo selv spurgt, så her løfter jeg lidt af sløret:

Fra barn opdraget til at tro på en straffende Gud, oplevede jeg år, hvor jeg søgte at "gemme mig for Ham" ... idet jeg simpelthen troede, at jeg aldrig ville kunne gøre Ham tilfreds. ...

Alligevel husker jeg stadig stunder som barn - lige inden søvnen tog over - hvor jeg blev ført til et utrolig dejligt, harmonisk sted. ... Kunne endda glæde mig til at komme i seng for at opleve dette. ...

Mine forældre opdrog mig til at "Enhver er sin egen lykkes smed" men også til dyb respekt overfor ethvert levende væsen, og begge dele er jeg taknemmelig for. ...

Da jeg jo ikke tror på tilfældet, men på, at enhver af os har sin vej gennem den læreproces, et menneskeliv giver mulighed for, er jeg så også sikker på, at på rette tid og sted blev der grebet ind og jeg blev styret ind i en søgen, som også omfattede, at jeg læste bl.a. Bibelen med mere kritiske øjne. ... Vejen gik omkring at lære Jomfru Maria og hendes energier og budskaber at kende via pilgrimsrejser til Assisi, Medjugorje og Fatima. ...

Indsigter er for mig et spørgsmål om at udvide sine forståelser af, hvad et menneske kan og må på denne jord i forhold til sig selv og sine medmennesker. ... Jeg tror på positiv tænkning og handling. smiler... tror på, at hjælpen fra det Guddommelige ér der, når blot vi tør tro det. Og jeg forstår slet ikke, at så megen godhed og kærlighed kan afvises af nogle mennesker, blot fordi det ikke kan bevises. smiler

Det blev en længere smøre Arne, men i korthed: Åndelig indsigt er for mig blot dette: Enhver af os er en Sjæl, som midlertid har fået en menneskekrop som redskab her på jorden. ... Formålet? At lyse ....

m.v.h.
Esther.

Top Svar Citer
#9792 - 12/08/2010 14:21 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære Simon,

Jeg er helt enig i Zenias råd til dig - og sådan som jeg tolker andet af hendes tekst.

Brug af vores godtepose til dig. Der er så mange åndelige inspirationer at hente fra andre mennesker. Dette er vores GODTEPOSE til dig.

Vær opmærksom på hvor du bliver ført hen lige inden søvnen tager over. Til et rart og harmonisk sted. Hvor er du, Simon? Nyd dette dejlige sted!

Du kan evt. være opmærksom på Jomfru Marias energier, Simon. Kender du hendes energier? Åbn dig for Jomfru Marias energier, Simon. Lad dem kærtegne din sjæl.

Hvis du har svært ved at modtage guddommelig hjælp, så skal du blot turde at tro det. TØR, Simon, TØR at TRO.

Og husk: Du er for at LYSE!
Top Svar Citer
#9793 - 12/08/2010 16:06 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej du..

"Hvis du har svært ved at modtage guddommelig hjælp, så skal du blot turde at tro det. TØR, Simon, TØR at TRO".

- Hvad er det du har så svært ved, og hvorfor tror du gammel mystik hjælper dig?

"Vær opmærksom på hvor du bliver ført hen lige inden søvnen tager over".

- Sov du bare trygt og roligt i din gode seng, ingen fører dig nogen steder hen.

"Jeg er helt enig i Zenias råd til dig".

- Råd om hvilket?

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 26 af 80 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 79 80 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk