annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653852
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379799
Et andet syn 1989220
Jesu ord 1522313
Åndelig Føde 1513197
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
3 registrerede somo, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 328 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 47 af 80 < 1 2 ... 45 46 47 48 49 ... 79 80 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9921 - 29/08/2010 23:51 Re: Et andet syn [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Nå da, Ole smiler

Citat:
Det er så blevet helt tydeligt, Arne, at selv hårde fakta ikke kan få dig til at skifte mening om noget som helst.

"Hårde fakta" blinker
Du har jo ingen nævnt, som jeg ikke i forvejen kender og respekterer cool

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (30/08/2010 00:37)
Top Svar Citer
#9922 - 30/08/2010 10:46 Re: Et andet syn [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Sikke en tålmodighed du udviser, Arne! Jeg misunder dig, at du med et smil på læben kan lade løgne og hovne bemærkninger prelle af, enddog når de pakkes ind i endnu flere løgne og arrogante bemærkninger.

...Men du har vel som så mange andre bemærket, at den buldrende tønde er mere tom end hjerneskallen på et tusind-årigt gammelt skelet.

Men jeg tager hatten af for, at du køligt og med fuldt overblik kan svare så sobert og sandfærdigt. Der er ingen slinger i valsen, og dog vælger du at danse videre med denne kluddedukke.

- Jeg glæder mig, til du arkiverer ham ligeså lodret som den anden kluddedukke, så vi andre kan nyde godt af alle dine ressourcer og inspirationer, og du ikke længere spilder tid på disse to herrer, som med et solidt spark bagi blev fyret fra en anden offentlig debatside, fordi de heller ikke der (efter årevis aktivitet) endnu ikke havde lært at se indefter og bevare en vis soberhed, men bestandigt mistede fodfæstet og fatningen i deres ynkelige forsøg på at virke af noget.

Thomas
Top Svar Citer
#9923 - 30/08/2010 13:39 Re: Et andet syn [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: ole bjørn
Det er ikke min opgave, at lære dig dansk.

Mvh

Ole Bjørn


Du har ellers kludder i din kommasætning.
Top Svar Citer
#9925 - 30/08/2010 15:11 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej du..

"Nu interesserer jeg mig jo (som du sikkert er bekendt med) ikke så meget for forskelle, men mere for ligheder, mennesker imellem".

- Mennesker bliver ikke ligestillet af at du og Atrne sidder og tolker dem i et overnaturligt verdensbillede. Ligestilling sker gennem socialpolitiske vedtagelser gennem de organer samfund fungerer ved - dér kan du gøre en forskel, helt uafhængig af religiøs tro.

"Man behøver altså ikke være religiøs kære Simon for at være i besiddelse af en tro".

- Det du og flere andre her sidder og bekender for os andre, er jo netop en tro der har afsæt i ældre religioner. Du tiltror fx. livet og mennesket en mening og betydning der udelukkende refererer til den overtro kun religioner gennem tiden internaliserede i kulturer, hvorfor vi netop finder fin overensstemmelse mellem dit og Arnes grundsyn i en religiøs kontekst. Problemet med jeres tro er, at den udelukkende fortæller noget om hvad i tror, og som sådan er ubrugelig som forklaring på noget omkring jer. Det er derfor en del af os undrer os over den betydning religiøse troende tildeler sig selv, alene i kraft af det at tro ;)

"For at komme dig i forkøbet her: Jeg ser religion, som noget "udefra" kommende og troen, som noget (uimodståeligt) indefra virkende".

- Det er dine tanker om ældre verdensbilleder (refleksioner) du ser noget tiltalende ved. Det er netop det méme (kulturel replikation) religioner har på kulturer, som også du bærer i dine dig og tolker verden omkring dig igennem. Det er denne bundethed i grundtanker der gør at religiøse mennesker ikke kan betragtes som frisindede, mens de politiske konventioner som naturligvis også troende må operere med i vesterlandske samfund gør, at tolerance og meget andet i vores tid er idealer de fleste af os fremhæver som fundament for sameksistens. Det er bare lidt andre grejer end det religiøse syn, i sidder her og advokerer for men ikke kan forklare.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#9935 - 30/08/2010 20:24 Re: Et andet syn [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Ole skriver:

"Hvilke 2, Thomas? Der er mindst et dusin af de registrerede debattører, der har min private email adresse, og ved at jeg hedder Ole Bjørn."

- Men det er ikke dit fulde navn, så din mangel på anonymitet kan du stikke skråt op - og efterfølgende lade være med at pive over andres anonymitet.

- Mindst 2 sagde jeg. Faktisk 3 med mindre de har fortalt det videre. Om de selv vil sige det tydeligere, end det er blevet sagt allerede, eller om du vil spærre øjnene op og læse, hvad der står skrevet på debatsiden, må være op til dig. Jeg vil ikke inddrage andre i dit hornlygte-fis.

- Hvis du skriver mere i chatten, så svarer jeg i skraldespanden, hvor personfnidder hører hjemme.

engel
Top Svar Citer
annonce
Side 47 af 80 < 1 2 ... 45 46 47 48 49 ... 79 80 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Skandaleramt stutteri endte på tvangsau..
19/04/2024 13:04
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Julian Nagelsmann fortsætter som tysk f..
19/04/2024 11:42
Nyheder fra Religion.dk