#9508 - 28/06/2010 17:09
Re: Og de katolske præster blir stadig afsløret.
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Registeret: 29/03/2008
Sted: Sverige/ Thailand
|
|
Hej Arne. Selvfølgelig har den katolske menighed lov til at have skyklapperne trukket godt for øjnene og lade som ingenting, men jeg mener det stiller dem i et aldeles kedeligt lys, hvor kan man falde på rumpen for en hær af pædofile uden at skele til moralen, moralen som de kristne jo påråber sig at være en kristen "opfindelse". Når man ser de store optog i vatikanet kan man ikke undgå at tænke på-gu ved hvor mange af disse farvestrålende biskopper,cardinaler o.s.v.der har en skjult agenda overfor børn i deres varetægt, for efterhånden taler vi ikke om kun isolerede tilfælde, men om en hel "epidemi", hvor lede katolske "højhellige gejstlige" tillader sig uhyrligheder, som normalt bliver særdeles hårdt straffet ude i det ikke religiøse samfund, mens det ser ud til at den katolske kirke bare betaler sig ud af problemerne, enkelte præster og biskopper er blevet afskediget, andre blevet forvist til nye uprøvede græsgange hvor de har forsat deres svinske uhyrligheder, og supernarrehatten paven, siger bare undskyld og tror dermed at alt er iorden, når nu gudens vikar siger undskyld. Nå men jeg er da glad for at vi er enige, det undrer mig bare at næsten ingen gider gå ind i en dialog, hvis det var en børneinstitutionsmedarbejder der havde forgrebet sig på børn, skulle de nok komme ud af deres suttekludeskjul.
Og det er dæleme blvet varmt her i Skåne, vi har 30 gr. så vi bliver indendørs i skyggen, en lidt hård overgang, fra den lange vinter.
|
Svar
Hurtigt svar
Hurtigt citat
|
|
|
#9512 - 29/06/2010 00:03
Re: Og de katolske præster blir stadig afsløret.
[Re: treram]
|
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Treram.
Du skriver:
Selvfølgelig har den katolske menighed lov til at have skyklapperne trukket godt for øjnene og lade som ingenting, men jeg mener det stiller dem i et aldeles kedeligt lys, hvor kan man falde på rumpen for en hær af pædofile uden at skele til moralen, moralen som de kristne jo påråber sig at være en kristen "opfindelse". Jeg kan selvfølgelig godt forstå dit synspunkt, men jeg tror, at romersk-katolske religiøse mennesker har det skidt med deres præster - også selv om netop denne religion er uhyggeligt autoritær (samme struktur som oldtidens romerske kejserrige).
Cølibatet undskylder jo ikke den seksuelle kriminalitet, som en del af præsterne gør sig skyldige i (og forsøger at skjule), men pavestolens krav om at præsterne skal leve i cølibat er vel på en måde endnu mere kriminel, fordi dette krav jo uvægerligt fører til en del seksuel kriminalitet - som i øvrigt så meget andet dårligt denne pavestol er skyldig i (f.eks. forbud mod prævention, der er medskyldig i at ca. 20.000 børn dør af sult - hver dag - året rundt).
I den (oprindelige) ortodokse kristendom er der ikke noget cølibatkrav til præsterne, og i 1300-tallet sagde en anerkendt orttodoks kristen teolog, Nikolaos Kabasilas, om munkenes og nonnernes seksuelle afholdenhed, at de forsøgte at leve englenes liv - mens vi andre (her de ortodoks kristne) forsøger at leve det fuldkomne menneskeliv.
Men hvad skal de mennesker i den romersk-katolske kirke gøre? De har jo ikke andre steder end deres kirker at gå til - og hvor de - uanset præsterne - kan tænde vokslys og bede direkte til den Gud, de mener ER.
Hvis der i ateistiske organisationer blev afsløret en eller anden form for kriminalitet, ville du vel heller ikke opgive din ateisme af den grund? 
M.v.h. Arne.
Redigeret af Arne Thomsen (29/06/2010 00:04)
|
|
|
Svar
Hurtigt svar
Hurtigt citat
|
|
|
|
|