annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Symbol
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 330 gæster og 29 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9142 - 01/04/2010 09:48 Gudens vikar bliver stillet for retten.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
En amerikansk sagfører har taget det usædvanlige skridt og sagsøgt de katolskes vikar for deres gud, paven, der bevisligt har tilbageholdt vigtige oplysninger om indtil nu, en pædofil præst, der har tilstået overfor ham at han har misbrugt ganske så mange børn, paven der var cardinal dengang og havde ansvaret for den katolske kirkes "moral", svarede ikke på præstens henvendelse og foretog sig slet ikke noget, idet præsten blev i sit embede hele tiden.

Vi ser her et tegn på, at den katolske kirke muligvis i århundreder har set igennem fingrene med dens håndlangeres
jagt på børn i deres varetægt, for det kan næppe siges at være et enestående tilfælde, idet den ene sag efter den anden kommer frem i lyset, vi vil nok se en uhyggelig bunke afsløringer af den katolske kirkes voldtægtsforbrydere, i og med deres ofre nu vælter ud af skabene hvor de har gemt sig med deres mange gange dårlige liv.

Jeg er spændt på om gudens afløser bliver dømt af en domstol, eller kirken bruger nogle millioner på at købe ham fri, som det jo har været tilfældet med de mange præster indtil nu.

Havde der nu været det helvede som de kære kristne taler så meget om, så burde han være henvist dertil, men ikke mens jeg er der, jeg kunne blive ret så voldsom overfor ham og sparke ham i hans pavelige røv.

Og de katolske medlemmer laller videre, nogle har meldt sig ud, men ikke noget der ligner en afsky mod det skete.

Og guden selv glimmer med sit fravær-som sædvanlgt.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9143 - 03/04/2010 02:42 Re: Gudens vikar bliver stillet for retten. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Nu er jeg ikke glad for at gå efter enkeltpersoner. Selv ikke efter et religiøst overhoved - du ved jo ellers, hvilken foragt jeg har over for det religiøse hykleri, som skjuler de ord og bud, som Jesus gav.

Du skulle bare vide! Du er jo den eneste her, der argumenterer udholdende og stædigt for retfærdighed. Du råber f.eks. op om den uretfærdighed, der begås mod små børn. Du HANDLER faktisk i den ånd, som Jesus talte af.

Ja, undskyld Treram, du er sgu da mere troende end de religiøse personer herinde, som går mere op i deres akademiske, religiøse floskeldebatter.

Hvor er det dog enkelt og ligetil! Hvad kræves af os? At vi vender os fra det onde og gør det gode. At vi elsker retfærdighed og barmhjertighed. Og at vi handler på denne! Ikke at vi læner os tilbage og slikker os om munden, mens de religiøse floskler fosser ud.

Religionen dyrker man for sin egen skyld, retfærdigheden dyrker man for andres skyld.

Tak for din indsats (som desværre ikke anerkendes nok)!
Top Svar Citer
#9144 - 03/04/2010 03:40 Re: Gudens vikar bliver stillet for retten. [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Undskyld, Treram. Jeg vil ikke pådutte dig, at du på nogen måde er "troende på den rigtige måde" (modsat floskelmagerne)...

- Jeg skal ikke blande min egen harme over det religiøse vanvid sammen med mit forsøg på at komplimentere dig for den indsats, du yder her på forummet.

Jeg kan godt forestille mig, at du bliver irriteret over, at jeg hele tiden blander tingene sammen på den måde.

Så jeg vil bare nøjes med at sige, at jeg synes, at du gør det godt. Din harme er retfærdig.

Men så melder spørgsmålet sig også: Hvad katten skal vi gøre? Hvad skal vi gøre for de stakkels børn? Hvad skal vi gøre for at stoppe den fortræd, som religionen gør? Jo mere religiøse folk bliver, jo mere ondskabsfuldt bliver det hele - det er som om, at religion nærmest bliver en undskyldning - en blind plet hvor al grusomhed pludselig kan foregå ubemærket.
Top Svar Citer
#9145 - 03/04/2010 08:52 Re: Gudens vikar bliver stillet for retten. [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej anonym.
Tak for din støtte til min person, jeg undrer mig også over de kristne der befinder sig her på debatten, slet ikke TØR give deres meninger tilkende om det vanvid der foregår i den katolske kirke, jeg ved ikke hvad de er bange for, men i mine øjne er de nogle tøsedrenge, der skjuler sig i deres "mors" skørter.

Og vanviddet eskalere og eskalerer, jeg læste lige om en munk i Thailand der "leverer" børn til nogle mænd, der sælger dem videre til bl.a.turister for at have sex med dem, det er ikke første gang man har hørt om dette, i Thailand må mange børn arbejde som sexarbejdere, for turister men mest for thailænderne selv.

Hvad kan vi gøre ved dette?, det var et godt spørgsmål som er svært at besvare, det er tilsyneladende et noget sygt samfund vi lever i, hvor børn ingen rettigheder har.

De bliver tvunget lige fra fødslen til at være troende, uden selv at have bedt om det, børn har bare at være som deres forældre, mærkeligt nok påvirker de ikke deres børn i politisk retning, men religion er noget andet, jeg mener ikke at børn absolut skal være bundet til deres forældres tro, men selv skal have lov til at bestemme når de bliver myndige, om hvad de vil tro på, men her er vi nok ikke helt enige, børns rettigheder kan her ligge på et meget lille sted.

Hvis børn ikke blev indgydet en uhyggelig respekt for de "gejstlige" kunne det være at de ikke ville finde sig i overgreb fra deres side, som vi ser her og nu, præsterne er blevet fremstillet som overmennesker, som børnene skal adlyde, de vil dem kun godt.
Hvilket så mange tusinde børn er det modsatte bevis på.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9146 - 03/04/2010 13:50 Re: Gudens vikar bliver stillet for retten. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Tak for din støtte til min person, jeg undrer mig også over de kristne der befinder sig her på debatten, slet ikke TØR give deres meninger tilkende om det vanvid der foregår i den katolske kirke, jeg ved ikke hvad de er bange for, men i mine øjne er de nogle tøsedrenge, der skjuler sig i deres "mors" skørter."

- De skjuler sig i religionen, som intet kræver af dem. At gøre det gode og øve retfærdighed (som Jesus bød dem) kalder de for "lovtrældom". Så du kan nok se, at de har vendt alting på hovedet: Selve godheden er for dem noget, der har så ringe værdi, at det kan kaldes noget "træls noget".

- Religionen har altid ført ondt med sig. Vi ser det gennem hele historien. De religiøses tavshed i dag, når små børn bliver mishandlet, er blot endnu en rådden perle på samme religiøse snor.
Top Svar Citer
#9188 - 10/04/2010 07:29 Re: Gudens vikar bliver stillet for retten. [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Nettet strammes mere og mere om den skandaloese katolske kirke.
Indtil flere paver har givet besked om at alle boernemisbrugsskandaler skulle skjules med alle midler, allerede i 1962 sendet davaerende pave et brev ud om dette og et lignende blev udsendt i 2004, boern i tusindvis er blevet misbrugte af katolske praester i aarhundreder, og er nogen af disse nogensinde blevet straffet?? ja et par stykker eller 4 udaf flere tusinde praester, det ser ud til at kirkens hovedforemaal er misbrug af boern.

I Danmark har de kirkelige myndigheder ikke afleveret boerneattester som de skulle, der er kun afleveret en lille procentdel af hvad der skulle have vaeret afleveret, men de kirkelige myndigheder tror nok de kun skal staa til ansvar for deres gud, det er paa tide at der bliver ryddet grundigt op hos disse myndigheder, der maa udskrives husransagningsordrer, saa alle papirer kan komme frem i lyset, de kristnes hobby er underlagt loven som alle andre er, der er ingen gud der beskytter dem, de skal pilles grundigt ned fra deres "gejstlige" piedestaller og det kan kun ske for langsomt.

Jeg haaber at foraeldre kigger mere efter deres boern og er mere varsomme med at aflevere dem i kirkens haandlangeres varetaegt, erfaringen viser det kan vaere saerdeles farligt, de kan faa me'n af det hele livet.



Redigeret af treram (10/04/2010 07:30)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Tre ældre kvinder stukket ned i Sverige..
19/04/2024 16:44
Norges nye ministre er blevet præsenter..
19/04/2024 16:19
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
35-årig mand idømmes 13 års fængsel ..
19/04/2024 15:16
Jarlov vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Nyheder fra Religion.dk