annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9126 - 25/03/2010 11:21 Paven er snart fanget i sit eget net af løgne.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Paven er på vej til at blive fanget i sit eget net af løgne.
For det første fra hans tid som præst i Tyskland, hvor hans brormand skjulte oplysninger om indtil flere pædofile præsters misbrug og Joseph´s egne hidsigheder.

Nu viser det sig, at han i sin tid som cardinal Joseph Ratzinger og leder af vatikanets afdeling for bl.a.undersøgelser om misbrug af børn i præsters varetægt, har fortiet oplysninger om ca 200 børn der blev misbrugt af en katolsk præst Lawrence Murphy igennem flere år, i en skole for døve i USA Milwauke, for at kirken ikke skulle tabe ansigt, så ligemeget med børnenes tarv.
5-6 stykker har så siden hen stået frem og afsløret Præsten.

Der kommer sikkert flere graverende afsløringer frem om pavens "menneskekærlige" optræden, dette ser ud til at blive en Never ending Story, om den ærefulde ærbødige katolske kirkes stormagtstid, det er næsten ikke til at bære at høre om, men sandhederne skal frem en gang for alle.

I mellemtiden vil jeg opfordre katolske medlemmer med børn om at gå dem på klingen og spørge dem forsigtigt, om de er blevet forulempet af nogle af kirkens "gejstlige", på nogen måde.

Hvem der så skal tage sig af den løgnagtige pave, står tilbage, hans "overhoved" har vist ikke megen forbindelse til jorden, han er lige så utilregnelig, pavens og hans præsters "straf" kommer først senere, 72 ynglinge der lægger rumper til.
Halleluja amen.

Top Svar Citer
#9127 - 25/03/2010 21:34 Re: Paven er snart fanget i sit eget net af løgne. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Ja, du fokuserer jo på religiøse institutioners forbrydelser, som de desværre har haft - og nok stadig har - alt, alt for meget held med at hemmeligholde, men hvoraf dog i det mindste noget afsløres - med den konsekvens at mange forlader deres kirker.

Så må man jo bare håbe at de forbrydelser, der foregår i de mange andre ikke-religiøse institutioner, hvor nogle få har magt over mange, at de ikke slipper alt for let fri af offentlighedens søgelys.

Hvad religionstilknytning angår er den tid jo ved at være forbi, hvor man føler sig tilknyttet et bestemt sogn og en bestemt lokal variant af den fremherskende religion.

Det ses også - så jeg nylig i medierne - deri at unge i dag ikke længere så meget tilknytter sig en "færdigsyet" religion, men i stedet selv sammensætter deres eget individuelle religiøse univers.

Samtidig oplyses det, at de unge er tiltagende religiøse!

Så fordi vi mere og mere kasserer de rådnende religiøse institutioner, betyder det åbenbart ikke at vi bliver mindre religiøse - snarere tværtimod.

De unge nøjes ikke med at respektere naturlovene, de interesserer sig også for selve "lovgivningsprocessen", kan man vel sige (Jeg skrev med vilje ikke "lovgiveren", fordi vi derved alt, alt for let havner i nogle primitive guds-forestillinger).

Det er jo også en fantastisk verden, vi lever i smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (25/03/2010 21:34)
Top Svar Citer
#9129 - 26/03/2010 10:10 Re: Paven er snart fanget i sit eget net af løgne. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Nu er det ikke lille mig alene der fokuserer på religiøse forbrydelser, det kom jeg ikke langt med, men det er hele samfundet der har fået indblik i de religiøse bevægelsers umenneskelige optræden, her først og fremmest den katolske kirkes med hofnarren paven i spidsen med løgn og fortielser, men jeg tror nok at de andre kirkesamfund er væsentligt bedre, selvom vi også har set forbrydelser mod børn her i Danmark og det endda i indre missionske kredse.

Du tror at de unge idag er mere religiøse, hvorfra har du dog den opfattelse?? De konservative og venstre ungdomsforeninger har udtrykt ønske om at staten bliver adskilt fra kirken og faldet af døbte og konfirmerede falder stærkt, så det indikere ikke, at de religiøse er på fremmarch, det ville da også være et tilbageslag for intelligensen, jeg tror på at de unge idag er så intelligente, at de kan se religionerne er baseret på noget sludder og vrøvl.

Men der er måske fremgang indenfor de muslimske kredse, men her er det fanatismen der råder, hævn over det danske folk, der tillader sig at grine af og håne deres profet.

Og nu har en rundspørge til de danske præster vist at 86% mener de står over den danske lovgivning og de har kun en "almægtig" gud at stå til ansvar for, de mener ikke de skal afgive deres "ret" til at tie om storforbrydere, der har begået bl.a.forbrydelser mod børn.

Andre normale borgere i det danske samfund har anmeldepligt om forbrydelser mod børn, det mener 75% af præsterne ikke de skal have. De mener at kirken er til for mennesker og skal beskytte forbrydere, såmeget for medmenneskelighed FØJ, siger jeg bare, jeg håber de vil rådne op indenfra.

Man kan ikke i et samfund have nogle mennesker der af trosmæssige grunde, skal have ret til at beskytte forbrydere, det er komplet tåbeligt at dette kan foregå i et moderne lovsamfund og det må der tages fat på så hurtigt som muligt, loven skulle gerne være lige for alle.

Så må de antikverede love kirken henholder sig til, fjernes helt så vi ikke har et sæt uintelligente mennesker på piedestaler der føler sig ophævet over vi andre dødelige, der kan gemme forbrydere under deres skørter.

mvh. treram


Redigeret af treram (26/03/2010 10:12)
Top Svar Citer
#9131 - 26/03/2010 15:23 Re: Paven er snart fanget i sit eget net af løgne. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Vi er enige om, at der skal sættes fokus på forbrydelser begået af kirkefolk - og jeg tilføjer, at jeg mener, vi ikke af den grund skal slappe af over for forbrydelser begået af mennesker i ikke-religiøse instanser.

Du skriver til mig:
Citat:
"Du tror at de unge idag er mere religiøse, hvorfra har du dog den opfattelse??"
Mit svar er her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/03/25/010951.htm

Som jeg skrev, er det åbenbart ikke sådan, at de unge "køber" de etablerede religioners idéer, men derimod, at de danner sig deres egne selvstændige religiøse idéer.

Så de tre hovedgrupper: Ateister, agnostikere og "troende" tilknyttet en bestemt etableret religion, dem passer de ikke ind i.

Så dét at nøjes med at holde sig til, hvad vi mennesker kan observere af verden - naturlovene medregnet - det vil de øjensynlig ikke nøjes med.

Det vil jeg heller ikke smiler

Så jeg fryder mig. yeah

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (26/03/2010 15:24)
Top Svar Citer
#9132 - 26/03/2010 19:40 Re: Paven er snart fanget i sit eget net af løgne. [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne.

Jo de er altid meget optimistiske fra Århus Universitet og især de der har religion som fag.

Selvfølgelig skal der ikke kun fokuseres på de kristne forbrydere, men i og med at det meste af bestanden i den katolske afdeling, fra paven og nedad, dagligt bliver afsløret af deres ofre, er det nok derfor der fokuseres så meget på disse og jeg tror vi vil høre flere og flere af ofrene stå frem og de skal skam høres, de skal ikke lades i stikken igen, selvom alle "gejstlige", inclusive de danske ønsker at opretholde deres plads på piedestalen og kun stå til ansvar for deres "gud" og hviske "ham " i øret hvad de har fået fortalt.
Ad helvede til med ofrene, de har nok selv været ude om sig, de har garanteret tigget præsterne om at tage dem på lårene og imellem o.s.v.

Nu venter vi så på hvad kirkeministeren vil sige til præsterne, med hendes hellige baggrund, skal man ikke forvente nogen hjælp til de eventuelle forulempede børn.

Præstestanden er en samling degenerede idioter, der holder fast i en ældgammel lov, der burde været omstødt for længe siden. Vise menneskekærlighed nej da.

Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk