annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653852
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379799
Et andet syn 1989220
Jesu ord 1522313
Åndelig Føde 1513197
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
3 registrerede somo, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 328 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#902 - 11/06/2008 08:09 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: oscar]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Internettet er jo taknemligt, Oscar.

Du kan jo skrive lige så mange løgne og forvrængede fremstillinger, du vil, uden at det protesterer. Men desværre for dig bliver det skrevne stående, så enhver kan se, at det er dig selv, der har startet med personangreb og ovenikøbet med en stribe underlødige smædeord, som jeg ikke har benyttet mig af.

Nu forsøger du så også at bilde verden ind, at chefen for Danmarks Statistik lyver om kriminalstatistikken. Det tog 0,19 sekunder at google sig frem til den nævnte statistik, som du så hånligt afviser. Her kan du læse de tørre tal om kriminalstatistikken.

Pludselig er dine "halvandet år i muslimske områder" nu blevet forvandlet til "30 år i udlandet". Jamen så er det jo ikke så underligt, at du ikke har den mindste føling med udviklingen i Danmark. griner

Indtil nu har jeg ikke fra din side set nogen som helst konkrete oplysninger som kan lægges til grund for debattens spørgsmål, hverken af politisk eller økonomisk art. Kun et barnligt forsøg på at smæde mig personligt og benægte de fakta, jeg fremlægger, og som enhver har mulighed for at kontrollere.

Nu vil jeg så gerne se dig dokumentere dine påstande om, at muslimsk vold og pression ikke er dagligt forekommende, og at dagspressens referater af disse begivenheder er opspind.

Jeg ser, at du nu også kalder min holdning, som jeg ifølge samtlige analyseinstitutter deler med det store flertal af danskere, for "udansk".

Du er på alle måder ude af trit med virkeligheden, Oscar, og som debattør repræsenterer du den foreløbige bundrekord på denne debat. Dette emne handler om, hvilken udenrigspolitik Danmark burde føre, ikke om hvad du mener om andre debattører.

Det er aldrig for sent at forbedre sig.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#903 - 11/06/2008 09:58 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: Cato]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Indsendt af: Cato
Citat:
Jeg overlader trygt til de øvrige læsere/debattører at afgøre, hvem de mener forholder sig til fakta, og hvem der ikke vil se virkeligheden i øjnene.

Jeg har lige meldt mig til denne debat, som på visse områder så interessant ud.

Men så læser jeg debatten om dette emne, der er så fortærsket, at det var lige ved at få mig til at flygte herfra.

Hvordan i alverden kan ellers tilsyneladende fornuftige mennesker dog intellektualisere dette så abrupt og meningsløst. Det er sgu næsten dårligere end den mest ligegyldige politikerdebat om samme emne.

Jeg skal ikke prøve nogen form for bessermachen i denne debat. Kontradiktionerne er for luftige og upræcise, anbragt i et virtuelt univers, som kun kan have det formål at give mulighed for at lufte idiosynkratiske ligegyldigheder.

Som en afsluttende bemærkning til indgangscitatet vil jeg bemærke, at den slags opfordring er både opgivende og lidt hoven. Den har implicit det i sig, at jeg (afsenderen) er sikker på / håber på vox populi – og herregud da, kan denne 'vox' virkelig tilfredsstille en sand intellektuel debattør?


Hej Carto

Måske du bare skal blande dig i debatten, intellektuelt eller ikke-intellektuelt; dette er et forum for frie tanker og meninger. Spændingen ligger netop i uenighederne, som for den enkelte debattør altid er en kunst at bemestre.

Giv dit bud.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#904 - 11/06/2008 10:59 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: ALH]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Beklager stavefejlen i dit brugernavn, Cato.

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#905 - 11/06/2008 11:27 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: Cato]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Cato.

Der hersker delte meninger om, hvordan man skal reagere, når man bliver udsat for personangreb. Nogle mener, at man bare skal ignorere kommentarerne, men min erfaring viser, at det blot irriterer smædeskriverne og får dem til at forstærke angrebene.

Selv plejer jeg sædvanligvis at give igen, lidt med samme mønt men knap så groft, for det irriterer til gengæld mig ret meget, at folk ikke kan finde ud af at holde sig til emnet, og derfor prøver jeg også i mine svar at styre tilbage mod emnet.

Du har fuldstændig ret i, at det er irriterende for andre læsere og debattører at overvære den form for kævleri, men det giver mig så anledning til at spørge dig, hvorfor du selv går ind i den diskussion? Jeg kan ikke se, at dit indlæg nogen steder refererer til dilemmaet; skal vi blande os i andre landes forhold.

Min "vox populi" bemærkning er ganske rigtig en form for opgivelse, fordi jeg ikke er tilhænger af personlige skænderier i en åben debat. Det er helt i orden, at der ryger et par finker af panden, men det bør ikke tage overhånd. Min bemærkning er ikke en opfordring til andre om at kommentere skænderiet, som du åbenbart opfatter den som, men som en opfordring til at tage stilling til de fremlagte fakta.

Det gør du så ikke, og det kan jeg kun beklage. Jeg håber, at du fremover vil bidrage til at forbedre debatten, og ikke til det modsatte.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.


Redigeret af ole bjørn (11/06/2008 11:30)
Top Svar Citer
#906 - 11/06/2008 15:50 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: ole bjørn]
oscar Offline
ny
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 20
Ole Bjørn fremturer, og jeg kan gentage:

Citat:
Der er ikke belæg i nogen kriminalstatistik for din påstand om daglig vold og voldtægter begået af personer med en islamisk baggrund.

Jeg tror, du godt ved, at det ikke er, som du påstår. Men hvad Fanden er din agenda, hvis ikke den er hadsk og opviglende?


Citat:
Nu forsøger du så også at bilde verden ind, at chefen for Danmarks Statistik lyver om kriminalstatistikken.

Det er en lodret løgn, Ole Bjørn. Jeg har på intet tidspunkt forholdt mig til den statistik, der efterhånden har nogle år på bagen.

Citat:
som debattør repræsenterer du den foreløbige bundrekord på denne debat

Jeg vil være så fri, at jeg med udgangspunkt i dine bidrag vil anse din dommerkompetence som værende af højst tvivlsom valør.
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Julian Nagelsmann fortsætter som tysk f..
19/04/2024 11:42
Finland: EU må gøre noget ved migrante..
19/04/2024 11:14
To personer anholdt i Polen - mistænkes..
19/04/2024 10:32
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Nyheder fra Religion.dk