annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#897 - 10/06/2008 22:45 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Arne.

Jeg overlader trygt til de øvrige læsere/debattører at afgøre, hvem de mener forholder sig til fakta, og hvem der ikke vil se virkeligheden i øjnene.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#898 - 10/06/2008 22:48 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: ole bjørn]
oscar Offline
ny
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 20
Til den sindrige ridder
Don Bjørn de la Danimarca


Citat:
Det er så letkøbt at sige, at vi ikke tolererer vold og voldtægt i Danmark. Men fakta er at det sker dagligt . . .
Dokumentation please!!

Citat:
en stigende begrænsning af vore demokratiske frihedsrettigheder forårsaget af islamisk pression og indvandring

Dokumentation please!

Citat:
Tryk avler som bekendt modtryk og den islamiske pression vil uvægerligt ende i et blodigt opgør. Jo længere vi venter med at trække stregen i sandet, jo blodigere bliver det. Den eneste måde at begrænse disse blodsudgydelser på, er at tage konfrontationen mens volden stadig er på et begrænset niveau.

Og så må der spørges: [color:#006600]Hvad er det for en krig, som nu skal påbegyndes? Hvem skal angribes, hvor og med hvad?[/color]

Jeg forstår til fulde Arne Thomsen. Du er i den grad ude i meget tvivlsomme og totalt rigide betragtninger, der totalt mangler relevans og sandsynlighed.

Det forekommer mig, at du kun ser den mikroskopiske del - i hvert fald i Vesten – som er rabiat muslimsk. Tilsyneladende fokuserer du ret enøjet på aflæggere af f.eks. Det muslimske Broderskab, som i den muslimske verden har en vis indflydelse, hvortil den også er aldeles henvist. Ud af de ca. 1,3 milliarder muslimer i hele verden er kun en forsvindende lille del orienteret om dette broderskab. De er mest optaget af helt andre ting af ganske verdslig karakter og livsopholdende nødvendigheder.

Tidligere skrev du til mig:
"Jeg har været med til at starte denne debatside, og vort mål er på længere sigt at tiltrække nogle seriøse debattører. Vi er godt klare over, at der også ville komme nogle ignoranter, der ikke bidrager med noget konstruktivt"

Med mit erfaringsgrundlag, som du på bedste overherrementalitet udi det intellektuelle forsøger at negligere, må jeg konstatere, at du har givet et bidrag til ikke at bidrage med 'noget konstruktivt'!

Sorry!
Top Svar Citer
#899 - 11/06/2008 00:13 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: oscar]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Fortsæt du bare med at dumme dig, Oscar.

Dokumentation finder du i kriminalstatistikken og i den kronik, som vores rigsstatistiker har offentliggjort. Der er ikke grund til yderligere dokumentation, da den har været omtalt både her og i andre debatter flere gange, bl.a. i onlinedebatten, og den er let at finde ved at google på den. Hvis du endnu ikke har læst den viser det blot, at du ikke interesserer dig for fakta. Gør selv dit hjemmearbejde.

Du er samme type debattør som Arne. I råber og skriger på dokumentation, og når I så får den, så ignorerer I den, og i næste indlæg skriger I igen på dokumentation. Det er for underlødigt.

I plaprer bare en masse negativt værdiladede anklager af jer, som ikke har relevans til det, jeg har sagt, for at opkaste jer til moralske dommere over mine udtalelser. Hvad er det for en krig, I fabler om? Har jeg nogen steder nævnt noget om at jeg ønsker at erklære krig mod de islamiske lande?

Jeg har talt om, at vi er i krig allerede, for vi er angrebet af en religiøs guerillabevægelse, som skjuler sig blandt civile. Jeg har talt om at tage en konfrontation med de islamiske lande for at undgå en blodig åben krig, og den konfrontation kan tages på mange måder, som ikke indebærer voldshandlinger fra vores side.

Vesten kan brødføde sig selv og vi er teknologisk og uddannelsesmæssigt overlegne. Islam har mere brug for os, end vi har brug for dem, men vi bruger ikke vores latente magt til at stække islamismen. Tværtimod sælger vi våben til islamisterne, så de kan terrorisere deres egne befolkninger til lydighed.

Dit erfaringsgrundlag, Oscar, giver jeg ikke en pind for. Du har tydeligt understreget din uvidenhed om forholdene i verden, og dit eneste forsøg på dokumentation viste sig at bekræfte, hvad jeg havde sagt.

Konstruktivitet handler ikke om at afvise fakta. Det handler om at se situationen i øjnene og arbejde for at skabe grundlag for en løsning.

Hvis du ikke mener, at voldshandlinger foregår dagligt i Danmark, så kom med noget dokumentation, der siger noget andet. Bevis at avisernes daglige omtaler af vold er løgn.

Hvis du ikke mener, at islamisterne trods deres mindretal kan terrorisere en befolkning til lydighed, så kom lige med nogle fakta, der beviser at det er umuligt for en forhadt diktator at holde sig ved magten.

Du er en drømmer, Oscar, så der er ingen grund til at tage dine meninger alvorligt, når alt hvad du kan komme med er smædeord om mennesker med andre og mere nuancerede opfattelser af verden.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#900 - 11/06/2008 00:37 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: ole bjørn]
Cato Offline
ny
Registeret: 10/06/2008
Indlæg: 15
Citat:
Jeg overlader trygt til de øvrige læsere/debattører at afgøre, hvem de mener forholder sig til fakta, og hvem der ikke vil se virkeligheden i øjnene.

Jeg har lige meldt mig til denne debat, som på visse områder så interessant ud.

Men så læser jeg debatten om dette emne, der er så fortærsket, at det var lige ved at få mig til at flygte herfra.

Hvordan i alverden kan ellers tilsyneladende fornuftige mennesker dog intellektualisere dette så abrupt og meningsløst. Det er sgu næsten dårligere end den mest ligegyldige politikerdebat om samme emne.

Jeg skal ikke prøve nogen form for bessermachen i denne debat. Kontradiktionerne er for luftige og upræcise, anbragt i et virtuelt univers, som kun kan have det formål at give mulighed for at lufte idiosynkratiske ligegyldigheder.

Som en afsluttende bemærkning til indgangscitatet vil jeg bemærke, at den slags opfordring er både opgivende og lidt hoven. Den har implicit det i sig, at jeg (afsenderen) er sikker på / håber på vox populi – og herregud da, kan denne 'vox' virkelig tilfredsstille en sand intellektuel debattør?
Top Svar Citer
#901 - 11/06/2008 01:20 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: ole bjørn]
oscar Offline
ny
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 20
Citat:
Fortsæt du bare med at dumme dig, Oscar.

Du er og forbliver en sand forsvarer for formålet med denne debat. Så snart du bliver modsagt, bliver du grov.

Der er ikke belæg i nogen kriminalstatistik for din påstand om daglig vold og voldtægter begået af personer med en islamisk baggrund.

Jeg tror, du godt ved, at det ikke er, som du påstår. Men hvad Fanden er din agenda, hvis ikke den er hadsk og opviglende?

Citat:
I råber og skriger på dokumentation, og når I så får den, så ignorerer I den, og i næste indlæg skriger I igen på dokumentation. Det er for underlødigt.

Dit efterhånden hysteriske forhold til debatkultur fremgår af dine påstande om at vi 'råber og skriger og skriger igen'.
Vi anmoder såmænd kun om den dokumentation, du ikke leverer. Det, du tror, er dokumentation, er kun din manipulerede og groft forenklede referat fra din egen virtuelle virkelighed.

Citat:
Dit erfaringsgrundlag, Oscar, giver jeg ikke en pind for. Du har tydeligt understreget din uvidenhed om forholdene i verden, og dit eneste forsøg på dokumentation viste sig at bekræfte, hvad jeg havde sagt.

Du er en drømmer, Oscar, så der er ingen grund til at tage dine meninger alvorligt, når alt hvad du kan komme med er smædeord om mennesker med andre og mere nuancerede opfattelser af verden.

Nå da da! Jeg må indrømme, at jeg følte mig fristet til at give igen af samme skuffe. Men min 30-årige erfaring fra tjenesteophold i udlandet fik mig straks til at stå af. Når man står over for typer som Ole Bjørns bedrevidende og nedladende holdning af udansk observans, da må man hellere stryge dem med håret og give dem fuldstændig ret, fordi de da plejer at holde helt kæft, hvorefter man kan se dem retirere med et stolt sejrssmil.
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk