annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#888 - 10/06/2008 16:56 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: ole bjørn]
oscar Offline
ny
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 20
Citat:
Virkelighedsflugt har aldrig løst nogen problemer.

Nej, og det har din don quixote'ske opfattelse af virkeligheden heller ikke.

PS: Apropos oliepriser. Jeg kan foreslå dig at læse her: http://www.wtrg.com/prices.htm. Der kan du få noget af den viden, jeg har om Crude Oil Prices, hvorefter du kan undlade dit hovmod.
Top Svar Citer
#890 - 10/06/2008 18:29 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: oscar]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Til don Oscar de la Mancha.

Hvor helt præcist er det, at du mener, at oplysningerne i dit link er i modstrid med de oplysninger, som jeg er kommet med?
Hvad er det, du ikke forstår ved prismekanismen?

OPEC er interesseret i at få så meget som muligt for deres olie, og da de står for verdens største olieeksport, kan de regulere verdensmarkedsprisen efter behag ved at lukke op eller ned for hanerne. Strammer de den for meget, går det ud over verdensøkonomien og især USA's økonomi, og da olie internationalt afregnes i dollar, så hjælper det ikke meget at få flere dollar hvis kursen falder. En depression i Vesten vil ramme araberne hårdt, for de producerer stort set ikke andet end olie, og køber både mad og teknologi af os.

Det er bl.a. grunden til at Iran vil have afregning i euro i stedet, og det er grunden til at Saudi-arabien øger eller mindsker produktionen hvis de øvrige OPEC-lande ikke overholder deres kvotaer.

Men som jeg har nævnt er der kommet mange flere spillere på banen efter olieembargoen, og OPEC's politik er ikke længere den eneste faktor i prisudviklingen omend den mest tungtvejende. Det er det, der har ført til den akavede alliance mellem USA og Saudi-arabien. De har fælles interesse i en stabil verdensøkonomi.

Jeg er ikke hoven, Oscar, og der er ikke noget at sige til, at du ikke kan gennemskue det komplicerede nationaløkonomiske og storpolitiske spil. Det tager flere års studier at trænge om bag facaden, og der kommer hele tiden uventede faktorer ind i billedet.

I stedet for at prøve at forstå analyser beregnet for økonomer, skulle du hellere bruge din sunde fornuft. Den fortæller dig forhåbentlig, at en araber ikke kunne drømme om at forlange mindre for sine varer, end det maksimale han kan opnå, blot for at gøre vesten en tjeneste. Ellers er dit kendskab til arabere lig nul.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Der er et punktum for meget i dit link, så det virker ikke.

.
Top Svar Citer
#892 - 10/06/2008 18:42 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Ole Bjørn.

Du skriver -til mig:

"Hvorfor fokuserer du på nogle få dræbte talibanere, men ikke på de tusinder af ofre for det hensynsløse taliban-styre?"

Mit svar:

Fordi de - få eller mange - militante talebanere og især de uskyldige civile afghanere (de sidste udelader du, ser jeg) - antallet ved du ikke, og det ved jeg heller ikke - som vi danskere har dræbt, er vores ansvar, som vi skal stå til regnskab for!

Du skriver:

"Hvorfor kommenterer du leverpostejen, men ikke de muslimske massevoldtægter?"

Mit svar:

Fordi du nævnte leverpostejen før alt andet, og fordi voldtægt, begået i Danmark, straffes efter dansk lov - helt uanset kultur eller religion - og helt uafhængigt af, hvad der måtte være af pres fra udlandet.

Du skriver:

"Er det rimeligt at flertallet skal indrette sig efter et lille mindretals meninger?"

Mit svar:

Det er ren feberfantasi fra din side.
I Danmark ta'r vi ikke mere hensyn til et sådant mindretal, end vi - naturligvis og heldigvis - tager til ethvert mindretal - på god demokratisk vis.
Gjorde vi ikke det, var vi jo ikke et demokrati.

Du skriver:

"Kun muslimer stiller ultimative krav til deres værtslande, og enhver imødekommelse af deres krav har blot medført endnu flere ultimative krav. Hvorfor lukker du øjnene for disse fakta?"

Mit svar:

Det er ikke fakta.
Jeg kender ikke til, at vi her i Danmark har bøjet os for noget som helst muslimsk ultimativt krav.
Hvis du gør, bør du efter min mening fremlægge denne viden.

Du skriver:

"Og volden er en realitet. Adskillige danskere er blevet overfaldet af unge muslimer, fordi de "fornærmede" islam, -"

Mit svar:

Du ved jo meget vel, at den slags ikke tolereres i Danmark - lige som det heller ikkke tolereres at en muslimsk avisdreng nylig blev slået ihjel af ikke-muslimske danskere.

Du skriver:

"De spontane folkelige boykots, som danskere lejlighedsvis har været involveret i, har ikke været beordret af Folkekirken på grund af fornærmelse af kristendommen. At sammenligne dem med imamernes hadetaler og trusler om drab er for langt ude, Arne. Vore boykot-aktioner har kun været rettet mod aktiviteter, der skadede mennesker uanset deres tro."

Mit svar:

Betyder det, at vi danskere gerne må boykotte på det grundlag, du nævner, mens muslimer i andre lande ikke må boykotte, når de oplever at deres profet forhånes?
Hvilken støtte har du for en sådan påstand?

Din Chamberlain/Kennedy version af verdenssituationen er, set med mine øjne, fygtindgydende indskrænket.

Men det er du jo desværre ikke alene om, og jeg er da godt klar over, at Israel - i den sidste tid, hvor den nuværende præsident for USA er ved magten - kan finde på at føre atomkrig mod Iran.

Rækker dine forestillingsevner virkelig ikke til andet og mere end "Fred i vor tid" kontra "Den totale krig"?

I så fald forstår jeg da godt din holdning, men så har du da også godt og grundigt lukket øjnene for - blandt mange andre - de muligheder, der ligger i, at den globalt set dominerende muslimske holdning er præget af fordragelighed - en kendsgerning, som da også udgør et ikke uvæsentligt led i den aktuelle danske udenrigspolitik - og i den aktuelle danske integrationspolitik.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (10/06/2008 18:47)
Top Svar Citer
#895 - 10/06/2008 21:10 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Arne.

Igen lykkes det dig at skrive et langt indlæg, hvor du enten ignorerer eller afviser alle de vidnefaste kendsgerninger, jeg fremlægger. Samtidig fortsætter du med at skyde mig holdninger i skoene, som jeg ikke har.

Nej, Arne, jeg "vil ikke den totale krig", som du udtrykker det. Jeg vil netop undgå den. Det gjorde Kennedy som bekendt også, og hvis England havde fulgt Churchill i stedet for Chamberlain i trediverne, så havde 2. verdenskrig været mindre blodig.

De uskyldige civile afghanere, som er dræbt af danske soldater ved uheld, kan vist tælles på en hånd. Det er talibans vejsidebomber, selvmordsbomber og snigskytter der har dræbt uskyldige i massevis, og det er dem vi beskytter befolkningen imod, så styr lige din fantasi.

Jeg overser ikke de fordragelige muslimer. Men de kommer ikke denne debat ved, for den handler om de muslimer, der ikke er fordragelige og om de islamiske regeringer der truer Danmark. At nogle muslimer opfører sig ordentligt, undskylder jo ikke dem, der ikke gør det.

Din konstante afvisning af fakta nærmer sig efterhånden det latterlige. Det er da godt at det meste af Folketinget ikke deler din opfattelse og strudseholdning, for så var vi virkelig ilde stedt.

Det er så letkøbt at sige, at vi ikke tolererer vold og voldtægt i Danmark. Men fakta er at det sker dagligt, og i masser af tilfælde får vi ikke fat i gerningsmændene. Men du finder altså de nuværende tilstande i orden, fordi det står i loven, at det må man ikke. Så er det bare trist for voldsofrene, at loven ikke beskyttede dem.

Nu må vi så se, om de fordragelige jordanske muslimer vil sætte sig op mod den wahhabistiske boykot og købe vore varer, og om deres fordragelige dommere vil frikende de danske redaktører for overtrædelse af de love, som de skal overholde. For ifølge dig stiller muslimer jo ikke ultimative krav om, at vi skal overholde de muslimske love fra 600-tallet.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#896 - 10/06/2008 21:54 Re: SKAL VI BLANDE OS? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Ole Bjørn.

Med dit sidste indlæg her placerer du dig, set med mine øjne, så langt ude på overdrevet, at jeg ikke ser noget formål med fortsat at bruge tid og kræfter på vores dialog.

De relevante spørgsmål, du selv er årsag til, og som jeg stiller dig, besvarer du ikke - samtidig med at du fortsætter med stadig flere ikke underbyggede påstande - herunder også nedvurderende påstande om mig.

Jeg vil til enhver tid være parat til at kæmpe for din ret til at fremføre dine meninger, men jeg gider ikke spilde mere tid på en debat med dig på det niveau, du her placerer dig på.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (10/06/2008 21:55)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk