logo
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Nyt svar
Tråd valgmuligheder
#8820 - 27/01/2010 10:49 Jesu bud
Anonym
Uregistreret

På KD-debatten skrev jeg:

Jeg mangler endnu at høre én eneste kristen sige "JA" til, at vi skal efterleve Jesu bud.

De ikondyrker ham. De laver krucifikser af ham og synger salmer om ham. De taler OM ham, men lytter aldrig til ordene AF ham. De ærer ham med læberne, mens deres hjerte er langt fra ham.

"Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der holder fast ved mit ord, skal aldrig i evighed se døden." (Johannes 8, 51)

Til det svarer Hanskrist:

ha ha Thomas urevangelie troende, dig der også mener at urevangeliet er ægte og Jesus derfor vegetar,,

Nå men det du taler om, har aldrig været kristendom, for Kristendom drejer sig om noget helt andet og meget mere vigtig for os mennesker end bud, opdragelse og moral. Jesu bud, rend og hop, det har intet med kristendom at gøre, også fordi det ikke nødvendigvis er Jesus der har sagt alle disse ord, men en senere Kirke har haft brug for nogle teologiske biografier, så man må være på vagt.

Jeg svarer og spørger så:

Du lægger ud med at grine, og så tilføjer du:

"Jesu bud, rend og hop, det har intet med kristendom at gøre".

'Haha' og 'rend og hop', siger du om budene. Så vær venlig at fortælle mig, hvilket af Jesu bud, du synes er grinagtigt. Han beder os om meget godt. Hvad er det, du finder grinagtigt? Hvad er det, der er 'rend og hop'?:

- Han beder os om at give i det skjulte og ikke åbenlyst for at vise vores retfærdighed for mennesker. Er det dette, du synes, er grinagtigt??? Foretrækker du da alternativet: At give åbenlyst for at vise vores retfærdighed??

- Han beder os om at give den tørstende noget at drikke og den sultne noget at spise. Er det dette, du synes, er grinagtigt??? Foretrækker du alternativet: At tilbageholde den tørstige og sultne drikke og føde??

- Han beder os være retfærdige og barmhjertige. Er det dette, du synes, er grinagtigt??? Foretrækker du alternativet?!

Hvorfor er det så grinagtigt, Hanskrist, at gøre disse uselviske ting. Det vil jeg meget gerne vide.

-------------

Så, Hanskrist, måske du vil svare mig her, når du pludselig er blevet så tavs på KD-debatten.
Top Svar Citer Hurtigt svar Hurtigt citat
#8823 - 30/01/2010 15:23 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Åh, Hans, ÅÅHHHH Hans! Du må da ikke lyve sådan om Thomas på KD-debatten. Hvorfor siger du, at han erklærer at holde budene. Han siger, at han kan sige JA til budene, at han kan høre, at de kommer fra Gud og fra frelseren. Ikke at han holder dem til punkt og til prikke i sit liv. Hvem gør dog det???

Men ja, selvfølgelig handler det om at prøve sit absolut bedste. Kæmpe for at komme gennem den snævre port.

Men du lyver jo, Hans. Men det er vel også ok med dig. Ingen bud at holde. Kærlighedens bud. Dvs. at elske sin næste og sine fjender også. At gøre godt og handle uselvisk. Alt dette er jo ligegyldigt i følge dig. Det er "haha" og "rend og hop"! Så du må vel også lyve, mener du. Ja, du må vel gøre, lige hvad der passer dig. Hvis man ikke kan høre det sande og gode i budene, så må man jo hore, slå ihjel, hade, blive vred, give i åbenlyst hykleri, fraholde den sulte mad, osv. Alt dette er vel i orden i følge dig, for Jesu bud er jo bare "haha" og "rend og hop".

Heller ingen andre kristne erklærer den fuldkomne betydning af Jesu bud... suk...
#8824 - 30/01/2010 18:50 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Jesu bud,,, rend og hop, Jesu holdt ej selv budene, men helbredte på en sabbat,,,Jesu kom ikke for at påføre os tunge byrder, men for at give os liv til overflod, nemlig ånden"

- Jeg taler ikke om alle jødernes forskrifter. Jeg taler om JESU BUD, som er en fuldkommengørelse af loven i kærlighedens ånd. Jesu bud om at gøre godt mod andre mennesker holdt han netop! - På sabbatten.

"Jesu bærer Guds ånd ind i verden, ved sig selv og sin person,,, og livets ånds love er dem vi skal følge,, ikke bud dit og bud dat,,, rend og hop"

- Ja, mon ikke at Jesu bærer livets ånds love med ind i verden. Det er præcis, hvad han gør - han vidnede om dem ustandseligt og bad os overholde dem!

- Og det, du kalder 'bud dit og bud dat', er blandt andre bud om at mætte den sultne og tørstende, besøge og hjælpe den syge, give i det skjulte og tilgive! Hvilket et af disse 'bud dit og bud dat' er det, vi ikke skal holde???

- Alle disse bud vidner om uselviskheden selv. Gud er kærlighed; gennem kærlighed skal vi lære ham at kende.
#8825 - 30/01/2010 19:17 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"hvis bud var nok kunne vi undvære Gud, og det ka vi Kristne ikke, vi kan ikke undvære Gud i Kristus"

- Budene er kærlighedens bud, Hanskrist. Den, der ikke elsker, kender ikke Gud; thi Gud er kærlighed! Du må finde Gud i kærligheden og kan derfor ikke vrage kærlighedens bud. Men du må da meget gerne fortælle os, hvilket et af Jesu bud, du mener, at vi endelig skal ophøre med at holde. Er det budet om at elske??? For budene kan netop opsummeres som kærlighedens bud.

Er det kærlighed og uselviskhed, som bare er det rene sodavands-ren-og-hop for dig, Hans?!
#8826 - 30/01/2010 20:30 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"vrøvl,,kærlighed kan ikke være et bud,,, alene dette at det skulle være et bud gør at det er så langt fra kærlighed som vi kan komme"

- Det er ikke sandt. Du kan ikke forvente, at mennesker er 'spontant' kærlige. Det er ikke en let sag at vende om og - med tiden - at blive uselvisk af hjerte. Det kræver kamp at komme gennem den snævre port og "blive i troen" (tak Anne, hvis du husker!).

- Derfor vil der være anstrengelse og kamp, prøvelser og udholdenhed. Men det vil blive lettere. Og stadigt mere frydefuldt.

- Husk nu at vi taler om kærlighedens bud. Ikke farisæernes bud, som netop var tømt for kærligheds'indhold'.

- Vækker det slet ikke noget i dit hjerte at lytte til Jesu ord?
#8827 - 30/01/2010 21:10 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"vrøvl,,kærlighed kan ikke være et bud,,, alene dette at det skulle være et bud gør at det er så langt fra kærlighed som vi kan komme"

- Det er ikke sandt. Du kan ikke forvente, at mennesker er 'spontant' kærlige. Det er ikke en let sag at vende om og - med tiden - at blive uselvisk af hjerte. Det kræver kamp at komme gennem den snævre port og "blive i troen" (tak Anne, hvis du husker!).

- Derfor vil der være anstrengelse og kamp, prøvelser og udholdenhed. Men det vil blive lettere. Og stadigt mere frydefuldt.

- Husk nu at vi taler om kærlighedens bud. Ikke farisæernes bud, som netop var tømt for kærligheds'indhold'.

- Vækker det slet ikke noget i dit hjerte at lytte til Jesu ord?

"kærlighed findes kun hvor der er frihed,,, og derfor kan kærlighed ikke være et bud"

- Du opfatter budene som manglen på frihed. Deri består din fejl. Det er en åndelig mangel at føle Guds ord og Frelserens bud som "en tung byrde" (dette kaldte du det tidligere).

"kærlighed trives kun i frihed,,, det er den nødvendige ilt for kærlighed"

- Faktisk er det omvendt. Friheden trives kun i kærlighed. Og den, der bliver i Jesu ord, han skal lære sandheden at kende, og sandheden skal gøre ham fri!!
#8828 - 31/01/2010 10:45 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
medlem af støtteforeningen
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.

Jeg har en bemærkning til, at du skriver:
Citat:
"De ikondyrker ham. De laver krucifikser af ham og synger salmer om ham. De taler OM ham, men lytter aldrig til ordene AF ham. De ærer ham med læberne, mens deres hjerte er langt fra ham."

Jeg kan selvfølgelig ikke svare på, hvad "de" gør - kun svare på, hvad jeg selv gør.
Og jeg "ikóndyrker" Jesus Kristus.

Jeg er enig med de ortodoks kristne i, at ligestille ord og billeder - tekster og symboler, og derfor giver jeg ikke evangelierne forrang frem for ikónerne.

Men sagen er jo, vil jeg mene, at de siger det samme - blot på hver sin måde.

At læse ordene og at adlyde dem er én vej at gå - som også muslimerne gør - og at "læse" symbolerne og at inspireres til det samme er så en anden.

Du adlyder budene, fordi de står skrevet.
Jeg kan ikke lade være at gøre det samme, fordi det, jeg ser, rører mit hjerte smiler

M.v.h. Arne.

Redigeret af Arne Thomsen (31/01/2010 10:46)
#8829 - 31/01/2010 10:53 Re: Jesu bud [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne,

Jeg synes, at du kommer med et godt svar. Og jeg kan godt forestille mig, at du adlyder budene ud fra en åndens inspiration.

Det, som jeg opponerer mod i forhold til Hanskrist, er hans: "Jesu bud, rend og hop, haha, det er det rene sodavand".

Håber at det var et afklarende svar.
#8830 - 31/01/2010 11:09 Re: Jesu bud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
medlem af støtteforening
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hey Arne

tankevækkende indlæg der fra din hånd.

Tak for disse dine søndagstanker.

mange kærlige hilsner HansKrist.

PS:

skulle nogle tænke sig at få et indblik i en dansk højmesse når den er bedst, så lyt her:

Vartov Kirke, valgmenighed i Københavns Stift
31. januar 2010 kl. 09:54 på P1
Vartov Kirke, valgmenighed i Københavns Stift

Søndag septuagesima

Prædikant: Niels Grønkjær
Organist: Bine Bryndorf

http://www.dr.dk/P1/Radiogudstjenesten/udsendelser/2010/01/11174516.htm

Her kommer vi rundt om Paulus, om hvad der menes med ordet Kærlighed i NT sammenhæng. Her kommer vi ind på dette at forstå sig selv og hvor Gud lige kommer ind i billedet i den sammenhæng.

Så Michael jeg vil på det varmeste anbefale denne radiogudstjeneste til dig, hvor han faktisk kommer ind på alt det du beskæftiger dig med, som dette at forstå sig selv og hvordan kærligheden forstås i NT sammenhæng og hvad er det Paulus står for og siger.

Niels Grønkjær er fremragende og at han er dr theol og har været lektor på afdeling for Systematisk Teologi på Århus Universitet kan skimtes igennem hele hans prædiken uden at det dominerer, ja uden at det anes, det er der som den underliggende komposition for mennesker der har forstand på den side af sagen.

Enkel smuk og tankevækkende og meget forståeligt.

Lyt her:

http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=ext&path=%2FForms%2FPublished%2FPlaylistGen.aspx%3Fqid%3D471305&tab=fs#
#8831 - 31/01/2010 17:56 Re: Jesu bud [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne (igen)

I forlængelse af forrige indlæg vil jeg gerne sige, at min skelnen ikke er ordene forstået som blækklatter eller lasermarkeringer vs. billeder. Det er efterlevelsen af Jesu budskab - dvs. uselviskheden - kontra afvisningen af at nogle bud skal overholdes i og fra hjertet.

Håber endnu engang at det var afklarende.
#8832 - 01/02/2010 08:13 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.

Jo, jeg mener, jeg forstår.

M.v.h. Arne.
#8839 - 04/02/2010 20:42 Re: Jesu bud [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Mange personlige meninger, men ingen Bibel citater!

Hvad har Ordet mon at sige om den sag?

Jeg lægger ud med lidt godt fra Det Nye testamente i "King James"

Joh 14:15
"If ye love me, keep my commandments."

Matt 5:17-19
Think not that I am come to destroy the law, or the prophets: I am not come to destroy, but to fulfil. For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled. Whosoever therefore shall break one of these least commandments, and shall teach men so, he shall be called the least in the kingdom of heaven: but whosoever shall do and teach [them], the same shall be called great in the kingdom of heaven."

Matt 15:7-9
"[Ye] hypocrites, well did Esaias prophesy of you, saying, This people draweth nigh unto me with their mouth, and honoureth me with [their] lips; but their heart is far from me. But in vain they do worship me, teaching [for] doctrines the commandments of men."

M.v.h Protestanten

#8840 - 04/02/2010 20:53 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej anonym,

Glæder mig at jeg i sandhed ikke er alene!

Jeg håber, at du bliver hængende! Jeg har tidligere skrevet under navnet "Thomas" her (for det hedder jeg jo), men håber på at blive slettet. Jeg blev "udstødt af deres selskab" (du skulle have se chatten for nogle dage siden) og mit navn forkastet som "ondt for menneskesønnens skyld".

På onlinedebatten.religion.dk skriver jeg under navnen "visdommen".

Jeg EEEEEELSKEEEER ordene af Jesus!!!

Håber at høre mere fra dig!

Venlig hilsen
Thomas
#8841 - 04/02/2010 21:19 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Michael Offline
Registeret: 23/06/2008
Og hvad er så navnet på dette besynderlige spil?
#8842 - 04/02/2010 21:53 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Min gode Gud, det er ikke noget spil. Der er også en anden, der elsker Jesus og det, som Jesus giver enhver, der vil tage imod det!

Jeg ville ønske, at du kunne glæde dig, Michael. Du bærer på så tunge følelser... og det er så synd. Bare jeg dog kunne hjælpe dig, min broder. Hvad kan jeg gøre for dig?

Kærlig hilsen
Thomas
#8843 - 04/02/2010 22:00 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Michael Offline
Du kan da ikke gøre noget for mig Jesus.

Undskyld, jeg mente selvfølgelig Thomas. En ganske almindelig dreng med store problemer. smiler
#8844 - 04/02/2010 22:19 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Det er synd, at du har det sådan. Jeg ville så gerne hjælpe dig. Det er ganske vist din kamp, men jeg håber, at du har nogle ved din side. Og at du finder styrken i dit indre - aller helst fra Gud.

Jesu åg er let, og hans herredømme er mildt. Han skænker dig fred i sjælen, hvis du holder fast i hans ord og bud.

Jeg håber sådan, at du finder ud af det!

Kærlig hilsen
Thomas
#8845 - 04/02/2010 23:14 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Michael Offline
Der kan du selv se, Thomas. Du er ond og burde aldrig tage Jesu ord i din mund.

Du skal såmænd ikke bekymre dig om mig, det er din sjæl som er fortabt.

Men jeg tror såmænd slet ikke at du tager livet alvorligt.

Spillet er slut og I har afsløret jer selv. smiler
#8850 - 05/02/2010 19:35 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael, kunne det hjælpe dig at se os ansigt-til-ansigt? Tale med os som mennesker og brødre/søstre imellem? Du er plaget af noget, der overhovedet ikke bør plage dig. Måske afstanden - som på en debatside - gør mere skade end gavn.

Jeg kan virkelig ikke lide, at du går og har det sådan.
#8851 - 05/02/2010 19:57 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Michael Offline
slut

Redigeret af Michael (05/02/2010 20:36)
#8852 - 05/02/2010 20:40 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Hej Thomas, Tak for den varme velkomst smiler

Michael: “For the word of God [is] quick, and powerful, and sharper than any twoedged sword, piercing even to the dividing asunder of soul and spirit, and of the joints and marrow, and [is] a discerner of the thoughts and intents of the heart.” Hebr 4:12
.
“For we have not an high priest which cannot be touched with the feeling of our infirmities; but was in all points tempted like as [we are, yet] without sin. Let us therefore come boldly unto the throne of grace, that we may obtain mercy, and find grace to help in time of need.” Hebr 4:15-16

Med venlig hilsen
Protestanten
#8853 - 05/02/2010 20:48 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Jeg er glad for, at du slettede dine ord om mig på chatten og i din besked her. Det er jeg glad for - det er jo nemlig også godt for dig! Det giver fred i sjælen at lægge sig fast på det gode.
#8854 - 05/02/2010 20:50 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Michael Offline
Som sagt Thomas, nu lugter du blod, men du lugter forkert.

Vig fra mig du falske profet.

Slut endnu engang.

#8855 - 05/02/2010 21:21 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Tilbage til de ti bud, i det nye testamente.

1. Bud
“Then saith Jesus unto him, Get thee hence, Satan: for it is written, Thou shalt worship the Lord thy God, and him only shalt thou serve.” Matt 4:10

“And I fell at his feet to worship him. And he said unto me, See [thou do it] not: I am thy fellowservant, and of thy brethren that have the testimony of Jesus: worship God: for the testimony of Jesus is the spirit of prophecy.” Joh Åb 19:10

2. Bud
“Little children, keep yourselves from idols. Amen.” 1. Joh 5:21

“Forasmuch then as we are the offspring of God, we ought not to think that the Godhead is like unto gold, or silver, or stone, graven by art and man's device.” Apg 17:29

3.Bud
“Let as many servants as are under the yoke count their own masters worthy of all honour, that the name of God and [his] doctrine be not blasphemed.” 1. Tim 6:1

4. Bud
”And he said unto them, The sabbath was made for man, and not man for the sabbath: Therefore the Son of man is Lord also of the sabbath.” Mark 2:27-28

“For he spake in a certain place of the seventh [day] on this wise, And God did rest the seventh day from all his works.” Hebr 4:4

5. Bud
“Honour thy father and [thy] mother: and, Thou shalt love thy neighbour as thyself.” Matt 19:19

“Children, obey your parents in the Lord: for this is right. Honour thy father and mother; (which is the first commandment with promise;) That it may be well with thee, and thou mayest live long on the earth.” Efes 6:1-3

6. Bud
“For this, Thou shalt not commit adultery, Thou shalt not kill, Thou shalt not steal, Thou shalt not bear false witness, Thou shalt not covet; and if [there be] any other commandment, it is briefly comprehended in this saying, namely, Thou shalt love thy neighbour as thyself.” Rom 13:9

“For he that said, Do not commit adultery, said also, Do not kill. Now if thou commit no adultery, yet if thou kill, thou art become a transgressor of the law.” Jak 2:11

7: Bud
“He saith unto him, Which? Jesus said, Thou shalt do no murder, Thou shalt not commit adultery, Thou shalt not steal, Thou shalt not bear false witness,” Matt 19:18

8. Bud
“For this, Thou shalt not commit adultery, Thou shalt not kill, Thou shalt not steal, Thou shalt not bear false witness, Thou shalt not covet; and if [there be] any other commandment, it is briefly comprehended in this saying, namely, Thou shalt love thy neighbour as thyself.” Rom 13:9

9. Bud
Rom 13:9

10. Bud
“What shall we say then? [Is] the law sin? God forbid. Nay, I had not known sin, but by the law: for I had not known lust, except the law had said, Thou shalt not covet.” Rom 7:7

#8856 - 06/02/2010 01:46 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Min ven, du bør ikke tale sådan. Du må indse, at du ingen grund har dertil. Du gør vold mod dig selv ved at sige sådanne grimme ting til os.

Jeg ønsker det bedste for dig.
#8858 - 06/02/2010 10:56 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Hej Anonyme.

Det er første gang jeg har læst de ti bud på engelsk, og tak for det min kære ven. smiler

Umiddelbart når jeg læser de ti bud, så opstår der en masse dybereliggende spørgsmål angående hvordan disse udsagn skal forstås.

Skal de forstås som noget fysisk, eller skal de forstås på et metafysisk plan?

Skal det forstås symbolsk eller skal det tages bogstaveligt?

Jeg tænker også på at det kunne være en hjælp, hvis de blev sat ind i en kontekst. Og at nogle af begreberne måske blev uddybet, alt efter hvordan du nu forstår budskabet.

Der er jo mange måder at fortolke det skrevne på, som vi tydeligvis har oplevet gennem menneskehedens historie.

Hvad er f.eks et idol?

Og hvad vil det sige ikke at slå ihjel?

Og hvad sker der hvis budene ikke overholdes?

For mig er det meget vigtig, at jeg motiveres af kærlighed og glæde, og ikke skyldfølelse og frygt.

Umiddelbart ser det ud som om det rent fysisk er umuligt ikke at slå ihjel? Rent fysisk er det efter min mening umuligt at overholde mange af budende. Men forstår jeg dem som noget metafysisk, så giver de meget mere mening for mig.

Men jeg tror de fleste mennesker fortolker budene som noget adfærdsmæssigt, og det er nok også her de fleste mennesker oplever de ikke rigtig kommer nogen vegne. Og her tænker jeg på at finde fred, glæde og frihed i deres sind.

Man kunne vel sige man skal læse og fortolke med hjertet. Det skulle umiddelbart være meget enkelt. Og så kunne man også sige at, "lad de som har øre hører", hvilket kunne forstås som, de som er villige til at lytte med hjertet, ik? smiler

Kærligst Jan.

#8860 - 06/02/2010 21:13 Re: Jesu bud [Re: serotonin]
Anonym
Uregistreret

Hej Jan

Ja, jeg har en forekærlighed for King James oversættelsen. Måske fordi den, som den eneste stammer fra “Textus Receptus” familien, og ikke fra katolske Sinai eller Alexandria manuskripter.
Desuden syntes jeg, at det klinger godt, Shakespere gamle engelsk.

De ti bud jeg citerede er ikke de ordrette bud som de blev overragt til Moses på Sinai Bjerget. Den oprindelige formulering kan du finde i 2. Mosebog 20: 2-17, og 5. Mosebog 5:6-21, hvor der der lidt mere kød på definitionerne. Jeg valgte at citere de ti bud fra det Nye Testamente fordi de ofte betragtes som et Gammel Testamenteligt levn, som blev naglet til korset, sammen med den Levitiske lovgivning (vedrørende templet og offersystemet.)

Med hensyn til fortolkning, så findes der et hint fra Mesterens egen mund:

“Ye have heard that it was said by them of old time, Thou shalt not commit adultery: But I say unto you, That whosoever looketh on a woman to lust after her hath committed adultery with her already in his heart.” Matt 5:27-28

Når vi bryder en af de ti bud, og det gør vi jo alle, så har vi dette smukke løfte at klamre os til:

“If we say that we have no sin, we deceive ourselves, and the truth is not in us. If we confess our sins, he is faithful and just to forgive us [our] sins, and to cleanse us from all unrighteousness. If we say that we have not sinned, we make him a liar, and his word is not in us.” 1 Joh 1:8-10

Jeg er helt enig med hensyn til budenes motiver. Hør hvad salmisten David siger:

“Blessed [is] the man that walketh not in the counsel of the ungodly, nor standeth in the way of sinners, nor sitteth in the seat of the scornful.But his delight [is] in the law of the LORD; and in his law doth he meditate day and night.” Salm 1:1-2

“I delight to do thy will, O my God: yea, thy law [is] within my heart.” Salm 40:8

“Open thou mine eyes, that I may behold wondrous things out of thy law. I [am] a stranger in the earth: hide not thy commandments from me.” Salm 119:18-19

“Give me understanding, and I shall keep thy law; yea, I shall observe it with [my] whole heart. Make me to go in the path of thy commandments; for therein do I delight.” Salm 119:34-35

Kærligste hilsner

Protestanten
#8861 - 07/02/2010 10:05 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Kære Protestanten.

Tak for dit svar. smiler

Dejligt at opleve den kærlighed du har for Jesus´s smukke budskab.

Håber du har mod, glæde og fred på din vej, kære Protestanten.

Kærligst Jan.

#8877 - 11/02/2010 18:55 Re: Jesu bud [Re: serotonin]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Du skriver i chatten:

"Sikke en mangel på ydmyghed - at sætte sig selv Gud lig - at påtage sig rollen, at fortælle andre Guds vilje."

Præcis dette anklagede farisæerne Jesus for. Han sagde til sine disciple, at de ville udsættes for det samme... verdens had!

Kærlig hilsen
Thomas
#8878 - 11/02/2010 19:12 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Michael Offline
Sikke noget sludder, Thomas.

Voks ud af børnehavestadiet.

Jeg har lige læst en bog af et voksent menneske, som bekender sig som kristen.

Du er ikke Jesu discipel. Det kan man ikke selv vælge at være.

Du følger ikke Ham i alvor. Du ophøjer bare dig selv ved at gentage Hans ord.
#8879 - 11/02/2010 19:23 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Når man ser hvad religionerne i årenes løb har udvirket af tvang, mord, menneskenedværdigende handlinger,inkvisitionen o.s.v. så er der virkelig grund til at hade dem der opfandt dette skræksscenario kristendommen,katolismen,islam o.s.v.

Så Jesus m/ følge kom an, så skal I få så hatten passer.

mvh treram der ikke var inlogget.
#8881 - 11/02/2010 20:07 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Du skriver i chatten:

"Sikke en mangel på ydmyghed - at sætte sig selv Gud lig - at påtage sig rollen, at fortælle andre Guds vilje."

Præcis dette anklagede farisæerne Jesus for. Han sagde til sine disciple, at de ville udsættes for det samme... verdens had!

Kærlig hilsen
Thomas
#8882 - 11/02/2010 20:17 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Michael Offline
Så gå hen og find ud af, hvad de ord betyder. smiler
#8883 - 11/02/2010 20:21 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Du skriver i chatten:

Jeg kan se, at du benytter de samme ord som farisæerne. Du bør overveje dine ord og dine tanker. Føre dem i den kærlige retning. Følge Jesus.

Kærlig hilsen
Thomas
#8885 - 11/02/2010 21:11 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære Thomas

Jeg kommer til at tænke på disse værs, når jeg ser dig i aktion.

Jeg håber at de er til glæde opmuntring og kamplyst.

“Og ikke alene det; vi er også stolte af vore trængsler, fordi vi ved, at trængslen skaber udholdenhed, udholdenheden fasthed, og fastheden håb. Og det håb gør ikke til skamme, for Guds kærlighed er udgydt i vore hjerter ved Helligånden, som er givet os” Rom 5:3-5

Din bror i troen

Protestanten
#8886 - 11/02/2010 21:43 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej Thomas...igen

Jeg sidder lige og følger lidt med i jeres "chat-battle"

Måske skulle du også lige ha den her med på vejen.

1.Peter 3:15-17

Protestanten
#8887 - 11/02/2010 21:51 Re: Jesu bud [Re: Anonym]
Michael Offline
Det skal jeg fortælle dig, ''Protestant''.

De bliver tilgivet.

For Gud er kærlighed. smiler
#8888 - 11/02/2010 23:01 Re: Jesu bud [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Og hvad mere Michael?

retfærdighed......kærlighed og retfærdighed.

Den kærlige retfærdige dommer!

"Søg HERREN, alle I ydmyge i Landet, som holder hans Bud, søg Retfærd, søg Ydmyghed! Måske kan I skjule jer på HERRENs Vredes Dag" Zefanias 2:3

Tilgivelse er noget man søger, det er ikke noget der dumper ind af døren, sammen med reklamerne. Sæt nu Han kom til at tilgive nogen, som ikke ønskede det. Det ville jo ikke være kærligt eller retfærdigt...vel?

Protestanten
Side 1 af 4 1 2 3 4 >

Hurtigt svar:
HTML er Slået fra
UBBkode er Slået til