annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8704 - 11/01/2010 20:26 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: serotonin]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
kvantefysikken siger vist at det der rum du har brug for, slet ikke findes, men at der kun findes tidsrum og begivenheder, og de fleste af disse ganske ulogiske eller "ikke-determinerede" eller "årsagsbestemte"; diskontinuitet står over kontinuitet.

så det der forbandede "monisme rum" eller "fællesrum", hvor alt skulle hænge fint sammen eksisterer vist overhovedet ikke ifølge kvantefysikken.

Men det er mig stadig en gåde hvorfor kvantefysik skal blandes ind i det vi taler om. De største filosoffer og teologiske tænkere har bestemt ikke være kvantefysiker.

Du spør hvor dybt jeg tør bevæge mig?

Dybere end den lille stemme og dig Jan Sero. At man oplever at sindet bryder sammen og virker diffust, har intet, så absolut intet med kvantefysik at gøre. At alkoholisere sin fornuft har intet at gøre med at man nu er særligt kvalificeret som kvantefysiker. Det ville svare til at alle mennesker med en promille omkring de 2 eller derover har helt specielle særlige kvantefysiske oplevelser som skulle kvalificere dem som fysiker, kvantefysiker. Dette er sludder fra ende til anden.

Alle mennesker der har været påvirket af stoffer tror de har oplevet noget helt fantastisk om at alting hænger sammen som energi og bevægelse, de har haft kosmiske oplevelser, og de beder om at få udleveret papir og kuglepen og så skriver de ned hvordan det med Gud alting og universet og det hele nu hænger sammen, når de så bliver ædru, så viser det sig at hvad de har skrevet ned er det rene nonsens.

Det har intet, så absolut intet med kvantefysik og filosofi og teologi at gøre. Det kræver tværtimod en skarp og ædruelig hjerne, og det kræver at man i årevis har været beskæftiget med tanker, problemstillinger og diskurser og teorier hidrørende de fysiske naturvidenskaber.

Der findes ingen genvej, smutvej, over stoffer eller meditation eller religiøst inducerede forestillinger om at egoet og personen går i opløsning og man kommer i kontakt med Gud eller Selvet og at man derved har kvalificeret sig selv som kvantefysiker. Det har intet med sagen at gøre.

Ole Bjørn har sagt noget fornuftigt om de her ting, og såvidt jeg husker også Kristian/Kræn-p og Ipso Facto.

Fordi et menneske dræber egoet og sin forstand og fornuft og tror det har fundet Gud eller selvet, dette har intet at gøre med kvantefysik. Tror du Newton, Einstein og Bohr opførte sig sådan, nej tværtimod, de arbejdede med teorier og problemstillinger og tænkte så koncentreret i længere perioder herover, at ingen af os tør gøre det samme, for det kræver afsavn, afsavn/offer som ingen af os kan forestille os.

Har du studeret fysik Jan Sero? I så fald det burde jo være dig der fortalte mig de her ting og ikke mig dig.

mange kærlige hilsner Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8705 - 11/01/2010 20:55 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

Kære enhver,

Hvorfor skændes I, når I i stedet kan forkynde Herrens, Frelserens og Åndens ord. Disse vil vokse til et frodigt visdommens træ.

Venlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8706 - 11/01/2010 21:46 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: Hanskrist]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Kære Hanskrist.

Næ, jeg har ikke studeret fysisk, og derfor har jeg nok udtalt mig om noget jeg måske ikke rigtig ved noget om, og ja, det er så min fejl. Jeg har nu heller aldrig studeret teologi, men jeg har haft en oplevelse af at være fuldstændig fredfyldt. Denne oplevelse står sikkert ikke i særlig høj kurs hos de lærde, men for mig var det helt fantastisk at opleve. Det giver håb og mod. smiler

Men jeg takker i ærbødighed for din belæring af kvantefysikken og teologiens dybe visdom. smiler

Kærligst Jan.





Top Svar Citer
#8707 - 11/01/2010 21:56 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: ]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Kære Thomas.

Tak for opfordringen.

Jeg tror nu heller ikke vi skændes. Vi afprøver blot lige om vi kan se forbi vores stolte egoér. smiler

Håber du har det godt, Thomas.

Kærligst Jan.

Ps. Jeg tror det frodige visdommens træ er begyndt at vokse inde i mig. Der er ihvertfald begyndt at stikke nogle sjove grønne ting ud af mine ører. blinker

Top Svar Citer
#8709 - 12/01/2010 10:32 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: serotonin]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Kære Jan Sero

intet er tungere at bære for et menneske end en lang række af fredfyldte dage.

dette forhold har psykologerne undret sig over

nu har evolutionsbiologerne givet os svaret, vi er simpelthen slet ikke biologisk skabt til ikke at frustreres og skulle leve i frygt og kamp/større indsats fra vores side. Efter er par fredfyldte dage går der kuk i vores hormoner og hvis der ikke er en konflikt opfinder mennesket en konflikt, en ko på isen. Derfor er det så vigtig for et menneske at ha noget at rive i, tage brydetag med, arbejde med, fx et arbejde.

I hvor mange familier har det ikke lydt; "nu havde vi det ellers lige så godt".

Derfor er det så vigtig at vi bruger vores medfødte ubalance til at komme ud af stedet og få noget udrettet, et stykke arbejde gjort.

Det er mange år siden jeg opdagede at ubalance var den lykkelige, sunde naturlige tilstand. Og at balance var en livsfarlig Zombietilstand der medførte stofskiftesygdomme og depressioner eller humørsvingninger og deslige af samme biologisk set uheldige tilstande.

Vi ser også forholdet når folk vil forkæle deres "Fido"; i misforstået omsorg, gør de hunden glad og fodrer den og hygger med den i stuen og lader den fise af inde i varmen. Hunden bliver overvægtig og får sukkersyge og render ud foran Hanskrist når jeg er ude at løbe, fordi den tykke Fido er blind af sukkersyge. Det forhold opdager jeg faktisk ret tit. I min barndom var dette utænkeligt, hvis da ikke hunden var en olding.

Mennesket er født rask og rørig og løbrig (sagde langdistanceløberen). Mennesket er født med initiativ, spontanitet og iværksættertrang. Også det der træder tydeligt frem for troens folk der iklæder sig Kristus, hvor loven/overjeget der har det med at døde folk, ikke længere er vores opdrager. Paulus er den store entreprenør og karismatiske grundlægger af en etik der bygger på spontanitet og iværksættertrang, virketrang.

Derfor er new age ideen om harmoni og dette at finde sig selv og blancen og freden i sig selv, som du tilhører og en holdning Kræn-p og Michael også repræsenterer, både direkte og indirekte, også en blindvej at komme ind på. Derfor glæder det mig at se hvordan vore dages new age, nyreligiøse bølge, langsomt men sikkert er blevet overtaget af eventyr, ekstrem sport, og en hav af nye aktiviteter og idrætter som de unge i dag kaster sig ud i og udfordrer sig selv med. Meditation kombineres med kampsport og som præstationsfremmede middel, hvor stress og adrenalin er en del af den vellykkede meditation. Hvor man har fundet ud af at hjernens belønningssystem af endorfiner, virker langt bedre hvis man har udsat sig selv for en vis stress, udfordret sig selv.

mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk